Календарні плани 8-9 класи. 2022 р.

 Зарубіжна література  8-9 класи

70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин

 

Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.

Завдання вивчення літератури у 8–9 класах (системне читання):

-                      дати уявлення про основні літературні епохи, напрями, течії в контексті вітчизняної та світової культури;

-                      розкрити жанрово-родовий поділ літератури, навчити розрізняти твори різних родів і жанрів у їхній специфіці;

-                      поглибити вміння аналізу та інтерпретації творів літератури із застосуванням основних теоретичних понять;

-                      сформувати в учнів уміння виокремлювати компоненти змісту й форми, установлювати зв’язки поміж окремими компонентами твору, визначати їхні функції в тексті;

-                      навчити школярів зіставляти різні літературні твори, явища, визначати їхню художню своєрідність;

-                      активізувати інтерес учнів до вивчення літератури в оригіналах і перекладах, розвинути вміння зіставляти оригінали й переклади (за умови володіння відповідною іноземною мовою);

-                      сприяти самоствердженню учнів, виробленню в них моральних якостей, громадянської позиції;

-                      розвивати вміння й навички зв’язного мовлення (із застосуванням аргументації, елементів дискусії, оцінки щодо прочитаного та ін.);

-                      виховувати естетичні почуття та емоції, формувати здібність отримувати естетичне задоволення від прочитаного. 

-                       

 

Календарно-тематичне планування  складено за програмою: Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804, та змінами 2022 року.

 

 

  Підручники  -    Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна  література. Підручник для 8 класу ЗНЗ. «Літера ЛТД»  2016.

 

  -  Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. Зарубіжна  література. Підручник для 9 класу ЗНЗ. «Літера ЛТД»  2017.

  

 

 

 

 

 

 

 

Зарубіжна література 8 клас

70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин

текстуальне вивчення творів – 56 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 6 годин.

 

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю у 8 і 9 класах

 

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

1

2

(1у+1п)

2

4

 

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 8 класі

 

Дата

Корек

Тема уроку

Д/З

Примітки

 

 

 

Вступ (2год.)

 

 

1

 

 

Література і культура. Роди літератури, їх характерні ознаки.

Вхідне діагностування (тести)

Зроб виписки з матер підр с.4-7

 

2

 

 

Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями,  течії. Повторення теми «Жанри фольклору»

Працюв із схемою, вивч літ терміни

 

 

 

 

Священні книги людства ( 7 г. - 1)

 

 

3

 

 

Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.

Прочит про веди, зроб виписки

 

4

 

 

Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е.

Усно відп на запит с.11-12

 

5

 

 

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської

Переказув біблійні сюжети

 

6

 

 

Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів

Підгот повід про Коран

 

7

 

 

 Коран – головна книга ісламу

 Підгот до ур ПЧ

 

8

 

 

ПЧ №1.Презентація улюблених релігійних сюжетів

Підгот до ур РМ

 

9

 

 

РМ №1(письмово). Твір-роздум «Що дають сучасній людині знання про священні книги людства?»

Повт тему

 

10

 

 

Контрольна робота з теми «Література і культура. Священні книги людства» (літературний диктант)

Відп. на пит. на с.26

 

 

 

 

Античність (11г )

 

 

11

 

 

Поняття про античність, її хронологічні межі

Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі.

Відп. на пит. на с.36

 

12

 

 

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфи троянського циклу.

Прочит пр. Гомера, створ схему розпов

 

13

 

 

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур.

Чит на с.46-50

 

14

 

 

 

Образи Ахілла і Гектора.

Усно завд 6-11 с.56

 

15

 

 

Гуманістичний зміст «Іліади»

Підг до ур РМ

 

16

 

 

 РМ №2 (усно). Дискусія «Античний і сучасний героїзм: зв'язок поколінь»

Прочит про Тіртея, створ схе

 

17

 

 

Особливості розвитку  і види лірики в Давній Греції. Поезія Тіртея.

Напис власне висл на осн вірш

 

18

 

 

Поезія Сапфо. «До Афродіти». Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

Вир чит твори Сапфо

 

19

 

 

 

Давньогрецький театр.

Есхіл.  Трагедія «Прометей закутий»

Усно викон завд на с.71

 

20

 

 

«Золота доба» давньоримської літератури.

Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.).

