5 клас - Дистанційне навчання - Зарубіжна література


5 клас - Зарубіжна література - 27.04.2020 р.

Тема уроку
Мета
Корисні посилання
Примітки
Контрольна робота за темою «Сила творчої уяви»
Перевірити знання та вміння з теми


Розвивати вміння уважно працювати із тестами Google forms

Розвивати прагнення до самовдосконалення



Завдання: - повторити та закріпити знання і вміння, отримані при вивченні теми «Сила творчої уяви»;
- виконати завдання контрольної роботи, розміщені в Google forms, які складаються із тестів та творчого завдання
________________________________________

5 клас - Зарубіжна література - 22.04.2020 р.

Тема уроку
Мета
Корисні посилання
Примітки
Додаткове читання.
Джанні Родарі «Казки по телефону»

Дізнатися про творчість італійського письменника
Відео про Родарі

Розвивати вміння уважно читати  та усвідомлювати прочитане
Читай
 текст повністю

Розвивати уяву та пам’ять



Завдання: - Прочитати інформацію про італійського письменника Джанні Родарі (1920-1980);
-         Уважно прочитати та поміркувати над казками із збірки «Казки по телефону»;
-         Записати свої роздуми, висновки щодо прочитаного до свого читацького щоденника

Джанні Родарі (1920-1980)

Джанні Родарі  - відомий італійський письменник, літературний “батько” улюблених героїв всіх дітлахів (Чиполіно (Цибуліно) та Джельсаміно) не тільки писав казкові книги, але і книги для батьків. Серед таких книжок є “родзинка” – книга, яка вчить вигадувати, фантазувати, творити, грати разом з дитиною у різні інтелектуальні ігри, які стимулюють розвиток дитини. Це – книга “Граматика фантазії”.
Ось деякі приклади того, як Родарі бачив заняття батьків з малятами по дорозі у садок, на прогулянці, під час подорожі на автомобілі чи просто вдома.
- Візьміть будь-яке слово, наприклад, “м’ячик”. Спробуйте разом з дитиною придумати віршик чи оповідання про м’ячик
- Придумайте продовження улюбленою казки
- Змініть місцями головних героїв казки, наприклад, Вовка і Червону шапочку. Як будуть поводитись герої?
   Дж. Родарі походить з бідної родини, у 17 років почав учителювати в початковій школі, у роки війни був членом Європейського Руху Опору, після війни працював журналістом, вів рубрики для дітей у журналах.
Джанні Родарі
Казки по телефону
Переклад Івана Дзюба
Як з’явилася книга
 Жив собі у Варезе чоловік на ім'я Б'янкі. Служив він комівояжером — торгував ліками — і шість днів на тиждень мандрував по Італії: бував на сході і на заході, на півдні й на півночі. В неділю повертався додому, а в понеділок зранку знову їхав у мандри. На прощання донька йому казала:
— Дивись, тату, не забудь розповісти мені щовечора казку.
Річ-бо в тім, що ця дівчинка, лягаючи спати, неодмінно хотіла послухати яку-небудь казку, а мама вже порозказувала їй усе, що сама знала. Отож кожного вечора рівно о дев'ятій синьйор Б'янкі, хоч би де він був, викликав по телефону Варезе й розповідав доньці казочки. Ці казочки були коротенькі. Бо треба вам знати, що за розмови по телефону Б'янкі платив зі своєї кишені, тож і не міг розмовляти довго. Кажуть, що телефоністки з центральної станції забували про роботу, коли синьйор Б'янкі розмовляв по телефону. Воно й правда — казки були такі цікаві. От і ви послухайте!
Мисливець-невдаха
Джузеппе, візьми-но рушницю та йди на лови, — якось уранці сказала одна жінка синові. — Завтра твоя сестра виходить заміж, буде весілля, й годилося б наварити поленти із заячиною.
Джузеппе взяв рушницю й вирушив на лови. Іде він, іде, аж гульк — з-під живоплоту зайчиха. Вистрибнула й гайда в поле. Націлився Джузеппе, натиснув на гашетку.
Та рушниця вигукнула людським голосом "бах!" — і куля впала на землю.
Джузеппе підняв кулю і здивовано її оглянув. Потім пильно придивився до рушниці: наче рушниця як рушниця, така самісінька, як завжди, тільки й того, що, замість стрельнути, вона дзвінко, весело мовила "бах!". Джузеппе навіть у дуло заглянув. Може, там хтось заховався? Але ж ні, дуло було порожнісіньке.
"Мама з сестрою сподіваються заячини…" — згадав Джузеппе.
Аж гульк! Знову біжить зайчиха, — тепер уже в білій фаті та у вінку з апельсинового цвіту. Сором'язливо опустивши очі, вона минула хлопця й подріботіла далі.
Дивіться також
— Чи ти ба, — сказав сам до себе Джузеппе, — зайчиха теж виходить заміж. Нічого не вдієш, братику, доведеться застрелити фазана.
Пішов Джузеппе лісом далі. Бачить, на стежці фазан походжає, так сміливо, наче в перший день ловів, коли фазани ще не знають, що таке рушниця. Джузеппе націлився, натиснув гашетку, та рушниця тільки вигукнула двічі "бах! бах!", геть-чисто як це роблять хлопчаки, стріляючи з дерев'яної рушниці. Куля впала на землю й налякала червоних мурашок, що кинулись шукати захисту під сосною.
— Ну гаразд, — сказав Джузеппе, вже трохи розсердившись. — Хай навіть я прийду з порожньою торбою, все одно мама зрадіє.
Фазан, що, почувши оте "бах! бах!", шугнув був у гущавину, тепер знову з'явився на стежці. За ним рядочком дріботіли пташенята, кумедні-прекумедні, а позаду трюхикала їхня мама, горда й задоволена, наче їй дали першу премію.
— Іч, яка рада! — буркнув Джузеппе. — Ти, очевидно, вже давно повінчалась. А кого ж я стрілятиму?
Джузеппе уважно перезарядив рушницю й озирнувся. Навкруги не було ні душі. Тільки дрізд сидів на гілочці та свистів, ніби промовляючи: застрель мене, застрель мене.
І Джузеппе вистрілив. Але рушниця тільки вигукнула "бам!", зовсім так, як це роблять хлопчаки, коли читають пригодницьку книжку. А потім наче хтось засміявся. Дрізд засвистав ще веселіше, ніби хотів сказати:
— І цілився, і стріляв, а сам облизня спіймав.
— Я цього сподівався, — мовив Джузеппе. — Мабуть, сьогодні рушниці застрайкували.
— Ну як, Джузеппе, добрі були лови? — запитала мама, коли Джузеппе вернувся додому.
— Авжеж, мамо. Впіймав я три добрих облизні. Тільки хтозна, чи смакуватимуть вони з полентою. (Полена – кукурудзяна каша)
_____________________________________________

