План самоосвти 2019-20 н.р.



План самоосвіти
 вчителя зарубіжної літератури
Бойко Світлани Миколаївни
на     2019–2020 навчальний рік
І. Вступ
Проблемна тема КЗ «Олександрівське НВО№ 2» 
«Ефективність впровадження інноваційних технологій в освітній процес як засіб підвищення якості навчання»
Проблемна тема Івангородської філії
«Удосконалення та ефективне використання навчального,  виховного та оздоровчого середовища для розвитку і творчої самореалізації особистості»
Проблемна тема вчителя «Український контекст у викладанні зарубіжної літератури»
 Основною метою підвищення науково-теоретичної підготовки та вдосконалення педагогічної майстерності шляхом самоосвітньої роботи на    2019–2020  навчальний рік є:
1.   Ґрунтовне опрацювання наукових джерел з проблем української освітньої реформи, розбудови національної школи та  змісту нового Держстандарту базової та повної загальної середньої освіти
2.   Опрацювання творів видатних вітчизняних педагогів щодо проблемної теми.
3.   Ознайомлення з новими педагогічними технологіями та передовим педагогічним досвідом.
4.   Визначення власного стилю педагогічної діяльності.
5.   Вивчення основ педагогічного управління
6.   Підвищення власного етико-естетичного рівня культури
«Ти лише до тих пір здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою ...».
Німецький філософ Дістервег
Шляхи  реалізації самоосвітньої проблеми «Український контекст у викладанні зарубіжної літератури»
* Протягом  року брати активну участь:
-   у семінарах, масових заходах різних рівнів;
- у роботі авторської творчої майстерні Гузь О.О. при КОІППО ім. Сухомлинського В.О. з проблеми «Моделювання електронного освітнього середовища на уроках зарубіжної літератури»
-   у роботі  районного методичного об'єднання вчителів зарубіжної літератури;  методичних заходах, які проводяться у школі;
- у роботі кафедри вчителів-словесників КЗ «Олександрівське НВО №2» за проблемою «Розвиток комунікативних і творчих здібностей шляхом впровадження інноваційних форм та методів на уроках словесності»;
-   у проведенні предметних тижнів;
-  у вебінарах ВГ «Основа», «На урок», «Ранок», журналау «Зарубіжна література в школах України».
* Постійно слідкувати за появою нових посібників та методичної літератури з проблем викладання предметів Зарубіжна література, Українознавство.
* Відслідковувати нові публікації у соціальних групах мережі Фейсбук «Авторська творча майстерня Гузь О.О.», «Методичні родзинки зарубіжної літератури», «Урок зарубіжної літератури», «Читаємо. Аналізуємо. Навчаємо» та ін
* Пройти курси підвищення кваліфікації при Кіровоградському ОІППО ім. В.О.Сухомлинського для керівників ЗЗСО, які викладають предмети освітньої галузі «Мови і літератури» з 30.09 по 11.10.2019 року
* Пройти дистанційний  тренінг для учителів зарубіжної літератури (Проблема:  «Стратегії роботи з текстом». Тьютор Ревнивцева О.В.) з 25.11 по 04.12. 2019 року
* Поглиблено опрацювати питання:
- «Український контекст у викладанні зарубіжної літератури»

- «Інтерактивні технології на уроках зарубіжної літератури та українознаства»

- «Інноваційні форми та методи навчання на уроках словесності»

- «Моделювання електронного освітнього середовища на уроках зарубіжної літератури»

* Систематично наповнювати сторінки власного Інтернетблогу «Читаючи, думай!»
* Залучати учнів до участі у предметних конкурсах «Патріот», «Санфлауе», Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На Урок»
II. Науково-теоретична підготовка

1.     Опрацювати літературу:

Автор
Назва статті
Форма опрацювання
Термін
1
Інтернетресурс
 Управління навчальним закладом як концептуальна засада творення НУШ

Творчий конспект
Грудень 2019
2
Петро Кононенко
Українознавство – наука любові, етики, життєтворчості. Львів – 2006
Виписки для використання на уроках
Протягом року
3
Збірка
Українці у світовій цивілізації і культурі. Київ – 2008
Виписки для використання на уроках
Протягом року
4
Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах, том 5, с.7-16, Київ, 1977.
Інтерес до учіння – важливий стимул навчальної діяльності учнів
Тези статті
Лютий 2020














III. Підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності
1. Опрацювати інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо викладання зарубіжної літератури, українознавства у 2019-2020 н.р.