Прочит про Вергілія

 

21

 

 

 «Енеїда». Творче наслідування поем Гомера: “одіссея” мандрів Енея та “іліада” його битв. Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння державі, величі Риму

Відп. на пит. на с.80

 

22

 

 

Поезія Горація та Овідія. Вплив античності на розвиток світової літератури й культури

Підгот до КР (письм твір)

 

23

 

 

Контрольна робота з теми  «Античність»  (письмовий твір №1) «Література античності і сьогодення»

Повт літер роди і жанри

 

 

 

 

Середньовіччя (8г.)

 

 

24

 

 

Середньовіччя як доба. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

Зроб виписки з матер с.91-98

 

25

 

 

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Лі Бо. Основні теми і мотиви лірики

Чит на с.103-104

 

26

 

 

Ду Фу. Звязок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Національні образи,  символи

Вир чит вірші

 

27

 

 

Золота доба персько-таджицької лірики. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї

Напам рубаї

 

28

 

 

Література  середньовічної Європи. «Пісня про Роланда». Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Квазіісторизм.

Чит на с.122-132

 

29

 

 

Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система. Елементи фольклору.

Відп. на пит. с.132

 

30

 

 

Аліг’єрі Данте (12651321). Загальна характеристика його творчості. Сонет 11.

Повт тему «Середньовіччя

 

31

 

 

Контрольна робота (відповіді на питання) з теми «Середньовіччя»

Підг до ур ПЧ

 

32

 

 

ПЧ №2. Поезія епохи Середньовіччя. Рудакі. Гафіз.

Повт вивч у І семестрі

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

Відродження (12г)

 

 

33

 

 

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

Чит на с.146-148

 

34

 

 

Франческо Петрарка. Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки

Напам сонет Петрарки № 61

 

35

 

 

В. Шекспір. Трагедія «Ромео і Джульєтта». Історія створення.

Чит трагедію «Р і Дж»

 

36

 

 

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти

Зміст трагедії «Ромео і Джул»

 

37

 

 

 Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.

Хар образи трагедії Шексп

 

38

 

 

Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь

 Відпов на пит на с.177

 

39

 

 

Вільям Шекспір. Сонети № 66, 116, 130.  Основні теми сонетів В. Шекспіра

Напам сонет Шекспіра № 66

 

40

 

 

Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот». Історія створення роману

Створ схем портрет Сервант

 

41

 

 

Особливості сюжету і композиції твору Сервантеса.

Чит на с.190-201

 

42

 

 

Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності,

Усно відп на запит с.237

 

43

 

 

Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.

Відпов на пит на с.238

 

44

 

 

«Донкіхотство». Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень.

Підг до КР

 

45

 

 

 Контрольна робота (письмовий твір №2).  «Донкіхоти» сучасності»»

Повт. тему

 

 

 

 

Бароко і класицизм (8г )

 

 

46

 

 

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі

Зроб виписки матер с.242-245

 

47

 

 

 Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

Чит на с.246-247

 

 

48

 

 

Луїс де Гонгора-і-Арготе, «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової літератури

Вир чит вірш Гонгори

і-Арготе

 

49

 

 

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки

Чит про Мольєра

 

50

 

 

Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра

Завд на с.261

 

51

 

 

Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору

Чит  с.260

 

52

 

 

Основні образи комедії «Мішанин-шляхтич»

Характ образи твору Мольєра

 

53

 

 

Засоби комічного у творі Мольєра. Значення творчості великого драматурга

Підг. до уроку РМ

 

54

 

 

РМ№3 (усно). Порівняльний проєкт «Бароко і класицизм – діти  однієї епохи»

Повт тему

 

55

 

 

Контрольна робота. Комбінована.

Повт  літер жанри

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА XXXXI СТ.

У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ

 (8г.)

 

 

56

 

 

Тенденції літературного процесу ХХ-ХХІ ст (огляд)

Чит про Сент-Екзюпері

 

57

 

 

Антуан де Сент-Екзюпері (19001944). «Маленький принц».

Чит твір Екзюпері

 

58

 

 

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

Випис афоризми Екзюпері

 

59

 

 

Філософський зміст твору «Маленький принц».

Чит про Р.Баха

 

60

 

 

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Історія створення.

Чит на с.312-314

 

61

 

 

«Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору.

Характ образ Джонатана

 

62

 

 

Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана

Підгот до ур РМ

 

63

 

 

РМ №4 (письмово). Письмовий твір-роздум «Прагнути до високої мети – уже початок успіху

Підг. до ур. ПЧ

 

64

 

 

ПЧ №3. Барбара Космовська «Буба»

Підг. до ур. ПЧ

 

65

 

 

ПЧ №4.       Таунсенд С. «Таємний щоденник Адріана Моула»

Повт. тему

 

66

 

 

Систематизація та узагальнення знань з теми «Література ХХ-ХХІ ст»

Підг до КР

 

67

 

 

 Контрольна робота. Тестові завдання.

