План самоосвіти
вчителя зарубіжної
літератури
Бойко Світлани Миколаївни
на 2019–2020 навчальний
рік
І.
Вступ
Проблемна
тема КЗ «Олександрівське НВО№ 2»
«Ефективність впровадження
інноваційних технологій в освітній процес як засіб підвищення якості навчання»
Проблемна
тема Івангородської філії
«Удосконалення та ефективне використання навчального, виховного та оздоровчого середовища для
розвитку і творчої самореалізації особистості»
Проблемна тема
вчителя «Український контекст у
викладанні зарубіжної літератури»
Основною
метою підвищення науково-теоретичної підготовки та вдосконалення
педагогічної майстерності шляхом самоосвітньої роботи на 2019–2020
навчальний рік є:
1. Ґрунтовне опрацювання
наукових джерел з проблем української освітньої реформи, розбудови національної
школи та змісту нового Держстандарту
базової та повної загальної середньої освіти
2. Опрацювання творів видатних
вітчизняних педагогів щодо проблемної теми.
3. Ознайомлення з новими
педагогічними технологіями та передовим педагогічним досвідом.
4. Визначення власного стилю
педагогічної діяльності.
5. Вивчення основ педагогічного
управління
6. Підвищення власного
етико-естетичного рівня культури
«Ти лише до
тих пір здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною
освітою ...».
Німецький філософ Дістервег
Шляхи
реалізації самоосвітньої проблеми «Український
контекст у викладанні зарубіжної літератури»
* Протягом року брати активну участь:
- у семінарах, масових заходах різних рівнів;
- у роботі авторської
творчої майстерні Гузь О.О. при КОІППО ім. Сухомлинського В.О. з проблеми «Моделювання електронного освітнього
середовища на уроках зарубіжної літератури»
- у роботі районного методичного об'єднання вчителів
зарубіжної літератури; методичних
заходах, які проводяться у школі;
- у роботі кафедри
вчителів-словесників КЗ «Олександрівське НВО №2» за проблемою «Розвиток комунікативних і творчих здібностей
шляхом впровадження інноваційних форм та методів на уроках словесності»;
- у проведенні предметних тижнів;
- у
вебінарах ВГ «Основа», «На урок», «Ранок», журналау «Зарубіжна література в
школах України».
* Постійно слідкувати за появою нових посібників та
методичної літератури з проблем викладання предметів Зарубіжна література,
Українознавство.
* Відслідковувати нові публікації у соціальних групах
мережі Фейсбук «Авторська творча майстерня Гузь О.О.», «Методичні родзинки
зарубіжної літератури», «Урок зарубіжної літератури», «Читаємо. Аналізуємо.
Навчаємо» та ін
*
Пройти курси підвищення кваліфікації при Кіровоградському ОІППО ім. В.О.Сухомлинського
для керівників ЗЗСО, які викладають предмети освітньої галузі «Мови і
літератури» з 30.09 по 11.10.2019 року
*
Пройти дистанційний тренінг для учителів
зарубіжної літератури (Проблема:
«Стратегії роботи з текстом». Тьютор Ревнивцева О.В.) з 25.11 по 04.12.
2019 року
* Поглиблено опрацювати питання:
- «Український
контекст у викладанні зарубіжної літератури»
- «Інтерактивні технології на уроках зарубіжної літератури та українознаства»
- «Інноваційні форми та методи навчання на уроках словесності»
- «Моделювання електронного освітнього середовища на уроках зарубіжної літератури»
* Систематично наповнювати сторінки
власного Інтернетблогу «Читаючи, думай!»
* Залучати
учнів до участі у предметних конкурсах «Патріот», «Санфлауе», Всеукраїнській
інтернет-олімпіаді «На Урок»
II. Науково-теоретична підготовка
1.
Опрацювати літературу:
№
|
Автор
|
Назва
статті
|
Форма
опрацювання
|
Термін
|
1
|
Інтернетресурс
|
Управління навчальним закладом
як концептуальна засада творення НУШ
|
Творчий
конспект
|
Грудень
2019
|
2
|
Петро Кононенко
|
Українознавство – наука любові, етики,
життєтворчості. Львів – 2006
|
Виписки
для використання на уроках
|
Протягом
року
|
3
|
Збірка
|
Українці
у світовій цивілізації і культурі. Київ – 2008
|
Виписки
для використання на уроках
|
Протягом
року
|
4
|
Сухомлинський В.О. Вибрані твори в
п’яти томах, том 5, с.7-16, Київ, 1977.
|
Інтерес до учіння –
важливий стимул навчальної діяльності учнів
|
Тези
статті
|
Лютий
2020
|
III. Підвищення науково-методичного
рівня та професійної майстерності
1. Опрацювати
інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо
викладання зарубіжної літератури, українознавства у 2019-2020 н.р.
