Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6-7 класах
70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин
Головна
мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі –
прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої
особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої
моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює
свою належність до світової спільноти.
Завдання вивчення літератури в 5 – 7
класах (прилучення до читання):
· сформувати в учнів стійкий інтерес до
літератури, прилучити їх до читання;
· сприяти формуванню моральних якостей школярів
засобами літератури, їх національній самоідентифікації, розумінню значення
української мови та іноземних мов в опануванні здобутків світової культури;
· дати уявлення про зміст і форму художнього
твору, їх складники;
· сформувати в учнів основні вміння аналізу та
інтерпретації художнього твору;
· сформувати вміння характеризувати літературних
персонажів, виявляти засоби виразності;
· дати основні уявлення про оригінал і художній
переклад, сформувати елементарні вміння та навички порівняння художніх творів в
оригіналах і перекладах (із використанням іноземних мов, якими володіють учні);
· розвивати вміння і навички зв’язного мовлення
(усного і писемного) у процесі підготовки різних видів робіт (висловлення
власної думки щодо прочитаного, характеристика образу, складання плану твору,
написання твору на літературну тему тощо).
Календарно-тематичне
планування складено відповідно до нових
програм із зарубіжної літератури (2012., зі змінами 2015р., 2022 р.).
(Зарубіжна література, 5-9 класи. Авторський
колектив:
д.філол.н., проф., зав. кафедри світової літератури
Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка О.М.
Ніколенко (керівник колективу),
к.пед.н., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної
освіти Міністерства освіти і наук, молоді та спорту України К.В.
Таранік-Ткачук, зав. сектору Інституту інноваційних технологій та ін. )
6 клас
Підручник - Євгенія Волощук.
Світова література. Підручник для 6 класу ЗНЗ. Київ, «Генеза», 2014р.
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час (контрольні роботи) – 6 годин.
Обов’язкова кількість видів
контролю у 6класі
Семестр |
Контрольні роботи |
Розвиток мовлення |
Позакласне читання |
Перевірка зошитів |
Прим. |
|
Різні форми контролю |
Контрольний класний твір |
|||||
І |
2 |
1 |
2 (1у+1п) |
2 |
4 |
|
ІІ |
2 |
1 |
2 (1у+1п) |
2 |
5 |
|
№ |
Дата |
Кор-я |
Тема уроку |
Д/З |
Примітки |
|
|
|
Вступ
(2год.) |
|
|
1 |
|
|
Література як вид мистецтва. Вхідне діагностування (тести) |
Розповідь про улюблені твори |
|
2 |
|
|
Художній образ. Традиційні образи, вічний образ. |
Завд на ст. 12 |
|
|
|
|
Міфи народів світу (6г.) |
|
|
3 |
|
|
Поняття про міф.
Основні тематичні групи міфів (про
створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). |
Чит. на стор. 16-19 |
|
4 |
|
|
Відображення
єдності людини й природи в міфах різних народів. Індійські міфи. Творення.
Про створення ночі |
Чит. на ст 21-23 |
|
5 |
|
|
Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет |
Міф про Прометея ст.28-32 |
|
6 |
|
|
Грецькі міфи. Міф
про Прометея |
Міф про Геракла |
|
7 |
|
|
Грецькі міфи. Міф про Геракла |
Ст.34-37 |
|
8 |
|
|
Грецькі міфи. Дедал та Ікар |
Підг. до уроку ПЧ |
|
9 |
|
|
ПЧ.
Біблія про створення світу і людини |
Твір на чорнов. |
|
10 |
|
|
РМ.
Твір «Мій улюблений міфологічний
герой» (п.) |
Відп. на пит. на стор.43 |
|
11 |
|
|
Контрольна робота з
теми «Міфи народів світу»
(літературний диктант) |
Повт. художні засоби |
|
|
|
|
Мудрість байки (4) |
|
|
12 |
|
|
Байка як літературний жанр. Байки Езопа. Втілення людських якостей у
байках. |
Вир. чит. байки Езопа |
|
13 |
|
|
Поєднання конкретного і загального в байках Езопа.
