План самоосвіти 2020-2021 н.р.

 План самоосвіти 2020-2021 н.р.

План самоосвіти

 вчителя зарубіжної літератури

Бойко Світлани Миколаївни

на     2020 – 2021 навчальний рік

І. Вступ

Проблемна тема КЗ «Олександрівське НВО№ 2» 

«Ефективність впровадження інноваційних технологій в освітній процес як засіб підвищення якості навчання»

Проблемна тема Івангородської філії

«Удосконалення та ефективне використання навчального,  виховного та оздоровчого середовища для розвитку і творчої самореалізації особистості»

Проблемна тема вчителя «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого навчання в освітньому процесі»

 Основною метою підвищення науково-теоретичної підготовки та вдосконалення педагогічної майстерності шляхом самоосвітньої роботи на    2020–2021  навчальний рік є:

1.  Ґрунтовне опрацювання наукових джерел з проблем української освітньої реформи, розбудови національної школи та  змісту нового Держстандарту початкової та  базової загальної середньої освіти

2.  Опрацювання творів видатних вітчизняних педагогів щодо проблемної теми.

3.  Ознайомлення з новими педагогічними технологіями та передовим педагогічним досвідом.

4.  Визначення власного стилю педагогічної діяльності.

5.  Вивчення основ педагогічного управління

6.  Підвищення власного етико-естетичного рівня культури

«Справжня освіта людини починається після того, як вона закінчила освітній заклад. Істинна освіта досягається через дисципліну життя»

Генрі Форд, конструктор автомобілів, підприємець

«Ти лише до тих пір здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою ...».

Німецький філософ Дістервег

Шляхи  реалізації самоосвітньої проблеми «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого навчання в освітньому процесі»

* Протягом  року брати активну участь:

-   у семінарах, масових заходах різних рівнів;

-   у роботі  районного методичного об'єднання вчителів зарубіжної літератури;  методичних заходах, які проводяться у школі;

- у роботі кафедри вчителів-словесників КЗ «Олександрівське НВО №2» за проблемою «Розвиток комунікативних і творчих здібностей шляхом впровадження інноваційних форм та методів на уроках словесності»;

-   у проведенні предметних тижнів;

-  у вебінарах ВГ «Основа», «На урок», «Ранок», журналу «Зарубіжна література в школах України».

* Постійно слідкувати за появою нових посібників та методичної літератури з проблем викладання предметів Зарубіжна література, Українознавство.

* Відслідковувати нові публікації у соціальних групах мережі Фейсбук «Авторська творча майстерня Гузь О.О.», «Методичні родзинки зарубіжної літератури», «Урок зарубіжної літератури», «Читаємо. Аналізуємо. Навчаємо» та ін

* Пройти курси підвищення кваліфікації при Кіровоградському ОІППО ім. В.О.Сухомлинського :

- тренінг  для керівників ЗЗСО з 07.12 по 11.12.2020 року

- семінар-практикум  для учителів  21.01 або 04.02.21р. (Проблема: Актуальні аспекти підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя у підготовці учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури. Автори-розробники: Котляренко М.Н., Мініч Т.В.)

* Поглиблено опрацювати питання:

- «Інтегрований урок»

- «Інтернет ресурси на уроках »

- «Інноваційні форми та методи навчання на уроках словесності»

- «Моделювання електронного освітнього середовища на уроках зарубіжної літератури»

* Систематично наповнювати сторінки власного Інтернетблогу «Читаючи, думай!»

* Залучати учнів до участі у предметних конкурсах «Патріот», «Санфлауе», Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На Урок»

II. Науково-теоретична підготовка

 

1.     Опрацювати літературу:

 

Автор

Назва статті

Форма опрацювання

Термін

1

Інтернетресурс https://sites.google.com/site/internetresursinaurokah/vidi-internet-resursiv

 

 

 Інтернет ресурси на уроках

 

Творчий конспект

Грудень 2020

2

Петро Кононенко

Українознавство – наука любові, етики, життєтворчості. Львів – 2006

Виписки для використання на уроках

Протягом року

3

Збірка

Українці у світовій цивілізації і культурі. Київ – 2008

Виписки для використання на уроках

Протягом року

4

Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах, том 4, с.270-286, Київ, 1977.

Розумове виховання і питання методики навчання

Тези статті

Лютий 2021

 

III. Підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності

1. Опрацювати інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо викладання зарубіжної літератури, українознавства у 2020-2021 н.р.

 

 2.   Продовжити  знайомство з досвідом роботи колег з проблеми:  «Український контекст у викладанні зарубіжної літератури»

 

  3.  Накопичувати досвід використання нових педагогічних технологій освітнього процесу:

- Технологій РКМ (розвитку критичного мислення)

 

- Технологій  особистісно орієнтованого навчання (ООН)

 

- Технологія інтерактивного навчання

 

4.  Опрацювати літературу:

 

Автор

Назва

Форма опрацювання

Термін

1

Наволокова Н.П.

Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. Харків. ВГ «Основа». 2012

Виписки для використання на уроках

Протягом року

2

 Ірина Хроменко

Вісім ознак сучасного уроку зарубіжної літератури

Творче використання на уроках

Протягом року

 

 

3

Журнал «Всесвітня література в середніх навчальних закладах України», №9, 2011(підбірка статей)

Методика викладання світової літератури із застосуванням елементів компаративістики

Творче використання на уроках

Протягом року

4

Інтернетресурс

Виховання за Сухомлинським: основні принципи

Творче використання на уроках

Протягом року

 

IV. Удосконалення знань з теорії і практики організації виховного процесу та управління освітньою діяльністю педагогів ЗЗСО

1.     Підготувати і провести відкриті позакласні заходи: 

- Взяти участь разом із учнями школи у проведенні Всесвітнього Дня Гідності

-  Літературні ігри в рамках тижня зарубіжної літератури

 

-  Українознавчі ігри  в рамках тижня українознавства

__________________________________________________________________

 

2.     Підготувати виступи з тем: 

- «Ідеї В.Сухомлинського у Новій українській школі  (за статтею В.О.Сухомлинського  «Інтерес до учіння – важливий стимул навчальної діяльності учнів»)

- «Формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця»

- «Моделювання уроку літератури в умовах розвитку електронного освітнього середовища»

-  «Наочність на уроках зарубіжної літератури як засіб підвищення предметної компетентності учнів»

-  Огляд новинок наукової та методичної літератури

______________________________________________________________

3. Організувати та контролювати роботу методичної студії в рамках філії опорного закладу

V. Заходи щодо поліпшення навчально-матеріальної бази кабінету

 1. Продовжити роботу над створенням каталогу навчальних фільмів ПК кабінету зарубіжної літератури. Систематично поповнювати збірку  відео та презентацій РР

2. Виготовити роздатковий матеріал

Тема

Клас

Термін

Завдання для контрольної роботи до теми « Балада»  (тестові завдання)

7

до 27.09.20р.

Матеріали до дискусії «Античний і сучасний героїзм…»

8

до 11.11.20р.

Лото до теми «Міфи народів світу»

6

До 15.11.20р.

Питання до уроку повторення і узагальнення вивченого у І семестрі

6

до 25.12.20р.

 

3.     Систематично поповнювати папки творчості письменників.