2. Продовжити
знайомство з досвідом роботи колег з проблеми: «Український контекст у викладанні зарубіжної
літератури»
3. Накопичувати досвід використання нових педагогічних
технологій освітнього процесу:
- Технологій РКМ (розвитку критичного мислення)
- Технологій особистісно орієнтованого навчання (ООН)
- Технологія інтерактивного навчання
4. Опрацювати
літературу:
№
|
Автор
|
Назва
|
Форма опрацювання
|
Термін
|
1
|
Наволокова Н.П.
|
Енциклопедія педагогічних технологій та
інновацій. Харків. ВГ «Основа». 2012
|
Виписки для використання на уроках
|
Протягом року
|
2
|
Ірина Хроменко
|
Вісім ознак сучасного уроку зарубіжної
літератури
|
Творче використання на уроках
|
Протягом року
|
3
|
Журнал «Всесвітня література в середніх навчальних
закладах України», №9, 2011(підбірка статей)
|
Методика викладання світової літератури із застосуванням елементів компаративістики |
Творче використання на уроках
|
Протягом року
|
4
|
Інтернетресурс
|
Виховання за Сухомлинським: основні принципи
|
Творче використання на уроках
|
Протягом року
|
IV. Удосконалення
знань з теорії і практики організації виховного процесу та управління освітньою
діяльністю педагогів ЗЗСО
1. Підготувати і провести
відкриті позакласні заходи:
- Взяти участь
разом із учнями школи у проведенні Всесвітнього Дня Гідності
- Літературні ігри в рамках тижня зарубіжної
літератури
- Українознавчі ігри в рамках тижня українознавства
- Продовжити роботу над
проектом «Українські перекладачі. Доля і поступ»
__________________________________________________________________
2. Підготувати виступи з тем:
- «Інтеграція знань – шлях до розвитку життєвих компетентностей здобувача освіти »
- «Синтез традицій та
інновацій під час викладання літератури»
-
«Моделювання уроку літератури в умовах розвитку електронного
освітнього середовища»
-
«Наочність на уроках
зарубіжної літератури як засіб підвищення предметної компетентності учнів»
-
Огляд новинок наукової
та методичної літератури
______________________________________________________________
3. Організувати та контролювати роботу методичної
студії в рамках філії опорного закладу
V. Заходи щодо поліпшення навчально-матеріальної бази кабінету
1. Продовжити
роботу над створенням каталогу навчальних фільмів ПК кабінету зарубіжної
літератури. Систематично поповнювати збірку відео та презентацій РР
2. Виготовити роздатковий
матеріал
Тема
|
Клас
|
Термін
|
Завдання для контрольної
роботи до теми « Вступ. Священні книги людства» (тестові завдання)
|
8
|
до 27.09.19р.
|
Матеріали до дискусії «Добре
вмирати тому…»
|
8
|
до 11.11.19р.
|
Лото до теми «Міфи народів світу»
|
6
|
До 15.11.19р.
|
Питання до уроку повторення і
узагальнення вивченого у І семестрі
|
6
|
до 25.12.19р.
|
3. Систематично поповнювати
папки творчості письменників.
4. Створити презентації Power Point на теми « Сапфо », « Тіртей»
VI. Термін завершення роботи - травень 2020
р.
1. Передбачувані результати: підвищення рівня літературних та українознавчих знань,
читацьких і мовленнєвих компетенцій учнів, компаративних навичок
школярів
2.Спосіб
оформлення теоретичного матеріалу та практичних завдань:
*
Удосконалення порівняльної таблиці вивчення теорії літератури та на
уроках зарубіжної та української літератур;
* Продовжувати створення
системи тестових та інших видів перевірних завдань до тем, що вивчаються у 5-9
класах
·
Працювати над розробками уроків з використанням елементів
порівняльного аналізу творів зарубіжних та українських письменників та
інтерактивних методів навчання:
·
Інтегрований урок у 7 класі «Зіткнення добра,
краси, справедливості із жорстокістю і підступністю у творах «Айвенго» В.Скотта
та «Захар Беркут» І.Франка» (зарубіжна література + українська література)
·
Підготувати та провести педагогічний
практикум «Інтеграція знань – шлях до розвитку життєвих компетентностей здобувача освіти» (семінар на
базі Івангородської школи, інтегрований урок зарубіжної і української
літератури). За матеріалами практикуму створити буклет та методичний посібник
Немає коментарів:
Дописати коментар