Підручники 5 клас НУШ

 

Бойко Світлана Миколаївна, заступник завідувача філії з НВР, вчитель зарубіжної літератури та українознавства

Кіровоградська область, Кропивницький район,  Івангородська філія КЗ «Олександрівський ліцей №2»

 

Участь у роботі фокус-групи із теми

«Оцінка рівня вирішення ідей НУШ за підручником «Українська мова. 5

клас» автора Інни Літвінової та готовності учителями робити усвідомлений

вибір підручника». (Модельна навчальна програма «Українська мова. 5–6

класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Голуб Н. Б., Горошкіна О. М.)

 1.   Підручник дуже цікавий і вартий уваги вчителів-практиків, оскільки він спрямований, у першу чергу, саме  на формування компетентностей учнів, дає багато матеріалу на закріплення вивчених правил. Причому вправи дуже різноманітні та максимально наближені до реалій життя сучасного школяра, особливо приваблюють завдання на виправлення помилок у дописах дітей у соціальних мережах ( проблема безграмотності сучасних авторів інтернетних постів загальновідома!).

   Дуже важливими є завдання: і тести, і на порівняння 2-х чи 3-х текстів, і на відновлення послідовності речень у тексті, які уже з 5-го класу готують наших здобувачів знань до здачі ЗНО з української мови. А найголовніше, що всі ці завдання сприяють реалізації компетентнісного підходу, забезпеченню диференційованого підходу до навчання, індивідуалізації освітнього процесу.

   Рубрики підручника та їхні завдання допоможуть учителеві як в організації групових та колективних видів робіт, так і в допомозі учням при виборі індивідуальної освітньої траєкторії. Цьому ж сприяють і завдання з інтернет-підтримки. Підручник гарно ілюстрований, разом з цим матеріал на сторінках розміщений так, що легко сприймається – і це великий плюс даного посібника! Він також  наповнений соціокультурними та українознавчими матеріалами, містить достатньо інформації для здійснення інтегрованого підходу в навчанні.

2. Спілкування з колегами, вчителями української мови, дає підстави стверджувати, що даний підручник є дуже перспективним, вони б хотіли з ним працювати,  але… 1) мабуть, він буде не дешевим, оскільки має 2 в одному: і підручник, і зошит, а тому ним зможе користуватися лише 1 дитина і 1 рік;  (але ж це є і перевагою цієї книги!) 2) на курсах по НУШ і на предметних кафедрах і методоб΄єднаннях учителі вже обговорювали зміст програм і авторів Голуб Н. Б., Горошкіної О. М., і автора Заболотного О.В  та прийшли до висновку, що за умови затримки випуску підручників, краще взяти другу програму, адже можна буде користуватися старими підручниками. Хоча перша програма є більш привабливою!?!   

  Отже, перепоною у виборі підручника «Українська мова. 5 клас» автора Інни Літвінової є насамперед питання фінансового забезпечення освітнього процесу у 5-му класі НУШ.

3. Як вчитель, не можу залишити при собі помічені помилки, швидше, мабуть, друкарські, тому перелічую те, що кинулося в очі. Можливо, чи напевно, це вже і помічено, і виправлено, то вибачайте.

Частина 3, стор.8, у вправі 2 замість «розподіливши ЗА групи» пишемо «НА групи».

Частина 4, стор.12, Гіперпосилання або посилання все частіше замінюємо на покликання, можливо, варто давати більш сучасний термін. А у вправі 12, завдання 1 слова «під диктування вчителі» виправити на «під диктування вчителЯ»;

Стор.24, вправа 30, завд.1,  « помилка —помолка»;

Стор.38, вправа 52, слово «рЕдкістний» мало бути «рІдкістний», як і на

Стор.64, де перевірка вправи 52 – не «редкісний», а  «рідкісний».

Частина 5, стор.20, вправа 25, завд.1  у словах «підлітки відають перевагу» пишемо «віддають»;

Стор.45, вправа 55, завд.3, на фото не хлопчик, а все-таки дівчинка!

 

  Вибачайте, якщо щось не так! Повірте у моє щире бажання стати Вам у пригоді та допомогти при нагоді, яку Ви мені надали. Дякую!

  Буде потреба та необхідність, звертайтеся. Бажаю успіху і процвітання Вашому видавництву!

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар