План самоосвіти
вчителя зарубіжної літератури
Бойко
Світлани Миколаївни
на 2021 – 2022 навчальний рік
І. Вступ
Проблемна тема КЗ
«Олександрівське НВО№ 2»
«Модернізація освітнього
процесу у закладі на засадах упровадження технологічного та андрагогічного
підходів»
Проблемна
тема Івангородської філії
«Створення
сприятливого освітнього середовища на основі технологічного та андрагогічного
підходів»
Проблемна тема вчителя «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого
навчання в освітньому процесі»
Основною
метою підвищення науково-теоретичної підготовки та вдосконалення
педагогічної майстерності шляхом самоосвітньої роботи на 2021–2022 навчальний рік є:
1.
Ґрунтовне опрацювання наукових джерел з проблем
української освітньої реформи, розбудови національної школи та змісту нового Держстандарту початкової та базової загальної середньої освіти
2.
Опрацювання творів вітчизняних та педагогів щодо
проблемної теми.
3.
Ознайомлення з новими педагогічними технологіями та
передовим педагогічним досвідом.
4.
Удосконалення власного стилю педагогічної діяльності.
5.
Вивчення основ педагогічного управління
6.
Підвищення власного етико-естетичного рівня культури
«Ти лише до тих пір здатний сприяти
освіті
інших, поки продовжуєш
працювати над власною освітою ...».
Німецький
філософ Дістервег
Шляхи
реалізації самоосвітньої проблеми «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого навчання в освітньому
процесі»
* Протягом року брати активну участь:
- у семінарах, масових заходах різних рівнів;
- у роботі районного методичного об'єднання вчителів
зарубіжної літератури за темою «Застосування
сучасних освітніх технологій з метою формування в учнів читацьких та
мовленнєвих компетентностей»; методичних
заходах, які проводяться у школі;
- у роботі
кафедри вчителів-словесників КЗ «Олександрівське НВО №2» за проблемою «Модернізація освітнього процесу на уроках
словесності через упровадження технологічного підходу»;
- у
проведенні предметних тижнів;
* Постійно слідкувати за появою нових посібників та
методичної літератури з проблем викладання предметів Зарубіжна література,
Українознавство.
* Відслідковувати нові публікації у соціальних групах
мережі Фейсбук «Авторська творча майстерня Гузь О.О.», «Методичні родзинки
зарубіжної літератури», «Урок зарубіжної літератури», «Читаємо. Аналізуємо.
Навчаємо» * * Пройти курси
підвищення кваліфікації при Кіровоградському ОІППО ім. В.О.Сухомлинського :
- засідання
авторської творчої майстерні О.О.Гузь «Формування кваліфікованого читача в
цифрову епоху»
- програму підготовки тренерів-педагогів для
підвищення кваліфікації вчителів, які забезпечуватимуть реалізацію Державного
стандарту базової середньої освіти (мовно-літературна галузь), «Нова українська
школа: адаптаційний цикл базової
середньої освіти (5-6 класи).
* Поглиблено опрацювати питання:
- «Інтегрований урок»
- «Інтернет ресурси на уроках словесності»
* Систематично наповнювати сторінки власного Інтернетблогу
«Читаючи, думай!»
* Залучати
учнів до участі у предметних конкурсах «Патріот», «Санфлауе», Всеукраїнській
інтернет-олімпіаді «На Урок»
II. Науково-теоретична
підготовка
1. Опрацювати матеріали
курсів:
№ |
Назва курсу |
Освітня платформа |
Дата сертифікату |
Примітки |
1 |
Інформаційна
гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, інтернеті та на телебаченні. |
Prometheus |
28.09.2021 |
|
2 |
Управління якістю освіти в школі |
Prometheus |
16.10.2021 |
|
3 |
|
|
||
4 |
|
|
III. Підвищення
науково-методичного рівня та професійної майстерності
1.
Опрацювати інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки
України щодо викладання зарубіжної літератури, українознавства у 2021-2022 н.р.
2. Продовжити
знайомство з досвідом роботи колег з проблеми: «Український контекст у викладанні зарубіжної
літератури»
3. Накопичувати досвід використання нових педагогічних
технологій освітнього процесу:
- Технологій РКМ (розвитку критичного мислення)
- Технологій особистісно орієнтованого навчання (ООН)
- Технологія інтерактивного навчання
4. Опрацювати
літературу:
№ |
Автор |
Назва |
Форма опрацювання |
Термін |
1 |
Наволокова Н.П. |
Енциклопедія педагогічних
технологій та інновацій. Харків. ВГ «Основа». 2012 |
Виписки для використання на уроках |
Протягом року |
2 |
Ірина Хроменко |
Вісім ознак сучасного уроку зарубіжної літератури |
Творче використання на уроках |
Протягом року |
3 |
Петро Кононенко |
Українознавство
– наука любові, етики, життєтворчості. Львів – 2006 |
Виписки для використання на уроках
Творче використання на уроках |
Протягом року |
4 |
Інтернетресурс |
Виховання за Сухомлинським: основні
принципи |
Творче використання на уроках |
Протягом року |
IV. Удосконалення знань з теорії і
практики організації виховного процесу та управління освітньою діяльністю
педагогів ЗЗСО
1.
