Інтегрований урок: зарубіжна + українська літератури

Інтегрований урок у 7 класі


Тема уроку. Ідея самопожертви у творах Гр.Тютюнника і Дж.Олдріджа.
Мета:
навчальна:  вміти проводити паралелі між особистим життям автора і сюжетом твору; вчити дітей відтворювати прочитане, аналізувати його; допомогти учням усвідомити ідею твору через характеристику головного героя (його дій, учинків); відпрацьовувати навички та вміння порівнювати й робити висновки за прочитаними творами з української та зарубіжної літератур;
розвивальна: розвивати навички аналізу епічного твору; висловлювати власні роздуми про значення доброти і чуйності в людському житті; через художнє слово осмислити та сприйняти морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних на прикладі взаємостосунків героїв повісті; усвідомити головну ідею твору – ідея самопожертви – та її майстерне, художньо переконливе втілення;
виховна: сприяти вихованню в семикласників таких гуманних якостей людини, як чуйність, доброту, турботу про рідних і чужих, здатність співпереживати.
Тип уроку: інтегрований.
Епіграф
                             Живе лиш той, хто не живе для себе.
                                                      Хто для других виборює життя.
                                                                                                    В. Симоненко.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя укр літ
2. Актуалізація опорних знань учнів
-      Розгадування кросвордів за творами Гр.Тютюнника «Климко» і Дж.Олдріджа «Останній дюйм»
( робота в парах, на листочках)
-      Картинна галерея за творами Гр. Тютюнника «Климко» і Дж.Олдріджа «Останній дюйм» (робота з презентацією РР)
-   Зачитати епіграф  уроку, пояснити його  ( вчитель укр. літ)
(зачитати з тлумачного словника визначення слова «самопожертва»).
3.Мотивація навчальної діяльності школярів.
  Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над повістю Григора Тютюнника «Климко», охарактеризуємо  образ головного героя твору, а також розвиватимемо одну з найважливіших компетенцій (вмінь) сучасної людини – вміння порівнювати та робити висновки на основі прочитаних творів із української та зарубіжної літератур.
Завдання уроку (презентація РР):
·      Назвати риси характеру Климка і Деві.
·      Висловлювати власне ставлення до прочитаного.
·      З’ясувати актуальність понять сердечність, душевна щедрість, любов до ближнього, доброта, турбота.
4.Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.
*Мозковий штурм (учителі працюють по черзі).
- Яке враження на вас справила повість Гр. Тютюнника « Климко»?  Який епізод вам найбільше сподобався, чи змусив  задуматися над життям?
- Що трапилося з батьком Деві на острові? На кого він мусить покластися в даній ситуації?
- Як би ви сформулювали теми  творів ?
*Складання асоціативного ланцюжка.
                                          радість
Дитинство                    батьки
                                      щастя
                                     іграшки
                                        тепло
                                       будинок
                                          сонце
*Перегляд буктрейлера  «Дитинство»
-      Що ж може зіпсувати щасливе дитинство, зробити нещасною дитину?
( війна, голод, смерть рідних людей)
*Про автобіографізм творів і образів (вчитель укр. літ)
 Паралелі провести з письменниками
- То що ж саме поєднує Климка та Григора Тютюнника?
  
-      Дж.Олдріджа  та Деві?
*Порівнюємо твори (жанр, країна, час) (вчитель зар літ)
*Визначення рис характерів за цитатами:

1)    «Це була найбільша радість Климкова — покласти перед дядьком чепурно списані зошити, а самому заходитись поратися: винести миску з дьогтяною водою, витерти підлогу, де набризкано, і тихо, покрадьки, щоб дядько не обернувся, насипати йому юшки, якої сам і наварив, — гарячої та запашної.»
2)    « — Наталю Миколаївно... Не треба вам нічого промінювати, а переходьте — це ми вас із Зульфатом удвох просимо, — переходьте жити до нас. Ми вам помагати будемо, маленьку глядітимемо...»
3)    Климко випустив плащ-палатку, вчепився дівчині в другу руку і закричав:
   Пустіть її! Це моя сестра! Сестра моя, чуєте? Во на мені за матір!!
4) « …він гостро відчував свою самотність, - хлопчик роздумував, що ж з ним буде, якщо батько так ніколи  й не випливе з морської глибини»

 5)«…і хоч син виявився дуже кмітливим і досить швидко засвоїв основні  правила, кожен окрик доводив хлопця до сліз…»

6) «Серйозне, напружене, бліде личко сина скривилось від жаху, але він з відчайдушною мужністю старався виконати своє завдання.»


*Складання порівняльної  характеристики Климка і Деві
Климко
Спільне
Деві





















Висновок:
* ? варіант – уривок фільму «Останній дюйм» – налаштувати на вправу перевтілення ?
*Вправа «Перевтілення» (робота в групах – підготовка розповіді від імені героя)
Розповіді від імен Климка та Деві  на тему: « Що мені допомагало рухатися вперед і перемагати життєві труднощі»

5. Рефлексія
«Відкритий мікрофон»
-      Що відкрили мені письменники своїми творами?
-      Чи доречно було підібрано епіграф до уроку?
6.Підсумки уроку
7. Домашнє завдання
- Написати інший фінал повісті «Климко» або продовжити твір «Останній дюйм»  або Зробити рекламу до прочитаних творів для наступних учнів 7-х класів (10-12 балів)
- Скласти запитання за прочитаними творами ( 7-9 балів)
- Намалювати ілюстрації за прочитаними творами ( 6-12 балів)
Як приклад, показ презентації випускниці Ю.Климової за твором
Гр. Тютюнника «Климко».

Немає коментарів:

Дописати коментар