НУШ - вперед !

НУШ - вперед !


Курси 2025 року на сторінці Самоосвіта

КТП уроків зарубіжної літератури у 8 класі НУШ - ТУТ

Зарубіжна література  8 клас

53 годин, І семестр – 24 години, ІІ семестр – 29 годин

 

 

Календарно-тематичне планування  складено відповідно до програми Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти  (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В.,

Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П.,

Туряниця   В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)

 

  Підручник  «Зарубіжна література»  Підручник для 8 класу ЗЗСО За редакцією докторки філологічних наук, професорки ОЛЬГИ НІКОЛЕНКО, Київ Видавничий центр «Академія» 2025

 

 

Групи результатів навчання (наказ МОН України від 02 серпня 2024 р. № 1093), які оцінюються в мовно-літературній галузі

Група результатів 1

Група результатів 2.

Група результатів 3.

Група результатів 4.

Взаємодія з іншими

особами усно,

сприймання і

використання

інформації для

досягнення життєвих

цілей у різних

комунікативних

ситуаціях

Сприймання, аналіз,

інтерпретація, критичне

оцінювання інформації

в текстах різних видів

(зокрема художніх

текстах, медіатекстах)

та використання її для

збагачення власного

досвіду

Висловлювання думок,

почуттів і ставлень,

письмова

взаємодія з іншими

особами, взаємодія

з іншими особами у

цифровому середовищі,

дотримання норм

літературної мови

Дослідження

індивідуального

мовлення, використання

мови для власної мовної

творчості,

спостереження за

мовними та

літературними явищами,

проведення їх аналізу

Усно взаємодіє

УВ

 

Працює з текстом ПТ

Письмово взаємодіє

ПВ

Досліджує мовлення

Д

 

 

Зарубіжна література 8 клас

53 годин, І семестр – 24 години, ІІ семестр – 29 годин

Розвиток мовлення – 4 год.

Додаткове читання – 2 год.

Підсумкове оцінювання 4 + 4 год

Текстуальне вивчення творів – 39 годин

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 8 класі

 

Дата

Корек

Тема уроку

ГР

Д/З

Примітки

 

 

 

Вступ

Літературний процес (2год.)

 

 

 

1

 

 

Роди літератури, їхні характерні ознаки.

Літературний процес. Провідні

літературні епохи.

2

Викон завд  підр с. 12, 16

 

2

 

 

РМ 1 (усно). Презентація власного літнього читання

1

Прац. із схемою, вивч літ терміни

 

 

 

 

ІДЕАЛИ АНТИЧНОСТІ З НАМИ

 

 

 

3

 

 

Античність, її хронологічні межі,

специфіка (Давня Греція, Давній Рим).

Роди і жанри античної літератури.

1

Прочит стор 22-25

 

4

 

 

Міфи троянського циклу. Троя. Паріс

викрадає Єлену. Відображення

історичних подій у міфах троянського

циклу.

 

2

Усно відп на запит с.27-28

 

5

 

 

Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь. Ключові образи та символи циклу

3

Завд 7-9 стор 31

 

6

 

 

Гомер. «Іліада». Гомер та його

значення в історії розвитку

європейських літератур. Міфологічна

основа гомерівського епосу.

2

Дочит уривки, завд 4-6 стор 59

 

7

 

 

«Іліада». Образи гомерівського епосу. ГР 3

4

Ст. 35-45

 

 

8

03.10

 

Підсумкове оцінювання ГР 1 (за темою «Ідеали античності з нами)

1

Повт вивчене

 

9

 

 

Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре

вмирати тому…». Ідея захисту рідної

країни у творі. Античний ідеал героя. ГР 2

2

 

Підгот повід за завд 6, 7 ст.62

 

10

 

 

Рольове промовляння на тему «Батьківщину треба захищати». ГР 1

1

Вивч напам вірш Тіртея

 

11

 

 

 Публій Вергілій Марон (70–

19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-

2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом,

Міфологією. ГР 3

3

 Прочит ст.. 72-75

 

12

 

 

Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.

Образ Енея та його значення. Гр. 4

4

Завд 4 ст 76

 

13

 

 

Літературний міст у сьогодення.

Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінґстон». Сюжет твору як

філософська метафора людського буття.

Алегоричні образи. Утілення прагнення

до високої мети в образі чайки

Джонатана. ГР 2.

2

Прочит ст. 79-85

 

14

 

 

«Чайка Джонатан Лівінґстон». Художній конфлікт твору. Ознаки притчі. ГР 1

4

 

 

15

 

 

Підсумкове оцінювання 2 з теми «Ідеали античності з нами» ГР 2.