Підготувати і провести відкриті позакласні
заходи:
- Взяти
участь разом із учнями школи у проведенні Всесвітнього Дня Гідності
- Літературні ігри в рамках тижня зарубіжної
літератури
- Українознавчі ігри в рамках тижня українознавства
- Взяти участь
у Всеукраїнському конкурсі з українознавства
__________________________________________________________________
2.
Підготувати виступ на тему:
- Побудова нової моделі уроку в умовах змішаного навчання
3. Підготувати
презентацію до лекцій:
- «Нова українська школа: адаптаційний цикл базової середньої освіти (5-6 класи)
- «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти
(мовно-літературна галузь, адаптаційний цикл (5-6 класи)
- Огляд новинок наукової та методичної
літератури
______________________________________________________________
4. Організувати
та контролювати роботу методичної студії в рамках філії опорного закладу :
- Розробити та провести анкетування «Яким є освітній простір нашої школи?».
- Круглий стіл «Сучасний погляд на
освіту. Вимоги до сучасного освітнього
середовища» (обговорення результатів анкетування).
- Педагогічний консиліум «Як зробити
батьків активними учасниками освітнього процесу».
- Створення методичної газети «Кращі зерна
педагогічного досвіду».
V. Заходи щодо поліпшення навчально-матеріальної бази
кабінету
1. Продовжити роботу над створенням каталогу
навчальних фільмів ПК кабінету зарубіжної літератури. Систематично поповнювати
збірку відео та презентацій РР
2. Виготовити роздатковий матеріал
Тема |
Клас |
Термін |
Завдання для контрольної роботи до теми
«Просвітництво» (тестові завдання) |
9 |
до 27.09.21 р. |
Матеріали до дискусії «Античний і сучасний героїзм…» |
8 |
до 11.11.21 р. |
Лото до теми «Байка» |
6 |
До 15.11.21 р. |
Питання до уроку повторення і узагальнення вивченого
у І семестрі |
7 |
до 25.12.21 р. |
3.
Систематично поповнювати папки творчості письменників.
4.
Створити презентації Power Point на теми «Народна казка », «Літературна
казка» (щодо реалізації Державного стандарту базової середньої освіти)
VI. Термін
завершення роботи - травень 2022 р.
1. Передбачувані
результати: підвищення рівня
літературних та українознавчих
знань, читацьких і мовленнєвих
компетенцій учнів, компаративних навичок школярів
2.Спосіб
оформлення теоретичного матеріалу та практичних завдань:
* Удосконалення порівняльної таблиці вивчення
теорії літератури та на уроках зарубіжної та української літератур;
* Продовжувати
створення системи тестових та інших видів перевірних завдань до тем, що
вивчаються у 5-9 класах на Гугл-диску
·
Працювати над розробками уроків з використанням
елементів порівняльного аналізу творів зарубіжних та українських письменників
та Інтернет-ресурсів:
·
Майстер-клас «Побудова нової моделі
уроку в умовах змішаного навчання».
Інтегрований урок української та зарубіжної літератур за творчістю Марусі Чурай
та Сапфо «Поезія через призму жіночої душі»
·
Створення відео-ролика «Презентація роботи студії: калейдоскоп
майстер-класів»
Також було створено конспект уроку для 5 класу НУШ за модельною програмою авторів Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А. на тему Г. К. Андерсен «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Конспект було створено для публікації в науково-методичному посібнику КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» "Учитель-учителю: уроки зарубіжної літератури в 5-6 класах (з досвіду роботи вчителів зарубіжної літератури), який буде виданий тільки в електронному форматі та оприлюднений на сайті КЗ "КОІППО».
Дистанційне навчання цього року дало змогу удосконалювати я власні, так і дитячі вміння користуватися Інтернет-ресурсами. Створюючи завдання у Клас-румі, я активно використовувала і власні публікації попередніх років у блозі "Читаючи, думай", і матеріали Ютуб-каналу, освітньої платформи "Всеукраїнська школа онлайн". Продовжувала також використання можливостей Гугл-диска, створюючи там навчальні презентації, ілюстративний матеріал у форматі Гугл-малюнків, Гугл-документи з можливістю редагування для учнів, а також створювала тести Гугл-форми як для перевірки рівня знань, так і для повторення та поглиблення літературознавчих та українознавчих умінь і навичок. Мотивувала і учнів до використання можливостей застосунків Гугл-диска. Зокрема учні почали використовувати Гугл-малюнки, створюючи схеми своєї розповіді про письменника під час вивчення життя і творчості митців.
У наступному навчальному році планую продовжувати працювати над цією ж НМП, особливо плануючи роботу в 5 класі НУШ. Розвиток компетентностей, формування уміння безпечно і результативно користуватися Інтернет-ресурсами, мотивація до критичного мислення та порівняння явищ суспільного, літературного, повсякденного життя - таке завдання я ставлю сьогодні у роботі із учнями на майбутній навчальний рік.
Немає коментарів:
Дописати коментар