4.     Створити презентації Power Point на теми « Сапфо », « Тіртей»

VI. Термін завершення роботи   - травень 2021 р.

1.   Передбачувані результати:  підвищення рівня літературних та українознавчих  знань,  читацьких і мовленнєвих компетенцій учнів, компаративних навичок школярів

2.Спосіб оформлення теоретичного матеріалу та практичних завдань: 

*  Удосконалення порівняльної таблиці вивчення теорії літератури та на уроках зарубіжної та української літератур;

* Продовжувати створення системи тестових та інших видів перевірних завдань до тем, що вивчаються у 5-9 класах

·        Працювати над розробками уроків з використанням елементів порівняльного аналізу творів зарубіжних та українських письменників та Інтернет-ресурсів:

·        Інтегрований урок у 7 класі «Життя людини – найвища цінність ( за творами Тараса Шевченка «Тополя» та Фрідріха  Шиллера «Рукавичка»)» (українська література + зарубіжна література )

·        Створення відео-ролика  «Презентація роботи студії: калейдоскоп майстер-класів»

VII. Підсумково-контролюючий аналіз

            Основна мета літературної освіти (за Концепцією літературної освіти) – виховання творчого читача із самостійним критичним мисленням, формування гуманістичного світогляду, загальної культури, естетичних смаків особистості. Розвитку критичного мислення сприяє насамперед вміння порівнювати та аналізувати. Проблемна тема «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого навчання в освітньому процесі»  дає великий простір як  для використання компаративного аналізу тексту, так і для застосування новітніх освітніх технологій, серед яких сьогодні усе більше віддаємо увагу роботі з Інтернет-ресурсами. 

  Відомий вислів про те, що все пізнається у порівнянні, сьогодні дійсно справедливий, адже все частіше ми говоримо про інтеграцію знань учнів, що сприятиме формуванню цілісної картини світу, і в цьому мета нашої  освіти, в основі якої компетентісний підхід. Реалізація проблемної теми була представлена на інтегрованих уроках з використанням елементів порівняльного аналізу творів зарубіжних та українських письменників, текстів оригінальних та перекладних. Зокрема разом з учителем української літератури Заїкіною Т.М. провели урок на тему «Життя людини – найвища цінність ( за творами Тараса Шевченка «Тополя» та Фрідріха  Шиллера «Рукавичка»), 7 клас.

           У 5 класі в рамках проведення декади зарубіжної літератури та іноземної мови були проведені уроки у 5 та 6 класах, на яких учні вивчали творчість англійських та американських письменників не лише українською мовою, але і англійською. Так учні 5 класу порівнювали творчість Марка Твена та Елеонор Портер, а також виділяли спільне і відмінне між їхніми героями: Томом Сойєром та Полліанною.   А учні 6 класу дізналися більше про творчість Чарльза Діккенса, опрацьовуючи тексти, створені англійською мовою.

В умовах карантинного навчання усе більше у навчанні і вчителі, і здобувачі знань у цьому навчальному році використовували Інтернет-ресурси. Найактивніше на етапі перевірки знань використовую тести Гугл-форми, яких уже створила декілька десятків,  та презентації, які теж роблю на Гугл-диску. Використання напрацювань колег, які представлені на Ютуб-каналі, у "Всеукраїнській школі онлайн" та на інших Інтернет-ресурсах допомагають не лише під час дистанційного навчання, але на уроках у класах. Тому планую і далі досліджувати свою науково-методичну тему та реалізовувати на своїх уроках.

24.06.2021 року планую взяти участь у роботі авторської творчої майстерні О.О.Гузь за темою "Формування кваліфікованого читача в цифрову епоху". Майстер-клас відомого педагога  буде проводитися в  Google classroom. Будемо працювати над текстом сучасної польської письменниці Барбари Космовської "Буба".

З початку цього року також пройшла навчання на онлайн-курсі студії ЕД-ера "Про дистанційний та змішаний формати навчання", на якому дізналася більше про організацію безпечного освітнього простору в умовах пандемії; про електронні освітні ресурси для дистанційного навчання. Поглибила свої знання про правила підготовки до онлайн-уроків, про домашні завдання під час дистанційного навчання; вивчила, що робити, якщо неможливо організувати дистанційне навчання із застосуванням цифрових технологій. Взнала про моделі змішаного навчання, про синхронне та асинхронне навчання.



Немає коментарів:

Дописати коментар