 

2

 

 

 

 

 

 

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ: СВІТЛО КРІЗЬ ТЕМРЯВУ

 

 

 

16

 

 

Середньовіччя як доба, її хронологічні

межі й специфіка в історії європейських

і східних літератур. Вплив релігії,

філософії на літературу і культуру в

добу середньовіччя

2

Зроб виписки з матер с.94-97

 

17

 

 

Омар Хаям. Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї.  Основні теми й мотиви творчості Омара Хаяма.

1

Чит і аналіз рубаї

 

18

 

 

Підсумкове оцінювання 3. Есе за змістом улюбленого рубаї.

3

Напам 3 рубаї

 

19

 

 

Аліґ’єрі Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості.

1

Створ схемат портрет Данте

 

20

 

 

Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання

4

Усно завд с 104

 

21

 

 

Літературний міст у сьогодення. Ерік

Вольф Сігел. «Історія кохання». Розповідь прозворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

2

Читати розділи роману

 

22

 

 

Ерік Вольф Сігел. «Історія кохання». Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі

4

Створ чорновик твору-роздуму

 

23

 

 

РМ 2. Твір-роздум «Високе почуття кохання»

3

Чит на с.122-132

 

24

 

 

ДЧ №1. Горацій. «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»)

 

2

Заповн. чит. щоден.

 

25

 

 

Підсумкове оцінювання 4  з теми «Середньовіччя»

4

Повт вивч у І сем.

 

 

 

 

Узагальнення вивченого у І семестрі

1

Повт літ терм

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

ШЕДЕВРИ РЕНЕСАНСУ

 

 

 

26

 

 

Епоха Ренесансу (Відродження) в

Європі. Культ античності.

1

Повідомл про Петрарку с. 133-135

 

27

 

 

Франческо Петрарка. Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки.

1

Напам сонет Петрарки № 61

 

28

 

 

Образи ліричного героя та героїні. Структура сонетів Ф. Петрарки.

2

Повідомл про Шекспіра с.140-143

 

29

 

 

 

Вільям Шекспір  Значення В. Шекспіра для розвитку англійської літератури та світового мистецтва.

 Основні теми сонетів В. Шекспіра. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини. Художні особливості сонетів В. Шекспіра.

1

Опрацюв. Матер с.143-144

 

2

Напам сонет Шекспіра № 66

 

30

 

 

Трагедія «Ромео і Джульєтта»

В. Шекспіра. Історія створення.

Конфлікт справжнього почуття і

забобонів.

 

4

 Зміст трагедії «Ромео і Джул»

 

31

 

 

Оспівування чистого

пристрасного кохання Ромео і

Джульєтти, вплив кохання на людську

особистість.

3

Викон завд с.168-169

 

32

 

 

РМ 3 (усно). Проблема життя і смерті в трагедії Шекспіра. Трактування фіналу.

1

Повт творч Петрарки і Шекспіра

 

33

 

 

Підсумкове оцінювання 1. Аудіювання

1

Опрац матер стор169-172

 

34

 

 

Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот», I частина.  Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер.

3

План до теми «Історія створення роману с.172

 

35

 

 

Особливості сюжету і композиції твору. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості

реалізації ідеалів героя.

2

Читати розділ VІІІ, с 183

 

36

 

 

Дон Кіхот і

Санчо Панса – вічні образи, у яких

утілено високу мрію і прагматизм.

«Донкіхотство». Широта

філософського змісту твору

4

Викон усно завд стор 191

 

37

 

 

Літературний міст у сьогодення.

Барбара Космовська (нар. 1958)

«Буба». Художній світ Б.Космовської. Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини

2

Прочит уривки твору «Буба» с.197

 

38

 

 

Сімейні цінності у творах Космовської.

Проблема дорослішання і пошуку свого

місця у світі.

4

Викон усно завд стор 209

 

39

 

 

Підсумкове оцінювання 2 Різнорівневі завдання

2

Зроб виписки матер с.242-245

 

 

 

 

БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ

 

 

 

40

 

 

Бароко як доба і художній напрям у

європейській літературі й мистецтві.

1

Завд 11 с. 218

 

41

 

 

Історичні умови, філософсько-естетичні

засади та ознаки класицизму.

3

Письм завд 8,9,10 с.226

 

42

 

 

Мольєр. «Міщанин шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра

1

Чит про п’єсу Мольєра с.232-233

 

43

 

 

Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».

Тематика і проблематика твору, його

загальнолюдське значення.

3

Завд на с.261

 

44

 

 

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня

Дорімена, Клеонт та ін.). Засоби

комічного (гумор, іронія, сатира,

сарказм).

4

Письм  завд №5 с 257 і №6 с.258

 

45

 

 

РМ 4. Твір-роздум «Чому треба поважати свій рід»

3

Підг до уроку ПЧ

 

46

 

 

ПЧ №2. Джон Донн «Доброчесні сонети»

2

Повт бароко і класицизм

 

47

 

 

Підсумкове оцінювання 3 (різнорівневі завдання)

3

Чит  с.259-260

 

48

 

 

Літературний міст у сьогодення.