 2.   Продовжити  знайомство з досвідом роботи колег з проблеми:  «Український контекст у викладанні зарубіжної літератури»

  3.  Накопичувати досвід використання нових педагогічних технологій освітнього процесу:
- Технологій РКМ (розвитку критичного мислення)

- Технологій  особистісно орієнтованого навчання (ООН)

- Технологія інтерактивного навчання

4.  Опрацювати літературу:

Автор
Назва
Форма опрацювання
Термін
1
Наволокова Н.П.
Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. Харків. ВГ «Основа». 2012
Виписки для використання на уроках
Протягом року
2
 Ірина Хроменко
Вісім ознак сучасного уроку зарубіжної літератури
Творче використання на уроках
Протягом року


3
Журнал «Всесвітня література в середніх навчальних закладах України», №9, 2011(підбірка статей)

Методика викладання світової літератури із застосуванням елементів компаративістики

Творче використання на уроках
Протягом року
4
Інтернетресурс
Виховання за Сухомлинським: основні принципи
Творче використання на уроках
Протягом року



IV. Удосконалення знань з теорії і практики організації виховного процесу та управління освітньою діяльністю педагогів ЗЗСО

1.     Підготувати і провести відкриті позакласні заходи: 
- Взяти участь разом із учнями школи у проведенні Всесвітнього Дня Гідності
-  Літературні ігри в рамках тижня зарубіжної літератури

-  Українознавчі ігри  в рамках тижня українознавства

- Продовжити роботу над проектом «Українські перекладачі. Доля і поступ»
__________________________________________________________________

2.     Підготувати виступи з тем: 
- «Інтеграція знань – шлях до розвитку життєвих  компетентностей здобувача освіти »

- «Синтез традицій та інновацій під час викладання літератури»

- «Моделювання уроку літератури в умовах розвитку електронного освітнього середовища»
-  «Наочність на уроках зарубіжної літератури як засіб підвищення предметної компетентності учнів»

-  Огляд новинок наукової та методичної літератури
______________________________________________________________
3. Організувати та контролювати роботу методичної студії в рамках філії опорного закладу


V. Заходи щодо поліпшення навчально-матеріальної бази кабінету

 1. Продовжити роботу над створенням каталогу навчальних фільмів ПК кабінету зарубіжної літератури. Систематично поповнювати збірку  відео та презентацій РР

2. Виготовити роздатковий матеріал

Тема
Клас
Термін
Завдання для контрольної роботи до теми « Вступ. Священні книги людства»  (тестові завдання)
8
до 27.09.19р.
Матеріали до дискусії «Добре вмирати тому…»
8
до 11.11.19р.
Лото до теми «Міфи народів світу»
6
До 15.11.19р.
Питання до уроку повторення і узагальнення вивченого у І семестрі
6
до 25.12.19р.

3.     Систематично поповнювати папки творчості письменників.
4.     Створити презентації Power Point на теми « Сапфо », « Тіртей»







VI. Термін завершення роботи   - травень 2020 р.

1.   Передбачувані результати:  підвищення рівня літературних та українознавчих  знань,  читацьких і мовленнєвих компетенцій учнів, компаративних навичок школярів

2.Спосіб оформлення теоретичного матеріалу та практичних завдань:

*  Удосконалення порівняльної таблиці вивчення теорії літератури та на уроках зарубіжної та української літератур;

* Продовжувати створення системи тестових та інших видів перевірних завдань до тем, що вивчаються у 5-9 класах

·        Працювати над розробками уроків з використанням елементів порівняльного аналізу творів зарубіжних та українських письменників та інтерактивних методів навчання:
·        Інтегрований урок у 7 класі «Зіткнення добра, краси, справедливості із жорстокістю і підступністю у творах «Айвенго» В.Скотта та «Захар Беркут» І.Франка» (зарубіжна література + українська література)
·        Підготувати та провести педагогічний практикум «Інтеграція знань – шлях до розвитку життєвих  компетентностей здобувача освіти» (семінар на базі Івангородської школи, інтегрований урок зарубіжної і української літератури). За матеріалами практикуму створити буклет та методичний посібник

Немає коментарів:

Дописати коментар