Творчі роботи моїх учнів і мої

Реклами книжок під час Тижня зарубіжної літератури
Виконані на Гугл-диску за допомогою додатка Гугл-малюнки



Учні 8 класу завдяки майстер-класу навчилися робити ось такі реклами

__________________________

Готуючись ло виховного онлайн-заходу, створила таку роботу з українознавства  на дошці  Jamboard . Надіюсь, буде і цікаво,  і корисно. 



І такі схеми теж роблять мої  здобувачі знань


Гугл-малюнки, створені учнями 7 класу 
і мої власні роботи









Урок на конкурс журналу "ЗЛ" "Моя ТОП-тема"  
Серпень 2019 року



За участь у конкурсі   з уроком по Шекспіру отримала відзнаку 


Конспект уроку
за чинними програмами для 8 класу (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 зі змінами (наказ МОН України від 29.05.2015р. № 585))
із зарубіжної літератури

 Тема. Сонети Шекспіра – перлини світової лірики

Мета: допомогти учням зрозуміти художні  та ідейно-тематичні особливості сонетів Шекспіра;
розвивати вміння уважно читати та усвідомлювати зміст поетичного тексту, аналізувати його, характеризувати образ ліричного героя поезії;
сприяти вихованню поваги до здобутків світового мистецтва доби Відродження.
Тип уроку: урок розвитку вмінь і навичок аналізу поетичного твору
Обладнання: портрет Шекспіра; мультимедійні слайди презентації Power Point; аудіо- та відеозаписи виконання сонетів Шекспіра українською та російською мовами.

Перебіг уроку.
1.     Організація класу – налаштування на творчу співпрацю.
Ознайомлення з темою та метою уроку.
2.     Мотивація навчальної діяльності. Леся Українка стверджувала: «Поетична мова – це найприродніша мова».
-         Як ви розумієте ці слова? ( Поетичні твори – це твори ліричні, тобто про почуття, переживання, розповідати про які не можна не бути щирим, відвертим, справжнім, природнім. Якщо ж дітям буде важко прокоментувати слова українського поета, можна запропонувати їм вправу «Підбери синонім»: синоніми до слова «природній» - справжній, натуральний, щирий, відвертий, душевний.)
-         Я впевнена, що людина, навчившись розуміти поетичну мову,  зможе зрозуміти і пізнати світ, що оточує нас, знайти себе у цьому світі. Отож, давайте будемо вчитися розуміти мову душі, внутрішній світ ліричного героя та поета, а також і самих себе.
3.     Музичний початок уроку. Пісня М.Таривердієва «Люблю…» на слова сонета Шекспіра у перекладі С.Маршака. 
 – Визначення головної теми сонетів Шекспіра  - теми кохання.
4. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
 *Опитування з використанням ІКТ: учитель демонструє слайди із запитаннями, обговорює їх з учнями, а потім  аналізує відповідь, що з’являється на цьому ж слайді(додаток).
   

 - Поясніть значення слова «ренесанс». Чому так названо цю добу?
 - Якими  є провідні ідеї доби Відродження? ( Людське життя – найвища цінність на землі. Людина має право бути щасливою уже тут на землі.
Навколишній світ – прекрасний, а людина – це прекрасне і досконале створіння)
- Якого італійського поета вважають найяскравішим представником доби Відродження? Чому? (Франческо Петрарка (1304 – 1374), автор збірки «Канцоньєре»)
- Творчість якого англійського поета знаменує вершину європейського Відродження? Що ви знаєте про нього? ( Гра «Одне речення» з використанням іншої презентації, яку діти  детально опрацьовували на попередньому уроці «Життя і творчість Шекспіра»)


- Що таке сонет? Чим цей жанр відрізняється від інших видів лірики?
- Кого називають ліричним героєм?
5.     Робота над темою уроку
* Слово вчителя про сонети Шекспіра, які вважаються лірико-філософськими творами найвищого ґатунку.
 Сонети Шекспіра є світовим шедевром і, безумовно, найвищим досягненням лірики доби Відродження.
* Розповідь про історію появи сонетів Шекспіра ( заздалегідь підготовлене повідомлення учня)
* Слово вчителя.   Кількість сонетів у першій збірці була Шекспіром особисто не визначена. Скільки всього він їх написав, допоки не відомо, а в надрукованій збірці їх було 154. Більшість з них присвячені темі кохання. Слід зазначити, що серед тих сонетів вирізняється 66, котрий міг би бути своєрідним епіграфом до трагедій Шекспіра.
 Шекспірівський сонет (або англійський) мав простішу композицію, ніж італійський. Він складався з 3-ох чотиривіршів (катренів) та 1-го двовірша (дистиха).Перший катрен викладав основну тему сонета, другий давав певний розвиток цій темі, а третій наближав розв’язку. Два останні рядки сонета завершували твір висновком. Ні форма сонета, ні його теми не були новими для часів Шекспіра, але сміливий автор віртуозно грав зі звичними образами і темами англійського сонета, наблизив до зразків високого — побутове, повсякденне, зробивши і його спорідненим прекрасному.
* Робота над змістом сонетів 66, 116, 130, проводиться шляхом виконання  в групах завдань листа-путівника(додаток). При цьому дітям надається можливість вибрати текст перекладу російською (С.Маршак) чи українською мовами(Д.Паламарчук).
·        Презентація результатів роботи в групі:
- Слухання аудіозапису сонету.
- Виразне читання тексту учнями.
- Зв’язна розповідь про результати дослідження  змісту сонета.

* Створення схеми-характеристики образу ліричного героя сонетів Шекспіра(додаток).
6. Рефлексія. * Усна відповідь на питання: - Чому сонети Шекспіра вважаються перлинами світової літератури?
* Згадаймо слова Лесі Українки: «Поетична мова – це найприродніша мова».  Чи відчули ви істинність цих слів, читаючи сонети Шекспіра?  Доведіть свою думку. ( Поетичною мовою англійський поет розкриває тему кохання – найважливішу і найприроднішу у житті людини)

7. Домашнє завдання.
-         Вивчити напам’ять сонет 66.
-         Індивідуально. Підготувати  повідомлення про історію створення трагедії «Ромео і Джульєтта».


Використані джерела. 
1. Підручник Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В. для 8 класу. Київ, «Грамота», 2008.

2. Сайт Інтернету «Вікіпедія»
3 Ютуб


Немає коментарів:

Дописати коментар