Повт. тему

 

68

 

 

Повторення, систематизація та узагальнення вивченого у 8 класі

Повт вивч у 8 класі

 

69

 

 

Завдання на літо

Повт вивч у 8 класі

 

70

 

 

Підсумковий урок

 

 

 

Для вивчення напам’ять

•         Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)

•         Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)

•         В. Шекспір (сонет за вибором учнів)

 

·       Сервантес. «Дон Кіхот». Уривок із 58-го розділу:

«…вольність, щоб ти, Санчо, знав, то один з найдорогоцінніших дарів, що небеса послали людям; не зрівняються із нею ніякі скарби, заховані в землі чи скриті на дні морському; за вольність, як і за честь, можна й треба життям своїм важити і навпаки: неволя то найбільше лихо, що може приключитися людям…»


Календарно-тематичне планування 

уроків зарубіжної літератури 

у 9 класі

( за програмою     ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

програма для загальноосвітніх навчальних закладів

59 класи

(2013 р. зі змінами 2017р. та 2022 р.)

Усього – 70 годин; І семестр – 32 годин, ІІ семестр – 38 годин

розвиток мовлення (РМ) – 4 години;  позакласне читання (ПЧ) 4 години

 

Дата

Коре-

кція

Тема уроку

Д/З

Примітки

1

 

 

Вступ. Роди і жанри літератури. Літературні жанри і стилі.

Вхідне діагностування (тести)

Повт  стилі,

вивч у 8 кл

Роб з підр с.3-5

 

2

 

 

РМ. Твір-роздум «Читати я люблю…» (письмово)

Запис твір до зошита

 

 

 

 

Просвітництво

 

 

3

 

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Поглиблення знань про літературні епохи та напрями

Створ запит за с.6-10

 

4

 

 

Джонатан Свіфт  «Мандри Лемюеля Гуллівера».  Життя і творчість письменника

Створ схему розпов про письм

 

5

 

 

«Мандри Лемюеля Гуллівера».  Історія написання твору

Чит твір Свіфта

 

6

 

 

Просвітницькі ідеї у творі Д. Свіфта.

Чит твір Свіфта

 

7

 

 

Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики).

Охар образ Гуллівера

 

8

 

 

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини

Викон завд у зош  с.  №

 

9

 

 

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова

Чит і переказ  с.35-37

 

10

 

 

Й. В. Ґете  Роль Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи. 

Виразно чит твори Гете

 

11

 

 

Ідея кохання і щастя у «Травневій пісні» Гете, ознаки фольклору

Жит і творч Шиллера

 

12

 

 

Й. К. Ф. Шиллер «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства

Напам’ять «До радості»

 

13

 

 

Й. К. Ф. Шиллер «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.

Повт тему

 

14

 

 

КР (комбінована: тести, розгорнуті відповіді на питання) за темою «Просвітництво»

Повтор літер стилі

 

 

 

 

Романтизм

 

 

15

 

 

Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві.

Роб з підр

с.49-51

 

16

 

 

Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне.

Виразно чит вірші Гейне

 

17

 

 

«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи

Напам «Не знаю, що стало

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

ПЧ А.Міцкевич «Кримські сонети»

Роб з підр

с.61-63

 

19

 

 

Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі

Виразно чит вірші Байрона

 

20

 

 

Протиставлення мрії і дійсності у ліриці англійського поета

Аналізув вірші Байрона

 

21

 

 

Ідея служіння людям у поезії «Прометей». Порівняння текстів Гете (с.38) і Байрона

Напам. уривок

 

22

 

 

Українська тема в поемі Байрона «Мазепа».

Чит поему «Мазепа»

 

23

 

 

Специфіка зображення образу українського  гетьмана у творі Байрона

Охар образ Мазепи

 

24

 

 

Вплив твору Байрона про Мазепу  на світове мистецтво

Підгот до КР

 

25

 

 

КР. Письмовий твір «Романтизм  у житті сучасних українців»

Повт тему

 

 

 

 

Взаємодія романтизму і реалізму

 

 

26

 

 

Взаємодія романтизму і реалізму

Створ запит за с. 76-79

 

27

 

 

Ф. Стендаль. Сторінки життя і творчості

Створ схему розпов про письмен

 

28

 

 

Ф.Стендаль «Ваніна Ваніні». Історія створення

Прочит текст новели Стенд

 

29

 

 

Ф.Стендаль «Ваніна Ваніні». Робота з текстом

Підбір цитати до хар гол гер.

