Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6-7 класах із змінами 2022 року

 Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6-7 класах 

70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин

Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.

Завдання вивчення літератури в 5 – 7 класах (прилучення до читання):

·  сформувати в учнів стійкий інтерес до літератури, прилучити їх до читання;

·  сприяти формуванню моральних якостей школярів засобами літератури, їх національній самоідентифікації, розумінню значення української мови та іноземних мов в опануванні здобутків світової культури;

·  дати уявлення про зміст і форму художнього твору, їх складники;

·  сформувати в учнів основні вміння аналізу та інтерпретації художнього твору;

·  сформувати вміння характеризувати літературних персонажів, виявляти засоби виразності;

·  дати основні уявлення про оригінал і художній переклад, сформувати елементарні вміння та навички порівняння художніх творів в оригіналах і перекладах (із використанням іноземних мов, якими володіють учні);

·  розвивати вміння і навички зв’язного мовлення (усного і писемного) у процесі підготовки різних видів робіт (висловлення власної думки щодо прочитаного, характеристика образу, складання плану твору, написання твору на літературну тему тощо).  

 Календарно-тематичне планування  складено відповідно до нових програм із зарубіжної літератури (2012., зі змінами 2015р., 2022 р.).

(Зарубіжна література, 5-9 класи.  Авторський колектив:

д.філол.н., проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка  О.М. Ніколенко (керівник колективу), к.пед.н., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і наук, молоді та спорту України  К.В. Таранік-Ткачук, зав. сектору Інституту інноваційних технологій  та ін. )

6 клас

  Підручник  - Євгенія Волощук. Світова література. Підручник для 6 класу ЗНЗ. Київ, «Генеза», 2014р.

 70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час (контрольні роботи) – 6 годин.

Обов’язкова кількість видів контролю у 6класі

 

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

1

2

(1у+1п)

2

4

 

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

 

 

 

 

 


 

Дата

Кор-я

Тема уроку

Д/З

Примітки

 

 

 

Вступ (2год.)

 

 

1

 

 

Література як вид мистецтва.

Вхідне діагностування (тести)

Розповідь про улюблені твори

 

2

 

 

Художній образ. Традиційні образи, вічний образ.

Завд на ст. 12

 

 

 

 

Міфи народів світу (6г.)

 

 

3

 

 

Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).

Чит. на стор. 16-19

 

4

 

 

Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Індійські міфи. Творення. Про створення ночі

Чит. на ст 21-23

 

5

 

 

Єгипетські міфи.   Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет

Міф про Прометея ст.28-32

 

6

 

 

Грецькі міфи. Міф про Прометея

Міф про Геракла

 

7

 

 

Грецькі міфи. Міф про Геракла

Ст.34-37

 

8

 

 

Грецькі міфи. Дедал та Ікар

Підг. до уроку ПЧ

 

9

 

 

ПЧ. Біблія про створення світу і людини

Твір на чорнов.

 

10

 

 

РМ. Твір «Мій улюблений  міфологічний герой» (п.)

Відп. на пит. на стор.43

 

11

 

 

Контрольна робота з теми «Міфи народів світу»  (літературний диктант)

Повт. художні засоби

 

 

 

 

 

Мудрість байки (4)

 

 

12

 

 

Байка як літературний жанр. Байки Езопа. Втілення людських якостей у байках.

Вир. чит. байки Езопа

 

13

 

 

Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Мораль байок Езопа.

Викон завд 1-4 на с.49

 

14

 

 

Новаторство Ж. де Лафонтена в жанрі байки. Байка «Зачумлені звірі».

Вир. чит. байку

 

15

 

 

Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору.

Вир. чит.  і аналіз.улюбл байку

 

16

 

 

РМ. Виразне читання та аналіз байок. Створення власної байки (у).

Повт. тему «Байка»

 

17

 

 

Контрольна робота. Відповіді на запитання.

Повт. літер. жанри

 

 

 

 

Пригоди і фантастика (13 г.).

Чит. роман Стівенсона

 

18

 

 

Роберт Льюїс Стівенсон.  «Острів скарбів».

 

19

 

 

Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі Стівенсона.