Мораль байок Езопа. |
Викон завд 1-4 на с.49 |
|
14 |
|
|
Новаторство Ж. де
Лафонтена в жанрі байки. Байка «Зачумлені звірі». |
Вир. чит. байку |
|
15 |
|
|
Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору. |
Вир. чит. і
аналіз.улюбл байку |
|
16 |
|
|
РМ. Виразне читання та аналіз байок. Створення власної
байки (у). |
Повт. тему «Байка» |
|
17 |
|
|
Контрольна робота. Відповіді на запитання. |
Повт. літер. жанри |
|
|
|
|
Пригоди
і фантастика (13 г.). |
Чит. роман Стівенсона |
|
18 |
|
|
Роберт Льюїс
Стівенсон. «Острів скарбів». |
|
|
19 |
|
|
Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі Стівенсона. |
Чит. роман Стівенсона |
|
20 |
|
|
Р.Л.Стівенсон «Острів
скарбів». Романтика подорожей та пригод у романі |
Відп. на пит. ст.65, 77 |
|
21 |
|
|
Тема духовного випробування в романі «Острів скарбів» |
Хар. образи
роману |
|
22 |
|
|
Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.). |
Образ Сільвера |
|
23 |
|
|
Засудження жаги до
збагачення, зрадливості, підступності у романі Стівенсон. Моральні цінності у творі Стівенсона |
Відп. на пит. На ст. 77-78 |
|
24 |
|
|
ПЧ. Роман Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан» |
Прочит. про Ч.Діккенса |
|
25 |
|
|
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». |
Чит твір Діккен |
|
26 |
|
|
Подорож Скруджа у часі і просторі. |
Переказув. твір |
|
27 |
|
|
Динаміка образу Скруджа. |
Образ Скруджа |
|
28 |
|
|
Причини духовного переродження
Скруджа. |
Побудова твору |
|
29 |
|
|
Сюжет і композиція повісті. |
Відп. на пит. |
|
30 |
|
|
Значення образу Різдва. Елементи фольклору (казки, пісні). |
Підготуватись до КР |
|
31 |
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір. |
Повт. тему |
|
32 |
|
|
Урок узагальнення знань. |
Повт вивчене |
|
|
|
|
ІІ
семестр |
|
|
|
|
|
Людські
стосунки(10г.) |
|
|
33 |
|
|
О. Генрі (1862–1910). «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору. Образи персонажів. Роль художніх деталей у творі. |
Усно розповід про О.Генрі |
|
34 |
|
|
«Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору. |
Створ. план оповід |
|
35 |
|
|
Образи персонажів. Роль художніх деталей у творі |
Прочит. про Д.Лондона |
|
36 |
|
|
Д.Лондон. «Жага до життя». Проблема життя і смерті, дружби і
зрадництва у творі |
Прочит оповід Лондона |
|
37 |
|
|
Д.Лондон. «Жага до життя». Характеристика героїв твору. Значення
назви твору |
Завд на ст 151 |
|
38 |
|
|
«Жага до життя». Описи природи та їхня роль у тексті. |
Підг до ур ПЧ |
|
39 |
|
|
Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей
і дорослих), ставлення до літніх людей у творі. |
Читати твір |
|
40 |
|
|
Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного
зв’язку між ними. |
Образи дітей хар-ти |
|
41 |
|
|
Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. |
Усно відп на запит, запис у зош |
|
42 |
|
|
Сенс назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка,
повітряний змій та ін.) |
Підгот до КР |
|
43 |
|
|
Контрольна робота. Письмовий твір |
Повт літер. Жанри |
|
|
|
|
Поетичне
бачення світу (9 г.) |
|
|
44 |
|
|
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу. Художня
деталь, підтекст. |
Напам поезію Басьо |
|
45 |
|
|
Р.Бернс. «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини. |
Завд на ст 197 |
|
46 |
|
|
Антитеза. Елементи фольклору у вірші Бернса
|
Напам поезію
Бернса |
|
47 |
|
|
Виразне читання напам’ять вірша Р.Бернса |
Чит на ст 197-198 |
|
48 |
|
|
Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських
індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
Створ схему розпов про письмен. |
|
49 |
|
|
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ
Гайавати |
Чит поему Лонгфелло |
|
50 |
|
|
Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Ідеї миру, національного єднання. |
Напам уривок поеми |
|
51 |
|
|
ДЖ.Родарі «Листівки з видами міст» Широта світу та його сприйняття
героєм вірша. |
Чит на ст 202-203 |
|
52 |
|
|
Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. |
Виразно чит поезію |
|
53 |
|
|
РМ(у). Аналізуємо улюблену поезію |
Завд на ст 205 |
|
54 |
|
|
Контрольна робота. Тести. |
Повт терміни |
|
|
|
|
Образ майбутнього в літературі (6
г.) |
|
|
55 |
|
|
Р.Д.Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в
оповіданні. |
Створ схему розпов. про Бредбері |
|
56 |
|
|
Р.Д.Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. |
Переказув опов Бредб. |
|
57 |
|
|
Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору Бредбері. |
Відп. на пит ст 215 |
|
58 |
|
|
Р.Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. |
Усно розпов про письмен Шеклі |
|
59 |
|
|
Р.Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора
про майбутнє людини та людства |
Зміст твору Шеклі |
|
60 |
|
|
Гуманістичний зміст оповідання Шеклі – віра в перемогу людського
розуму. |
Підг до уроку ПЧ |
|
61 |
|
|
ПЧ. Улюблені фантастичні твори |
Повт тему |
|
60 |
|
|
Контрольна робота. Комбінована. |
Повт фентезі |
|
|
|
|
Сучасна
література. Зростання
і взаємини зі світом (4г) |
|
|
63 |
|
|
А.Ліндгрен. «Міо, мій Міо» |
Зміст твору Ліндгрен |
|
64 |
|
|
Образи головних героїв. |
Хар образи героїв |
|
65 |
|
|
Моральні цінності у творі Ліндгрен |
Відп. на пит у зошиті |
|
66 |
|
|
Перемога добра над злом |
Підг. до ур. ПЧ |
|
67 |
|
|
ПЧ. Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» |
Підг. до уроку РМ |
|
68 |
|
|
РМ. Письмово. Написання листа улюбленому авторові |
Повт вивчене у 6 класі |
|
69 |
|
|
Повторення і узагальнення вивченого у 6 класі |
|
|
70 |
|
|
Підсумковий урок |
|
|
Для вивчення
напам’ять
• Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату».
Уривок на вибір учителя.
• Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
Зарубіжна література 7клас
Підручник - Волощук Є.В., Слободянюк О.М.. Світова література.
Підручник для 7 класу ЗНЗ. Київ. «Генеза». 2015.
70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час (контрольні роботи) – 6 годин.
Обов’язкова кількість видів контролю
у 7 класі
Семестр |
Контрольні роботи |
Розвиток мовлення |
Позакласне читання |
Перевірка зошитів |
Прим. |
|
Різні форми контролю |
Контрольний класний твір |
|||||
І |
2 |
1 |
2 (1у+1п) |
2 |
4 |
|
ІІ |
2 |
1 |
2 (1у+1п) |
2 |
5 |
|
Зарубіжна література,
7 клас
№ |
Дата |
Корек |
Тема уроку |
Д/З |
Примітки |
|
|
|
Вступ
(2год.) |
|
|
1 |
|
|
Оригінал і переклад. Види перекладів. |
Чит. на стор.6-9 |
|
2 |
|
|
Специфіка художнього перекладу.
Переклад і переспів. |
Завд. на ст.10 |
|
|
|
|
Билини і балади ( |
Чит. на стор13-15 |
|
3 |
|
|
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні
ознаки балади. Фольклорні балади. |
|
|
4 |
|
|
Балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у
творі. |
Переказувати билину |
|
5 |
|
|
Король Лір як вічний образ. |
Ст.21 питання |
|
6 |
|
|
«Як Робін Гуд став
розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. |
Переказ балади за планом |
|
7 |
|
|
«Поєдинок Робіна
Гуда з Гаєм Гізборном». |
Завд на ст28 |
|
8 |
|
|
Образ народного
захисника Робіна Гуда. |
Переказ балади |
|
9 |
|
|
РМ (письмово).