  5 клас - Зарубіжна література - 13.04.2020 р.

Тема уроку
Мета
Корисні посилання
Примітки
М.І.Цвєтаєва. «Книжки в обкладинках червоних». Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші
Дізнатися про творчість російської письменниці

Розвивати вміння уважно читати  та усвідомлювати прочитане
 Подивись та послухай вірш
Переклад Валерії Богуславської
Розвивати уяву та пам’ять



Завдання:
- прочитайте про Марину Цвєтаєву (с. 220-223);
-  до зошита запишіть  назву країни та рідного міста поетеси, її захоплення, назву першої поетичної збірки Цвєтаєвої;
- прочитайте вголос вірш «Книжки в обкладинках червоних» (с.223-224);
- уявіть прочитане та своїми словами перекажіть зміст вірша

5 клас - Зарубіжна література - 16.04.2020 р.

Тема уроку
Мета
Корисні посилання
Примітки
М.І.Цвєтаєва. «Книжки в обкладинках червоних». Образ ліричної героїні
Розвивати вміння виразно читати


Вчитися аналізувати поетичний текст
Подивись цікаве 
Переклад Богдана Сторохи
Усвідомити роль книги у формуванні особистості



Завдання: - повторіть особливості поетичної мови - с.120, 124, 128;
-         виразно прочитайте вірш  «Книжки в обкладинках червоних» (с.223-224);
- до зошита запишіть  назву прочитаного вірша,  імена композиторів, назви творів та їхнього автора, про яких згадується у вірші «Книжки в обкладинках червоних»;
-         знайдіть у вірші метафори та епітети, поясніть їхню роль;
-         поясніть значення слів «О, золотих імен засів: Принц і Жебрак, Гек Фін, Том Сойєр!»;
-         спробуйте самостійно визначити тему та ідею вірша Цвєтаєвої;
-         дайте відповідь на запитання: «Як у вірші показано  роль літератури і мистецтва  у розвитку молодої людини, формуванні її характеру, світогляду?»
_____________________________________________________

План роботи учнів 5 класу
під час карантину
на тиждень 06.04 – 10.04.20 року

№ / Дата
Тема уроку
Завдання
Корисні посилання
Примітки
1  /
06.04
РМ (розвиток мовлення). Вітальне слово на честь літературного героя
Написати творчу роботу.
Передати вчителеві на перевірку
Завдання обов’язкове для всіх, оцінюється!
2 /
08.04
ПЧ (позакласне читання). Еріх Распе  «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнгхаузена»
Прочитати твір з позакласного читання (можна свій за бажанням чи можливостями), занести інформацію до свого читацького щоденника.
Повідомити вчителеві про виконання роботи будь-яким доступним Вам способом.