Чит. роман Стівенсона

 

20

 

 

Р.Л.Стівенсон «Острів скарбів». Романтика подорожей та пригод у романі

Відп. на пит. ст.65, 77

 

21

 

 

Тема духовного випробування в романі «Острів скарбів»

Хар.  образи роману

 

22

 

 

Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.).

Образ Сільвера

 

23

 

 

Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності у романі Стівенсон. Моральні цінності у творі Стівенсона

Відп. на пит. На ст. 77-78

 

24

 

 

ПЧ. Роман Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Прочит. про Ч.Діккенса

 

25

 

 

Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі».

Чит твір Діккен

 

26

 

 

Подорож Скруджа у часі і просторі.

Переказув. твір

 

27

 

 

Динаміка образу Скруджа.

Образ Скруджа

 

28

 

 

Причини духовного  переродження Скруджа.

Побудова твору

 

29

 

 

Сюжет і композиція повісті.

Відп. на пит.

 

30

 

 

Значення образу Різдва. Елементи фольклору (казки, пісні).

Підготуватись до КР

 

31

 

 

Контрольна робота. Письмовий твір.

Повт. тему

 

32

 

 

Урок узагальнення знань.

Повт вивчене

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

Людські стосунки(10г.)

 

 

33

 

 

О. Генрі (1862–1910). «Вождь червоношкірих».

Гумористичний сюжет твору. Образи персонажів.

Роль художніх деталей у творі.

Усно розповід про О.Генрі

 

34

 

 

«Вождь червоношкірих».

Гумористичний сюжет твору.

Створ. план оповід

 

35

 

 

Образи персонажів.

Роль художніх деталей у творі

Прочит. про Д.Лондона

 

36

 

 

Д.Лондон. «Жага до життя». Проблема життя і смерті, дружби і зрадництва у творі

Прочит оповід Лондона

 

37

 

 

Д.Лондон. «Жага до життя». Характеристика героїв твору. Значення назви твору

Завд на ст 151

 

38

 

 

«Жага до життя». Описи природи та їхня роль у тексті.

Підг до ур ПЧ

 

39

 

 

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі.

Читати твір

 

40

 

 

Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.

Образи дітей хар-ти

 

41

 

 

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч.

Усно відп на запит, запис у зош

 

42

 

 

Сенс назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.)

Підгот до КР

 

43

 

 

Контрольна робота. Письмовий твір

Повт літер. Жанри

 

 

 

 

Поетичне бачення світу (9 г.)

 

 

44

 

 

Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу. Художня деталь, підтекст.

Напам поезію Басьо

 

45

 

 

Р.Бернс. «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини.

Завд на ст 197

 

46

 

 

Антитеза. Елементи фольклору у вірші Бернса

 

Напам поезію  Бернса

 

47

 

 

Виразне читання напам’ять вірша Р.Бернса

Чит на ст 197-198

 

48

 

 

Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».

Створ схему розпов про письмен.

 

49

 

 

Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати

Чит поему Лонгфелло

 

50

 

 

Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Ідеї миру, національного єднання.

Напам уривок поеми

 

51

 

 

ДЖ.Родарі «Листівки з видами міст» Широта світу та його сприйняття героєм вірша.

Чит на ст 202-203

 

52

 

 

Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.

Виразно чит поезію

 

53

 

 

РМ(у). Аналізуємо улюблену поезію

Завд на ст 205

 

54

 

 

Контрольна робота. Тести.

Повт терміни

 

 

 

 

 

Образ майбутнього в літературі 

(6 г.)

 

 

55

 

 

Р.Д.Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.

Створ схему розпов. про Бредбері

 

56

 

 

Р.Д.Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка.

Переказув опов Бредб.

 

57

 

 

Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору Бредбері.

Відп. на пит ст 215

 

58

 

 

Р.Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі.

Усно розпов про письмен Шеклі

 

59

 

 

Р.Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства

Зміст твору Шеклі

 

60

 

 

Гуманістичний зміст оповідання Шеклі – віра в перемогу людського розуму.

Підг до уроку ПЧ

 

61

 

 

ПЧ. Улюблені фантастичні твори

Повт тему

 

60

 

 

Контрольна робота. Комбінована.

Повт фентезі

 

 

 

 

Сучасна література.

