Урок у 6 класі Чехов "Товстий і Тонкий"



Урок зарубіжної літератури в 6 класі (інклюзивне навчання)

Тема. А.П.Чехов. Оповідання «Товстий і Тонкий». Роль художньої деталі

Мета: допомогти учням зрозуміти особливості творчості письменника; нагадати основні ознаки оповідання; розвивати вміння виразно читати, бачити та аналізувати художню деталь,   визначати головну думку прочитаного; сприяти вихованню самоповаги та поваги до оточуючих.

Обладнання: портрети А.П.Чехова, М.В.Гоголя, роздатковий матеріал.

Перебіг уроку
1. Організаційний момент. Емоційне налаштування класу, побажання успіху.

2. Актуалізація знань. – Перевірка Д/З – порівняти життєвий і творчий шляхи М.В.Гоголя і А.П.Чехова, зробити висновок (їхні долі схожі, вони народилися на Україні, мають українські корені, писали про Україну, але російською мовою, бо жили в Російській імперії. Гоголь більше цікавився і писав про фольклор та про історію України, але Чехов теж шанував свої корені, творчість українських митців, закликав поважати малоросів, як тоді називали наш народ)
- Перевірка знань з теорії літератури: повість, роман, оповідання (теоретичне лото)
Робота в парах, оскільки в класі 13 учнів,
 то інклюзивна дитина
 працює з асистентом вчителя.

3.Мотивація навчальної діяльності. – Чи дружний у Вас клас? Вам подобається разом щось робити? А чи думали ви коли-небудь про те, якою буде ваша зустріч десь років через 15 після закінчення школи? Сьогодні ми почитаємо та проаналізуємо один твір про  зустріч шкільних друзів, які стали дорослими.

4. Повідомлення теми, мети роботи на уроці.

5. Робота над темою уроку. * Теорія літератури – Художня деталь (наприклад, картина, яку малював Вакула), гумор (Вакула і мішки), іронія (Чорт)
* Виразне читання оповідання  «Товстий і Тонкий» в особах.
Робота учнів у 2-х групах,
якими керують вчитель та асистент вчителя.
·        *Обговорення вражень від твору
·        * Бесіда за змістом прочитаного твору:
-         Де зустрілися колишні однокласники, як їх звати?
-         Які деталі їхньої зовнішності натякають на їхнє соціальне положення?
-         Що ми дізналися про Тонкого, а що – про Товстого?
-         Чи зрозумів Тонкий спочатку, ким є його колишній однокласник? Чому?
-         Як змінилися мова і поведінка Тонкого після того, як він узнав, ким став його друг?
-         А як поводив себе після цього Товстий? Про що це свідчить? (деталь: подав руку, але Тонкий потиснув лише три пальці – самоприниження)
·        Усвідомлення прочитаного та обговореного. Робота в групах над роздатковий матеріалом «Чехов – лікар людських душ». Обговорення зробленого.
Інклюзивна дитина працює
 в одній з груп

6. Рефлексія. Самоаналіз за методом «П’ять пальців»: від малого до великого пальця -  Мої надбання(що взнав), Близькість до мети (чого досягнув), Самопочуття, Взаємодія (я допоміг чи мені допомагали), Важливо дізнатися (що ще треба взнати).

7. Д/з – прочитати оповідання «Хамелеон»
- Створити власні запитання до прочитаного тексту
- За бажанням – намалювати ілюстрації до тексту

Немає коментарів:

Дописати коментар