Інтегрований урок у 5 класі за твором Льюїса Керролла (зарубіжна література, англійська мова)



                                                         Інтегрований  урок   у 5 класі
(зарубіжна література, англійська мова)
Тема.  Льюїс Керролл . «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви.
Мета: продовжити знайомство із творчістю  Льюїса Керролла; розвивати навички уважного читання і  переказу прочитаного ( українською та англійською мовами), вміння міркувати над прочитаним  текстом; вчити на основі прочитаного характеризувати образ героїні твору; сприяти вихованню доброзичливого ставлення до оточуючих та розвитку творчої уяви.
Обладнання: портрет письменника, презентація РР, відеозаписи.
Хід уроку.
1. Повідомлення  теми, мети, завдань уроку.  (слайд презентації РР до уроку)  (Розділ «Сила творчої уяви»)
2. Мотивація навчальної діяльності. * Такі твори допомагають розвивати творчу уяву, вони цікаві і повчальні.
* Перегляд відео «Пісня В.Висоцького «Пісня Аліси»
* Чому цей твір  і образ головної героїні привабили увагу відомого російського співака, автора і виконавця пісень? (питання на слайді)
3. Актуалізація знань.
* Бесіда:  - Що може допомогти краще зрозуміти зміст художнього твору? (більше взнати про письменника)
* Гра «Так – Ні» (перевірка знань про життя і творчість Л.Керролла) + вчитель англ. мови
- Люьїїс Керролл – це американський письменник.
- Люьїїс Керролл – це псевдонім
 - Справжнє ім’я  його Семюель Ленгхорн Клеменс. ( ЧарльзЛутвідж Доджсон)
- Він був учителем (професором математики)
- Він був викладачем історії і літератури (математики)
- Л.Керрол любив театр, фотографії і придумувати ігри.
- Він любив подорожувати (ні)
- Одного разу навіть побував у Росії.
* Робота в парах: розповідь про творчу історію книги  «Аліса в Країні Див». Перевірка роботи  за допомогою плану до розповіді, в якому допущено помилку (слайд презентації РР до уроку)
* У творі про Алісу багато вигадок, чудес, незвичайних і неправдоподібних явищ. А як називається такий різновид художньої літератури, у якому розповідається про такі нереальні речі? (фантастика від грецького слова «здатність уявляти»)  (2 слайди презентації РР до уроку: неправильне і правильне визначення терміну «фантастика»))
4. Робота над темою уроку. Почнемо працювати над текстом незвичайного твору, який не всім і подобається, але, можливо, після нашого уроку все зміниться. І для початку почитаємо цей текс мовою оригіналу.
*  Вчитель англійської мови. Робота з текстом. Читання і переклад.
* Вчитель зар літ. Порівняймо ваш переклад із текстом письменників перекладачів Валентина Корнієнка та Івана Малковича. (с. 204)
Висновок про відмінність художнього перекладу від буквального: художні засоби, які допомагають яскравіше зобразити образи твору та донести до читача ідею тексту засобами іншої мови.
* Робота над образом Аліси. Спочатку запропонувати дітям аргументовано (зачитуючи цитати) назвати риси характеру героїні. Потім попрацювати, за необхідності, над питаннями:
- Чому дівчинка занудьгувала? (не було розваг. А їй тільки 10 років)
- Як характеризує дівчинку те, що вона кинулася за кроликом? (допитлива)
- Вона не кинула пусту банку з-під варення. Чому? (турботлива, думає про інших)
- Чи можна назвати її хороброю? («От дома дивуватимуться, яка я хоробра! Та що там сходи!»)
-  Про кого вона згадує під час польоту? (Діна, кицька, турбота, піклування , небайдужа, відповідальна)
- Чи була Аліса обачною і уважною? (Випий мене –  подивилася, чи не написано слово «отрута»)
- Вона дає сама собі поради. А які ще її риси виділено у цьому епізоді? ( любить грати, має розвинену уяву )
- Епізод з тістечком ? ( оптимістка наполеглива, не занепадає духом)
* Самостійне створення схеми-аналізу образу Аліси  у зошитах із зарубіжної літератури (або колективна робота біля дошки:  діти по черзі записують риси навколо імені Аліса).  Порівнюємо створену схему із зразком на слайді презентації РР.
В цей час на екрані ці  слова (риси характеру, тощо) англійською із транскрипцією.
* Вчитель англ. мови . Словникова робота за матеріалами слайдів. Прочитали.
Гра. «Вибери рису характеру». Прикріпити до портрету Аліси аркуші із її рисами характеру, правильно прочитати рису, перекласти її на українську мову.
* Вчитель англ. мови. Створюємо розповідь про Алісу англійською мовою (усно)
5. Рефлексія. * Узагальнююча бесіда
- Чи цікаво цей твір читати? Чому?
 - Чи хотіли б ви опинитися на місці Аліси? 
- Чому саме з Алісою трапилися такі дива?
* Перегляд відео-реклами нового видання «Аліси» із технологією доповненої реальності.
6. Д/З. - Прочит. розд. 2 «Озеро сліз»
- Підібрати цитати до характеристики Аліси
– Записати розповідь про Алісу англійською мовою (за бажанням)
-  Намалюв. ілюстрації (за бажанням).

Немає коментарів:

Дописати коментар