Зростання і взаємини зі світом (4г)

 

 

63

 

 

А.Ліндгрен. «Міо, мій Міо»

Зміст твору Ліндгрен

 

64

 

 

Образи головних героїв.

Хар образи героїв

 

65

 

 

Моральні цінності у творі Ліндгрен

Відп. на пит у зошиті

 

66

 

 

Перемога добра над злом

Підг. до ур. ПЧ

 

67

 

 

ПЧ. Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»

Підг. до уроку РМ

 

68

 

 

РМ. Письмово. Написання листа улюбленому авторові

Повт вивчене у 6 класі

 

69

 

 

Повторення і узагальнення вивченого у 6 класі

 

 

70

 

 

Підсумковий урок

 

 

 

Для вивчення напам’ять

•         Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Уривок на вибір учителя.

•         Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»

•         М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)



Зарубіжна література  7клас


  Підручник  -  Волощук Є.В., Слободянюк О.М.. Світова література. Підручник для 7 класу ЗНЗ. Київ. «Генеза». 2015.

 

70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час (контрольні роботи) – 6 годин.

Обов’язкова кількість видів контролю у 7 класі

 

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

1

2

(1у+1п)

2

4

 

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

 

 

 

 

 

Зарубіжна література, 7 клас

Дата

Корек

Тема уроку

Д/З

Примітки

 

 

 

Вступ (2год.)

 

 

1

 

 

Оригінал і переклад. Види перекладів.

 

Чит. на стор.6-9

 

2

 

 

Специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів.

Завд. на ст.10

 

 

 

 

Билини і балади ( 10 г.)

Чит. на стор13-15

 

3

 

 

Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.

 

4

 

 

Балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі.

Переказувати билину

 

5

 

 

Король Лір як вічний образ.

Ст.21 питання

 

6

 

 

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.

Переказ балади за планом

 

7

 

 

«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном».

Завд на ст28

 

8

 

 

Образ народного захисника Робіна Гуда.

Переказ балади

 

9

 

 

РМ (письмово). Твір «Хто він – справжній герой»

Чит. про Шиллера

 

10

 

 

Й.К.Ф.Шиллер. «Рукавичка». Образ справжнього лицаря.

Відп. на пит. на стор.

 

11

 

 

А.Міцкевич. «Світязь».Утвердження любові до батьківщини

 

 

12

 

 

Р.Л.Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади.

Повт. тему

 

13

 

 

ПЧ.   Лондон Дж. «Біле Ікло»

 

 

14

 

 

Контрольна робота (завдання у тестовій формі)

Повт. художні засоби

 

 

 

 

Історичне минуле в літературі (10г)

 

 

15

 

 

В.Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»

Чит. роман «Айвенго»

 

16

 

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря

Хар образ Айв

 

17

 

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у р. «Айвенго»

Цитати до характ образів

 

18

 

 

 

Образи лицарів. Жіночі образи у р. «Айвенго»

Повт «істор колорит»

 

19

 

 

Історичний колорит роману В.Скотта. Динаміка сюжету і гумор.

Прочит на ст

 

20

 

 

 Друга світова війна у європейській поезії. Поезія А.Маргула-Шпербера.

Виразно чит поезію

 

21

 

 

Друга світова війна у європейській поезії. Поезія К.Галчинського.

Завд на с.95

 

22

 

 

Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих.

 

Чит повість Дж. Бойна

 

23

 

 

Теми нацизму та Голокосту в повісті. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів.

Власне висл на тему диспуту

 

24

 

 

РМ (у). Диспут «Що врятує світ; любов до ближнього чи ненависть?»

Повт. тему

 

25

 

 

Контрольна робота (письмовий твір) «Переможе дух добра»

Повт. літер. жанри

 

 

 

 

Духовне випробування людини (6г).

 

 

26

 

 

Дж.Олдрідж. «Останній дюйм».Проблема взаємин між батьками і дітьми

Чит оповідання

 

27

 

 

Образи Бена і Деві. Віра у внутрішні можливості людини

Характ образи твору

 

28

 

 

Символічність назви оповідання Олдріджа

Відп. на пит. ст.

