ПЛАН САМООСВІТИ 2021-2022 Н.Р.

 

План самоосвіти

 вчителя зарубіжної літератури

Бойко Світлани Миколаївни

на     2021 – 2022 навчальний рік

І. Вступ

Проблемна тема КЗ «Олександрівське НВО№ 2» 

«Модернізація освітнього процесу у закладі на засадах упровадження технологічного та андрагогічного підходів»

Проблемна тема Івангородської філії

«Створення сприятливого освітнього середовища на основі технологічного та андрагогічного підходів»

Проблемна тема вчителя «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого навчання в освітньому процесі»

 Основною метою підвищення науково-теоретичної підготовки та вдосконалення педагогічної майстерності шляхом самоосвітньої роботи на    2021–2022  навчальний рік є:

1.       Ґрунтовне опрацювання наукових джерел з проблем української освітньої реформи, розбудови національної школи та  змісту нового Держстандарту початкової та  базової загальної середньої освіти

2.       Опрацювання творів вітчизняних та педагогів щодо проблемної теми.

3.       Ознайомлення з новими педагогічними технологіями та передовим педагогічним досвідом.

4.       Удосконалення власного стилю педагогічної діяльності.

5.       Вивчення основ педагогічного управління

6.       Підвищення власного етико-естетичного рівня культури

 «Ти лише до тих пір здатний сприяти

освіті інших, поки продовжуєш

 працювати над власною освітою ...».

Німецький філософ Дістервег

 

  Шляхи  реалізації самоосвітньої проблеми «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого навчання в освітньому процесі»

* Протягом  року брати активну участь:

-   у семінарах, масових заходах різних рівнів;

-   у роботі  районного методичного об'єднання вчителів зарубіжної літератури за темою «Застосування сучасних освітніх технологій з метою формування в учнів читацьких та мовленнєвих компетентностей»;  методичних заходах, які проводяться у школі;

- у роботі кафедри вчителів-словесників КЗ «Олександрівське НВО №2» за проблемою «Модернізація освітнього процесу на уроках словесності через упровадження технологічного підходу»;

-   у проведенні предметних тижнів;

* Постійно слідкувати за появою нових посібників та методичної літератури з проблем викладання предметів Зарубіжна література, Українознавство.

* Відслідковувати нові публікації у соціальних групах мережі Фейсбук «Авторська творча майстерня Гузь О.О.», «Методичні родзинки зарубіжної літератури», «Урок зарубіжної літератури», «Читаємо. Аналізуємо. Навчаємо» * * Пройти курси підвищення кваліфікації при Кіровоградському ОІППО ім. В.О.Сухомлинського :

-  засідання авторської творчої майстерні О.О.Гузь «Формування кваліфікованого читача в цифрову епоху»

- програму підготовки тренерів-педагогів для підвищення кваліфікації вчителів, які забезпечуватимуть реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти (мовно-літературна галузь), «Нова українська школа: адаптаційний цикл  базової середньої освіти (5-6 класи).

* Поглиблено опрацювати питання:

- «Інтегрований урок»

- «Інтернет ресурси на уроках словесності»

* Систематично наповнювати сторінки власного Інтернетблогу «Читаючи, думай!»

* Залучати учнів до участі у предметних конкурсах «Патріот», «Санфлауе», Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На Урок»

 

II. Науково-теоретична підготовка

 

1.     Опрацювати матеріали курсів:

 

Назва курсу

Освітня платформа

Дата сертифікату

Примітки

1

Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, інтернеті та на телебаченні.

 

 Prometheus

28.09.2021

 

2

Управління якістю освіти в школі

Prometheus

16.10.2021

 

3

 Інноваційний педагогічний маркетинг у професійній діяльності педагога НУШ

КОІППО ім. В.Сухомлинського 

14.03-23.03.22 р. 

 

4

 Літні методичні студії «НУШ: ціннісний потенціал мовно-літературної освітньої  галузі»

КОІППО ім. В.Сухомлинського  

14-16 червня 2022 р.  

 

 

 

 

 

III. Підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності

 

1. Опрацювати інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо викладання зарубіжної літератури, українознавства у 2021-2022 н.р.

 

 2.   Продовжити  знайомство з досвідом роботи колег з проблеми:  «Український контекст у викладанні зарубіжної літератури»

 

  3.  Накопичувати досвід використання нових педагогічних технологій освітнього процесу:

- Технологій РКМ (розвитку критичного мислення)

 

- Технологій  особистісно орієнтованого навчання (ООН)

 

- Технологія інтерактивного навчання

 

4.  Опрацювати літературу:

 

Автор

Назва

Форма опрацювання

Термін

1

Наволокова Н.П.

Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. Харків. ВГ «Основа». 2012

Виписки для використання на уроках

Протягом року

2

 Ірина Хроменко

Вісім ознак сучасного уроку зарубіжної літератури

Творче використання на уроках

Протягом року

 

 

3

Петро Кононенко

Українознавство – наука любові, етики, життєтворчості. Львів – 2006

Виписки для використання на уроках Творче використання на уроках

Протягом року

4

Інтернетресурс

Виховання за Сухомлинським: основні принципи

Творче використання на уроках

Протягом року

 

 

 

IV. Удосконалення знань з теорії і практики організації виховного процесу та управління освітньою діяльністю педагогів ЗЗСО

 

1.     Підготувати і провести відкриті позакласні заходи: 

- Взяти участь разом із учнями школи у проведенні Всесвітнього Дня Гідності

-  Літературні ігри в рамках тижня зарубіжної літератури

 

-  Українознавчі ігри  в рамках тижня українознавства

 

- Взяти участь у Всеукраїнському конкурсі з українознавства

__________________________________________________________________

 

2.     Підготувати виступ на тему:

-   Побудова нової моделі уроку в умовах  змішаного навчання

3.     Підготувати презентацію до лекцій:

-  «Нова українська школа:  адаптаційний цикл базової середньої освіти (5-6 класи)

-   «Реалізація  Державного стандарту базової середньої освіти (мовно-літературна галузь, адаптаційний цикл (5-6 класи)

 

-  Огляд новинок наукової та методичної літератури

______________________________________________________________

4.     Організувати та контролювати роботу методичної студії в рамках філії опорного закладу :

- Розробити та провести анкетування  «Яким є освітній простір нашої школи?».

- Круглий стіл «Сучасний погляд на освіту. Вимоги до  сучасного освітнього середовища» (обговорення результатів анкетування).

- Педагогічний консиліум «Як зробити батьків активними учасниками освітнього процесу».

- Створення методичної газети «Кращі зерна педагогічного досвіду».

 

 

V. Заходи щодо поліпшення навчально-матеріальної бази кабінету

 

 1. Продовжити роботу над створенням каталогу навчальних фільмів ПК кабінету зарубіжної літератури. Систематично поповнювати збірку  відео та презентацій РР

 

2. Виготовити роздатковий матеріал

 

Тема

Клас

Термін

Завдання для контрольної роботи до теми «Просвітництво»  (тестові завдання)

9

до 27.09.21 р.

Матеріали до дискусії «Античний і сучасний героїзм…»

8

до 11.11.21 р.

Лото до теми «Байка»

6

До 15.11.21 р.

Питання до уроку повторення і узагальнення вивченого у І семестрі

7

до 25.12.21 р.

 

3.     Систематично поповнювати папки творчості письменників.

4.     Створити презентації Power Point  на теми «Народна казка », «Літературна казка» (щодо реалізації Державного стандарту базової середньої освіти)

 

 

VI. Термін завершення роботи   - травень 2022 р.

 

1.   Передбачувані результати:  підвищення рівня літературних та українознавчих  знань,  читацьких і мовленнєвих компетенцій учнів, компаративних навичок школярів

 

2.Спосіб оформлення теоретичного матеріалу та практичних завдань:

 

*  Удосконалення порівняльної таблиці вивчення теорії літератури та на уроках зарубіжної та української літератур;

 

* Продовжувати створення системи тестових та інших видів перевірних завдань до тем, що вивчаються у 5-9 класах на Гугл-диску

 

·        Працювати над розробками уроків з використанням елементів порівняльного аналізу творів зарубіжних та українських письменників та Інтернет-ресурсів:

·        Майстер-клас «Побудова нової моделі уроку в умовах  змішаного навчання». Інтегрований урок української та зарубіжної літератур за творчістю Марусі Чурай та Сапфо «Поезія через призму жіночої душі»

·        Створення відео-ролика  «Презентація роботи студії: калейдоскоп майстер-класів»

 