Відео
А це відео для батьків
ВІДЕО

 Відео
А це відео для батьків
ВІДЕО
Завдання обов’язкове для всіх, оцінюється!

РМ
Пам’ятка «Як написати  Вітальне слово»

 Вітальний (від латин «життєвий»)
– життєвий, прижиттєвий,
той, що стосується життєвих явищ.


Вітальне слово на честь літературного героя  - це  різновид творчої  роботи за літературним текстом.
Порядок виконання.
1.            Згадуємо, що у творі є 3 частини, а отже 3 абзаци (можна більше)
2.            Визначаємося, про якого літературного героя  пишемо ( не обов’язково про героя  зарубіжної літератури, про якого вчили на уроках, але бажано…)
3.            У першому абзаці не забудьте вказати назву твору, з якого цей літературний персонаж;  ім’я автора, назву країни, літературу якої він представляє.
4.            Слово « ВІТАЛЬНЕ» утворено від латинського «ВІТА», що означає «ЖИТИ». А що означає жити для літературного героя?
5.            Доберіть аргументи (докази) того, що цей автор чи герой вартий того, щоб його вітали (розкажіть, чим цей герой вразив саме Вас, чому важливо, щоб про нього дізналися й інші)
6.            Подумайте про те, що можна побажати авторові чи літературному героєві.
7.            Запишіть чорновий варіант своїх роздумів, прочитайте записане вголос, виправте помилки, перепишіть свою творчу роботу на чистовик.
8.            Вірте в те, що Ваша робота буде найкращою!   Зробіть усе можливе для цього! Успіхів!


Увага! Роботу можна виконати у зошиті, можна на окремому аркуші. І там, і там МОЖНА прикрасити свою роботу малюнками чи ілюстраціями. Сфотографувати та прислати фото вчителеві у меседж чи на вайбер.
МОЖНА зробити роботу у Wordовському документі, прикрасити і прислати на електронку вчителя svetlanaboyko65@gmail.com

ПЧ
Порядок і способи виконання завдання з позакласного читання
 - Твір повинен бути прочитаний.
 - Враження від прочитаного мають бути записані до читацького щоденника
 - Можна створити ілюстрацію до твору, прокоментувати її (ілюстрацію)
 - Виконану роботу прислати вчителеві зручним для Вас способом (дивись попередній урок      )  +  * створити відео з розповіддю про прочитаний текст;
+   * у телефонному режимі у присутності батьків ( які будуть свідками і помічниками-експертами вчителя) розказати про твір з позакласного читання.
Тиждень насичений. Усі мають отримати оцінки!
Будьте активними  і успішними! А головне – здоровими!!!
________________________________________________________

Продовжуємо навчатися удома

Дехто вже працював, якщо і ви хочете надолужити згаяне, прейдіть за посиланням та знайдіть і виконайте всі завдання для 5 класу. А можете почати працювати за планом


План роботи учнів 5 класу
під час карантину
на тиждень 30.03 – 03.04.20 року
зарубіжна література

Тема уроку
Завдання
Матеріал підручника
Корисні посилання
Примітки
1
Робота з текстом казки «Аліса в Країні Див»
Прочитати розділи 2 «Озеро сліз»   та 6 «Порося та перець»
С.208 - 219


2
«Аліса в Країні Див». Закріплення вивченого
Тести Гугл форма

Отримаю автоматично
Тести Word


Можна прислати електронкою, в меседжах чи по Вайберу

PS Для тих, хто уже виконав ці завдання, - 1) створити ілюстрації до тих епізодів, які найбільше сподобалися у казці про Алісу (за бажанням)
2) зайнятися позакласним читанням, читацьким щоденником
3) намалювати ілюстрації до прочитаного позакласно (за бажанням)
Малюнки можна сфотографувати та переслати мені у вайбер, не забудьте підписати, до якого твору, якого автора та якого епізоду ця ілюстрація. Усе буде прокоментовано та оцінено.

Немає коментарів:

Дописати коментар