 

29

 

 

Р.Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі, ідеї миру і дружби

Виразно чит поезію

 

30

 

 

Р.Кіплінг. «Якщо…» Проблема духовного випробування людини

Вірш напам’ять

 

31

 

 

Контрольна робота (відповіді на питання)

Відп. на пит. на ст.

 

32

 

 

ПЧ.   Гавальда А. «З5 кіло надії»

Повт вивч у І семестрі

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

Дружба і кохання (10 г.)

 

 

33

 

 

Шолом-Алейхем. «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника.

Створ схему розпов про письменника

 

34

 

 

Відображення у творах Шолом-Алейхема культури та долі єврейського народу.

Чит повість «Пісня над піснями».

 

35

 

 

Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».

Завд на с. 157, усно

 

36

 

 

Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі.

Образи гол героїв

 

37

 

 

Біблійні мотиви в повісті «Пісня над піснями».

Відп. на пит. на с. 160

 

38

 

 

Утвердження етичних цінностей у творі Шолом-Алейхема.

Прочит про Р.Бернса

 

39

 

 

Вірші Р.Бернса про кохання. Поетизація високого почуття кохання

Чит вірші

 

40

 

 

Вірші Г.Гейне про кохання. Розкриття у віршах його впливу на людину.

Напам’ять вірш на вибір

 

41

 

 

Виразне читання поезії напам’ять

Підг до уроку ПЧ

 

42

 

 

ПЧ.   Хемінгуей Е. «Кішка на дощі»

Підг до КР

 

43

 

 

 Контрольна робота (письмовий твір). «Ті сили, що дають наснагу жить»

Повт. тему

 

 

 

 

Літературний детектив (7г)

 

 

44

 

 

Е.А.По - засновник жанру детективу у світовій літературі.  «Золотий жук»

Чит твір По

 

45

 

 

«Золотий жук».  Захопливий сюжет повісті

Чит твір

 

46

 

 

«Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді»

Характ образи твору

 

47

 

 

«Золотий жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача

Завд на ст

 

48

 

 

А.Конан Дойл - відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах

Чит оповід Дойла

 

49

 

 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

 Підг. до уроку РМ

 

50

 

 

РМ (усно). Створення реклами улюбленого твору

Повт тему

 

51

 

 

Контрольна робота. Комбінована.

Повт  ознаки новели

 

 

 

 

Світова новела (7г.)

 

 

52

 

 

Новела як літературний жанр. О.Генрі – майстер новели.

Чит новели О.Генрі

 

53

 

 

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього

Характ образи героїв

 

54

 

 

Моральні цінності в новелі «Дари волхвів»

Відп. на пит у зошиті

 

55

 

 

Г.Уеллс – видатний англійський фантаст.

Чит твір Уеллса

 

56

 

 

Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

Завд на ст.

 

57

 

 

Р. Акутаґава - майстер японської новели. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».

Повт тему

 

58

 

 

 Контрольна робота. Тестові завдання.

Повт терміни

 

 

 

 

Сучасна література (7г.)

 

 

59

 

 

Айзек Азімов  «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства

Чит твір Азімова

 

60

 

 

«Фах». Образ Джорджа Плейтена Проблема духовної реалізації людини.

Завд на ст.267

 

61

 

 

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

Власне висл про роль осв.

 

62

 

 

 Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

Підг. до ур. ПЧ

 

63

 

 

ПЧ.   Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії» (1-2 за вибором)

Проч про Д.Джонс

 

64

 

 

Діана Вінн Джонс. «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі

Чит твір Д.Джонс

 

65

 

 

«Мандрівний Замок Хаула» Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів

Харкт. Образ Софі

 

66

 

 

Значення художнього прийому чаклунства у творі Д.Джонс

Підг до уроку РМ

 

67

 

 

РМ (письмово). Презентація улюбленого художнього твору

Повт тему

 

68

 

 

Систематизація та узагальнення знань з теми «Сучасна література»

Усно завд на с.271-272

 

69

 

 

Повторення і узагальнення вивченого у 7 класі

Повт вивчене у 7 класі

 

70

 

 

Підсумковий урок

 

 

 

Для вивчення напам’ять

•         Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»).

•         Кіплінг «Якщо…»


Немає коментарів:

Дописати коментар