 VII. Підсумково-контролюючий аналіз

         Одним із важливих напрямів української освіти є гуманітарний, який забезпечує духовний розвиток учнів. Серед навчальних дисциплін гуманітарного циклу особливе значення має література як мистецтво слова і спосіб формування загальної культури людини, її моральних орієнтацій і цінностей.
   Основна мета літературної освіти (за Концепцією літературної освіти) виховання творчого читача із самостійним критичним мисленням, формування гуманістичного світогляду, загальної культури, естетичних смаків особистості.
Навчальні дисципліни, що забезпечують літературну освіту в школі, покликані на кращих зразках красного письменства сформувати особистість творчу, вільну, духовно багату, самостійно мислячу, із широким світоглядом, зі стійкими моральними принципами. Особистість, котра любить і пишається здобутками рідної культури, але разом з тим шанує й опановує надбання інших народів. Особистість, яка усвідомлює власну національну ідентичність й водночас приналежність до цивілізованого світу. Особистість, яка має активну громадянську позицію, відчуває потребу жити й працювати задля України.
Далеко не всі учні стануть письменниками, критиками чи літературознавцями, тому власне філологічні компетенції не є єдиними для літературної освіти в школі (хоча в старших класах філологічного профілю вони особливо актуальні). Але літературна освіта повинна прищеплювати школярам художній смак, формувати вміння розрізняти високовартісну й низькопробну книжкову продукцію, поціновувати класичну й сучасну літературу, переживати важливі для духовного становлення особистості естетичні емоції.
     Працюючи над проблемною темою  «Використання Інтернет-ресурсів та інтегрованого навчання в освітньому процесі», я опрацювала матеріали курсів: "Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, інтернеті та на телебаченні"  та "Управління якістю освіти в школі" на освітній платформі  Prometheus.  Також пройшла підготовку до роботи у 5 класі НУШ під час онлайн-занять в Інституті післядипломної педагогічної практики ім В.Сухомлинського на тему "Нова українська школа: адаптаційний цикл базової середньої освіти (5-6 класи)" у жовтні та листопаді 2021 року.
    На базі КОІППО ім. В.Сухомлинського   пройшла дистанційні курси "Педагогічний маркетинг у професійній діяльності педагога НУШ" та  "Що повинен знати вчитель, який перевіряє ЗНО з української мови та літератури". Усі отримані знання стараюся використовувати у педагогічній практиці, особливо під час підготовки до роботи у  5 класі НУШ за новою програмою, а також як керівник шкільної методичної студії та методичного об'єднання вчителів зарубіжної літератури Олександрівщини.
    Було проведено інтегрований урок української та зарубіжної літератур за творчістю Марусі Чурай та Сапфо «Поезія через призму жіночої душі» разом із учителем  української літератури Заїкіною Т.М.  На уроці ми старалися показати ті види роботи, які допомагають розвивати в учнів критичне мислення, вміння порівнювати літературні явища, робити висновки. А найголовніше, що учні вчаться бачити свої власні життєві орієнтири у літературних творах. Також було проведено інтегрований урок із учителем трудового навчання Сергійчуком О.В., на якому діти використали знання з українознавства, зарубіжної літератури, трудового навчання. Тема уроку "Українське Різдво", а метою уроку було:поглибити знання учнів про одне із найважливіших свят календарно-обрядового кола українців (предметні компетентності);  розвивати   навички уважного читання та вміння відповідати на запитання за прочитаним текстом ( ключові вміння для всіх компетентностей); формувати вміння проєктувати власний життєвий досвід (компетенція особистісного самовдосконалення); розвивати творчі здібності учнів, почуття прекрасного (культурна компетентність); сприяти вихованню поваги до традиції рідного народу (громадянські та соціальні компетентності).

Також було створено конспект уроку для 5 класу НУШ за модельною програмою  авторів  Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П.,  Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А. на тему  Г. К. Андерсен «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Конспект було створено для публікації в науково-методичному посібнику КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» "Учитель-учителю: уроки зарубіжної літератури в 5-6 класах (з досвіду роботи вчителів зарубіжної літератури), який буде виданий тільки в електронному форматі та оприлюднений на сайті КЗ "КОІППО». 

    Дистанційне навчання цього року дало змогу удосконалювати я власні, так і дитячі вміння користуватися Інтернет-ресурсами. Створюючи завдання у Клас-румі, я активно використовувала і власні публікації попередніх років у блозі "Читаючи, думай", і матеріали Ютуб-каналу, освітньої платформи "Всеукраїнська школа онлайн". Продовжувала також використання можливостей Гугл-диска, створюючи там навчальні презентації, ілюстративний матеріал у форматі Гугл-малюнків, Гугл-документи з можливістю редагування для учнів, а також створювала тести Гугл-форми як для перевірки рівня знань, так і для повторення та поглиблення літературознавчих та українознавчих умінь і навичок. Мотивувала і учнів до використання можливостей застосунків Гугл-диска. Зокрема учні почали  використовувати Гугл-малюнки, створюючи схеми своєї розповіді про письменника під час вивчення життя і творчості митців.

У наступному навчальному році планую продовжувати працювати над цією ж НМП, особливо плануючи роботу  в 5 класі НУШ. Розвиток компетентностей, формування  уміння безпечно і результативно користуватися Інтернет-ресурсами, мотивація до критичного мислення та порівняння явищ суспільного, літературного, повсякденного життя - таке завдання я ставлю сьогодні у роботі із учнями на майбутній навчальний рік.

Немає коментарів:

Дописати коментар