Твір «Хто він – справжній герой» |
Чит. про Шиллера |
|
10 |
|
|
Й.К.Ф.Шиллер. «Рукавичка». Образ справжнього
лицаря. |
Відп. на пит. на стор. |
|
11 |
|
|
А.Міцкевич. «Світязь».Утвердження любові до
батьківщини |
|
|
12 |
|
|
Р.Л.Стівенсон. «Балада про вересовий трунок».
Основний конфлікт балади. |
Повт. тему |
|
13 |
|
|
ПЧ.
Лондон Дж. «Біле Ікло» |
|
|
14 |
|
|
Контрольна робота
(завдання у тестовій формі) |
Повт. художні засоби |
|
|
|
|
Історичне минуле в літературі (10г) |
|
|
15 |
|
|
В.Скотт – засновник історичного роману. Історія і
художній вимисел у романі «Айвенго» |
Чит. роман «Айвенго» |
|
16 |
|
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря |
Хар образ Айв |
|
17 |
|
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю
у р. «Айвенго» |
Цитати до характ образів |
|
18 |
|
|
Образи лицарів. Жіночі образи у р. «Айвенго» |
Повт «істор колорит» |
|
19 |
|
|
Історичний колорит роману В.Скотта. Динаміка сюжету і гумор. |
Прочит на ст |
|
20 |
|
|
Друга світова війна у
європейській поезії. Поезія А.Маргула-Шпербера. |
Виразно чит поезію |
|
21 |
|
|
Друга світова війна у європейській поезії. Поезія К.Галчинського. |
Завд на с.95 |
|
22 |
|
|
Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової
війни крізь долі дітей і дорослих. |
Чит повість Дж. Бойна |
|
23 |
|
|
Теми нацизму та Голокосту в повісті. Ідея рівності представників різних рас,
націй, національностей і народів. |
Власне висл на тему диспуту |
|
24 |
|
|
РМ (у). Диспут «Що врятує світ; любов до ближнього чи
ненависть?» |
Повт. тему |
|
25 |
|
|
Контрольна робота (письмовий твір) «Переможе дух добра» |
Повт. літер. жанри |
|
|
|
|
Духовне
випробування людини (6г). |
|
|
26 |
|
|
Дж.Олдрідж. «Останній дюйм».Проблема взаємин між батьками і дітьми |
Чит оповідання |
|
27 |
|
|
Образи Бена і Деві. Віра у внутрішні можливості людини |
Характ образи твору |
|
28 |
|
|
Символічність назви оповідання Олдріджа |
Відп. на пит. ст. |
|
29 |
|
|
Р.Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі, ідеї миру і
дружби |
Виразно чит поезію |
|
30 |
|
|
Р.Кіплінг. «Якщо…» Проблема духовного випробування людини |
Вірш напам’ять |
|
31 |
|
|
Контрольна робота (відповіді на питання) |
Відп. на пит. на ст. |
|
32 |
|
|
ПЧ. Гавальда А.
«З5 кіло надії» |
Повт вивч у І семестрі |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
|
Дружба
і кохання ( |
|
|
33 |
|
|
Шолом-Алейхем. «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху
письменника. |
Створ схему розпов про письменника |
|
34 |
|
|
Відображення у творах Шолом-Алейхема культури та долі єврейського
народу. |
Чит повість «Пісня над піснями». |
|
35 |
|
|
Тема кохання в повісті
Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». |
Завд на с. 157, усно |
|
36 |
|
|
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. |
Образи гол героїв |
|
37 |
|
|
Біблійні мотиви в повісті «Пісня над піснями». |
Відп. на пит. на с. 160 |
|
38 |
|
|
Утвердження етичних цінностей у творі Шолом-Алейхема. |
Прочит про Р.Бернса |
|
39 |
|
|
Вірші Р.Бернса про кохання. Поетизація високого почуття кохання |
Чит вірші |
|
40 |
|
|
Вірші Г.Гейне про кохання. Розкриття у віршах його впливу на людину. |
Напам’ять вірш на вибір |
|
41 |
|
|
Виразне читання поезії напам’ять |
Підг до уроку ПЧ |
|
42 |
|
|
ПЧ. Хемінгуей Е.