 

30

 

 

Суперечливість характерів героїв, теми честі і зради, вірності обраному шляху

Відпов на пит запис до зош

 

31

 

 

Романтичні та реалістичні риси у новелі Стендаля

Підгот до ур позакл чит

 

32

 

 

ПЧ. Меріме П. «Кармен». Меріме про Україну

С.16 Підр 2010р.

 

33

 

 

РМ. (усно). Диспут «Що є важливішим: особисте чи суспільне?»

Повт тему «Романтизм»

 

34

 

 

 

КР з теми «Романтизм» (відповіді на запитання)

Повт вивчене у ІІ семестрі

 

ІІ семестр

 

 

 

Реалізм

 

 

35

 

 

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму

Опрац матер підр с147-150

 

36

 

 

Життя і творчість Оноре де Бальзака.

 Створ запит вікторини

 

37

 

 

«Людська комедія»: історія написання

Чит пов. «Гобсек»

 

38

 

 

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії»

Зміст твору «Гобсек»

 

39

 

 

Сюжетно-композиційні особливості твору «Гобсек»

Цитати до хар образу Гобсека

 

40

 

 

Багатогранність образу Гобсека

Підг до ур РМ

 

 

 

 

 

 

 

41

 

 

РМ Твір (п) «Актуальність творчості Бальзака для сучасних українців»

Підг до КР

 

42

 

 

КР Письмовий твір «Тема грошей та їхнього згубного впливу на людину й суспільство у світовій літературі»

Повт ознаки драми

 

 

 

 

Драматургія кінця ХІХ – початку ХХ ст.

 

 

43

 

 

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

Створ запит літ дикт

 

44

 

 

Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії

Чит п’єсу «Ляльковий дім»

 

45

 

 

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма Г.Ібсена

Зміст п’єси Ібсена

 

46

 

 

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).

Випис цит до хар героїв

 

47

 

 

Образна система драми «Ляльковий дім»

Опрац матер підр с.220-221

 

48

 

 

Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу п’єси Ібсена

Відп на пит підр с.235

 

49

 

 

Творчість Б.Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу.

Створ схему розпов про письм

 

50

 

 

Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

Чит п’єсу Шоу

 

51

 

 

«Пігмаліон». Особливості сюжету. Проблематика твору

Зміст п’єси «Пігмаліон»

 

52

 

 

Динаміка образу Елізи Дулітл.

Відп на пит підр с.257

 

53

 

 

Ідеї  «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва у творі Б.Шоу

Повт особл нової драми

 

54

 

 

Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.

Підг до ур РМ

 

55

 

 

РМ. (усно). Порівняльна характеристика образів Елізи та Нори

Повт тему

 

56

 

 

КР. Розгорнуті відповіді на питання

Опрац матер підр с.

 

 

 

 

Література ХХ – ХХІ ст.

Життя, історія, культура

 

 

57

 

 

Шолом-Алейхем. «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу на межі XIXXX ст.

Чит твір «Тев'є –молочар»

 

58

 

 

«Тев’є-молочар». Доля людини і народу на межі XIXXX ст.

Хар образи роману Ш-А

 

59

 

 

Образна система твору «Тев’є-молочар». Народний гумор.

Усно завд на с.275

 

60

 

 

Філософські проблеми твору «Тев’є-молочар».

Чит с. 276 Повід про кіно

 

61

 

 

Сучасні інтерпретації твору Шолом-Алейхема в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

Підг до ур ПЧ

 

62

 

 

ПЧ. Майк Гелпрін «Свіча горіла»

Опрац мат підр с. 277-279

 

63

 

 

Ерік Вольф Сігел  «Історія одного кохання».

Чит  твір Сігела

 

64

 

 

«Історія одного кохання». Робота з текстом

Чит на с.287-298

 

65

 

 

«Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

Усно відп на пит с. 299

 

66

 

 

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі «Історія одного кохання».

Підг до ур ПЧ

 

67

 

 

ПЧ. Марк Гедеон «Загадковий нічний інцидент з собакою»

Повт вивч у 9 кл

 

68

 

 

КР. Тестові завдання (за матеріалом, вивченим у 9 класі)

Твір «Уроки зарубіжки»

 

69

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

Повт вивчене у 9 кл

 

70

 

 

Підсумковий урок

 

 

 

Для вивчення напам’ять

•          Ф. Шиллер. «До радості», уривок.

•          Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…».

•          Д.Г.Байрон. «Прометей», уривок.

            


Немає коментарів:

Дописати коментар