Йоун Колфер (нар. 1965). «Артеміс

Фаул»

1

Створ схемат портрет письмен.

 

49

 

 

Особливості фентезі письменника. Захопливі пригоди двадцятирічного генія Артеміса Фаула, котрий прагне відновити славу й статки своєї родини.

2

Чит с.268-276

 

50

 

 

Два світи у творі: світ багноїдів та Чарівного народу. Матеріальні й духовні цінності в романі. Тема боротьби добра і зла, сили інтелекту.

4

Завд 14 с 277

 

51

 

 

Сью Таунсенд. «Таємний щоденник

Адріана Моула». Вразлива душа

підлітка, його мрії та пошуки себе.

3

Завд 1-4 с 285

 

52

 

 

Підсумкове оцінювання 4.

4

Повт вивчене

 

53

 

 

Підсумки. Актуальний зміст і форма художніх

творів класики й сучасності,

прочитаних протягом навчального року

2

Повт літер терміни

 

53

 

 

 Вічні образи та їх інтерпретація в

сучасну добу (зокрема в медіатекстах).

Зображально-виражальні засоби в

різних родах і жанрах літератури

1

Повт

 

Повторити питання, засвоєні на низькому рівні

 

Для вивчення напам’ять І семестр

 

·       Тіртей «Добре вмирати тому…»

·       Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)

·       Данте Аліґ’єрі. «В своїх очах вона несе кохання…».

 

ІІ семестр

·       Петрарка, сонет 61

·       Шекспір сонет 66

 

·       Сервантес. «Дон Кіхот». Уривок із 58-го розділу:

«…вольність, щоб ти, Санчо, знав, то один з найдорогоцінніших дарів, що небеса послали людям; не зрівняються із нею ніякі скарби, заховані в землі чи скриті на дні морському; за вольність, як і за честь, можна й треба життям своїм важити і навпаки: неволя то найбільше лихо, що може приключитися людям…»

 


Курси 2024 року  

Дякую КОІППО ім. Василя Сухомлинського за навчання!







Урок у 6 класі НУШ 

До інтегрованого уроку за темою "Наш Ікар" ( зарубіжна література +українознавство), присвяченого життю Левка Мацієвича.





___________________________________________________________________________________

Результати співпраці із колегами-зарубіжниками із Олександрівщини:
Дошка ПАДЛЕТ із матеріалами 

Калейдоскоп методичних прийомів щодо формування ключових компетентностей...

а також спільна робота на дошці ДЖАМБОРД на тему
"Поради вчителеві" (як зробити навчання 5-класників радісним та результативним)

__________________________________________________


На виконання  Рішення педагогічної ради 
КЗ "Олександрівський ліцей №2"
щодо оцінювання у 5-му класі НУШ та впровадження Методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-их класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (наказ МОН № 289 від 01.04.2022р.).  розробила (точніше систематизувала ) критерії оцінювання із зарубіжної літератури.


**********************


Мій скромний внесок у підготовку до роботи у 5 класі НУШ





Безпосередньо конспект уроку із активними посиланнями можете побачити ТУТ

Також навчальну програму та календарне планування для 5 класу можете знайти на сторінці "Методична допомога вчителю".
________________________

Дякую нашій Альма Матер - КОІППО ім. В.Сухомлинського!!!

І ще одне свідоцтво, а голвне - багаж знань! І знову дякую нашому КОІППО - Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
З 14 по 16 червня вчилася, а 17 червня 2022 уже мала документ. Як сказали мої колеги на цих курсах: три дні вчительського раю. І то чистісінька правда! Наша Ревнивцева саму себе перевершила. Бабахові курси: куча креативу, емоцій, інфи для роздумів і втілення. Дякую усім!

----------------------------------------------------------------------------


Це уже третій сертифікат від КОШППО імені Василя Сухомлинського
 (попередні дивіться в розділі "Самоосвіта").
Надіюсь, що справлюся із викликами НУШ!

ТУТ можна переглянути мої сертифікати НУШ   

Про участь в обговоренні підручників для 5 класу НУШ

Участь у роботі фокус-групи із теми

«Оцінка рівня вирішення ідей НУШ за підручником «Українська мова. 5

клас» автора Інни Літвінової та готовності учителями робити усвідомлений

вибір підручника». (Модельна навчальна програма «Українська мова. 5–6

класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Голуб Н. Б., Горошкіна О. М.)

Участь брала недаремно - маю подяку



 Про формувальне оцінювання читай ТУТ


Немає коментарів:

Дописати коментар