«Кішка на дощі» |
Підг до КР |
|
43 |
|
|
Контрольна робота (письмовий твір). «Ті сили, що дають наснагу жить» |
Повт. тему |
|
|
|
|
Літературний
детектив (7г) |
|
|
44 |
|
|
Е.А.По - засновник жанру детективу у світовій літературі. «Золотий жук» |
Чит твір По |
|
45 |
|
|
«Золотий жук». Захопливий
сюжет повісті |
Чит твір |
|
46 |
|
|
«Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь
у розповіді» |
Характ образи твору |
|
47 |
|
|
«Золотий жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача |
Завд на ст |
|
48 |
|
|
А.Конан Дойл -
відомий автор детективних циклів,
популярність його героїв у різних країнах |
Чит оповід Дойла |
|
49 |
|
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту
в оповіданні «Пістрява стрічка». |
Підг. до
уроку РМ |
|
50 |
|
|
РМ (усно). Створення реклами улюбленого твору |
Повт тему |
|
51 |
|
|
Контрольна робота. Комбінована. |
Повт ознаки
новели |
|
|
|
|
Світова
новела (7г.) |
|
|
52 |
|
|
Новела як літературний жанр. О.Генрі – майстер новели. |
Чит новели О.Генрі |
|
53 |
|
|
Новела «Останній
листок» – гімн людині, котра здатна на
самопожертву заради ближнього |
Характ образи героїв |
|
54 |
|
|
Моральні цінності в
новелі «Дари волхвів» |
Відп. на пит у зошиті |
|
55 |
|
|
Г.Уеллс – видатний
англійський фантаст. |
Чит твір Уеллса |
|
56 |
|
|
Точка зору
дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». |
Завд на ст. |
|
57 |
|
|
Р. Акутаґава - майстер японської новели. Утілення
ідеї про моральну справедливість у
новелі «Павутинка». |
Повт тему |
|
58 |
|
|
Контрольна
робота. Тестові завдання. |
Повт терміни |
|
|
|
|
Сучасна література (7г.) |
|
|
59 |
|
|
Айзек Азімов «Фах».
Роздуми про майбутнє людини й людства |
Чит твір Азімова |
|
60 |
|
|
«Фах». Образ Джорджа Плейтена Проблема духовної реалізації людини. |
Завд на ст.267 |
|
61 |
|
|
Розуміння сутності
культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. |
Власне висл про роль осв. |
|
62 |
|
|
Утвердження сили людського інтелекту,
самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
Підг. до ур. ПЧ |
|
63 |
|
|
ПЧ.
Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії» (1-2 за
вибором) |
Проч про Д.Джонс |
|
64 |
|
|
Діана Вінн Джонс.
«Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі |
Чит твір Д.Джонс |
|
65 |
|
|
«Мандрівний Замок
Хаула» Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів |
Харкт. Образ Софі |
|
66 |
|
|
Значення художнього
прийому чаклунства у творі Д.Джонс |
Підг до уроку РМ |
|
67 |
|
|
РМ
(письмово). Презентація улюбленого художнього твору |
Повт тему |
|
68 |
|
|
Систематизація та
узагальнення знань з теми «Сучасна література» |
Усно завд на с.271-272 |
|
69 |
|
|
Повторення і
узагальнення вивченого у 7 класі |
Повт вивчене
у 7 класі |
|
70 |
|
|
Підсумковий урок |
|
|
Для вивчення
напам’ять
• Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли
настав чудовий май…»).
• Кіплінг «Якщо…»
Немає коментарів:
Дописати коментар