Інтегрований урок Айвенго + Захар Беркут



Інтегрований урок на тему
«Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у романі «Айвенго» та повісті «Захар Беркут»
(зарубіжна література і українська література)
Мета: закріпити знання учнів з теми «Історичне минуле в літературі; розвивати вміння порівнювати та критично осмислювати навчальну інформацію, використовувати її, бачити життєві орієнтири у художніх творах; допомогти учням усвідомити роль художніх творів на історичну тематику у формуванні особистості людини.
Тип уроку – повторення і закріплення знань та умінь
Обладнання: портрети письменників, ілюстрації, роздавальний матеріал, аудіо запис, презентація РР.
Перебіг уроку
1.     Організаційний момент : - емоційний зачин уроку
   - пояснення умов проведення уроку – подорож-змагання двох команд, адже і герої творів, які ми будемо порівнювати, багато мандрують та змагаються із різними життєвими незгодами, проходять важкі випробування та протистояння. Але у нас буде не протистояння, а спільна робота (хоч і в групах) над закріпленням знань з теми» Історичне минуле в літературі». ( поділ на група до уроку) (слайд , тема, назви творів)
2.     Оголошення теми, мети уроку (слайд 2, завдання уроку)
3.     Мотивація навчальної діяльності (обговорення причини проведення інтегрованого уроку - історичне минуле, проблеми, яскраві образи героїв) (слайд 3) Епіграф «Дела давно минувших дней, преданья старины глубокой»,  А.Пушкин.  Проблемне питання: - Чому це важливо – звертатися до історичного минулого?
4.     Робота в групах на зупинках
а) Історична: повторюємо історію створення  художніх творів – творча історія кожного з творів, підсумок:  визначення спільного і відмінного у творчих історіях роману і повісті, висновок про …історичні твори та їх особливості (документальні та фольклорні джерела + художній вимисел), хто є зачинателем, а хто продовжує відтворення минулого в літературі. Вправа «Розділи інформацію»: на аркуші три колонки: 1) І.Франко, 2) Спільне, 3) В.Скотт. Внизу – Висновки: (слайд 6)
б) Іменна: досліджуємо таємниці назви творів: робота в групах над відповіддю на питання «Чому саме так названо твір?» на вибір. Підсумок: про ім’я головного героя, його роль у творі, чи є у творі «Айвенго» герой, схожий на Захара Беркута, і чи є у творі «Захар Беркут» герой, схожий на Айвенго? (Максим Беркут)(слайд 9)
в) Героїчна: групи вибирають завдання. 1) Розділити цитати і риси характеру героїв перша група - Айвенго і Бріана де Буагільбера. Друга – Захара Беркута і Тугара Вовка. Порівняти і зробити висновок  про власне ставлення до героїв твору …(слайд 6) (Вчитель: Хто є героєм, а хто – антигероєм, чому Буагільбер і Тугар Вовк гинуть?) про зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю Слайд 12
г) Кохання: створити схематичну характеристику героїні (на вибір) Ровена і Мирослава. Висловити власні враження від знайомства із цими образами, своє ставлення до них… (слайд 15) (Вчитель про риси, які цінують хлопці в дівчатах,  та про риси дівчат, які можуть свідчити про те, якою дружиною стане дівчина у майбутньому)
г) Патріотична: дослідження теми патріотизму у творах (  твір на вибір, створення колажів та їх захист: висновок про те, на чиєму боці авторські  і ваші власні симпатії)  (слайд 18)
4. Рефлексія 1) д)  Зупинка Важлива: Вправа «Мікрофон»: пояснення причин звернення авторів до історичної теми Чому це важливо – звертатися до історичного минулого?  Чому це важливо письменникам, чому це потрібно нам?  (слайд 21) (як це пояснює З.Б. у кінці твору)
Слайд 22 – про слова ЗБ про громадський лад, згоду і дружність
2) Вчитель: -  Подивіться відео і подумайте, за яким художнім текстом воно створено та які ідеї до слухачів доносить виконавець пісні. (Пісня С.Вакарчука до  фільму «Захар Беркут», режисери Ахтем Сеітаблаєв та Джон Вінн.  Ідея боротьби добра  зла , непохитності у цій боротьбі – звертаємо увагу на  тему уроку)
Підсумки уроку:  учні заповнюють листи само оцінювання, записують Д/З
5. Д/З Створити 12 питань для перевірки знань з теми «Історичне минуле у літературі» або колаж «Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
Додатково: прочитати про Другу світову війну, про концтабір Бухенвальд

Немає коментарів:

Дописати коментар