Інтегрований урок
у 5 класі
(зарубіжна література, англійська
мова)
Тема. Льюїс Керролл . «Аліса в Країні
Див». Образ Аліси, світ її уяви.
Мета:
продовжити знайомство із творчістю Льюїса Керролла; розвивати навички уважного читання
і переказу прочитаного ( українською та
англійською мовами), вміння міркувати над прочитаним текстом; вчити на основі прочитаного
характеризувати образ героїні твору; сприяти вихованню доброзичливого ставлення
до оточуючих та розвитку творчої уяви.
Обладнання:
портрет письменника, презентація РР, відеозаписи.
Хід
уроку.
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. (слайд презентації РР до уроку) (Розділ «Сила творчої уяви»)
2. Мотивація навчальної діяльності.
* Такі твори допомагають розвивати творчу уяву, вони цікаві і повчальні.
* Перегляд відео «Пісня В.Висоцького
«Пісня Аліси»
* Чому цей твір і образ головної героїні привабили увагу
відомого російського співака, автора і виконавця пісень? (питання на слайді)
3. Актуалізація знань.
*
Бесіда: - Що
може допомогти краще зрозуміти зміст художнього твору? (більше взнати про
письменника)
* Гра «Так – Ні» (перевірка знань про життя і
творчість Л.Керролла) + вчитель англ.
мови
- Люьїїс Керролл – це американський письменник.
- Люьїїс Керролл – це псевдонім
- Справжнє
ім’я його Семюель Ленгхорн Клеменс. (
ЧарльзЛутвідж Доджсон)
- Він був учителем (професором математики)
- Він був викладачем історії і літератури
(математики)
- Л.Керрол любив театр, фотографії і придумувати
ігри.
- Він любив подорожувати (ні)
- Одного разу навіть побував у Росії.
* Робота в парах: розповідь про творчу історію
книги «Аліса в Країні Див». Перевірка
роботи за допомогою плану до розповіді,
в якому допущено помилку (слайд
презентації РР до уроку)
* У творі про Алісу багато вигадок, чудес,
незвичайних і неправдоподібних явищ. А як називається такий різновид художньої
літератури, у якому розповідається про такі нереальні речі? (фантастика від грецького слова
«здатність уявляти») (2 слайди презентації РР до уроку: неправильне
і правильне визначення терміну «фантастика»))
4. Робота над темою уроку. Почнемо
працювати над текстом незвичайного твору, який не всім і подобається, але,
можливо, після нашого уроку все зміниться. І для початку почитаємо цей текс
мовою оригіналу.
* Вчитель англійської мови. Робота з
текстом. Читання і переклад.
* Вчитель зар літ. Порівняймо ваш переклад із
текстом письменників перекладачів Валентина Корнієнка та Івана Малковича. (с.
204)
Висновок про
відмінність художнього перекладу від буквального: художні засоби, які
допомагають яскравіше зобразити образи твору та донести до читача ідею тексту
засобами іншої мови.
* Робота над
образом Аліси. Спочатку запропонувати дітям аргументовано (зачитуючи
цитати) назвати риси характеру героїні. Потім попрацювати, за необхідності, над
питаннями:
- Чому дівчинка занудьгувала? (не було розваг. А їй
тільки 10 років)
- Як характеризує дівчинку те, що вона кинулася за
кроликом? (допитлива)
- Вона не кинула пусту банку з-під варення. Чому?
(турботлива, думає про інших)
- Чи можна назвати її хороброю? («От дома
дивуватимуться, яка я хоробра! Та що там сходи!»)
- Про кого
вона згадує під час польоту? (Діна, кицька, турбота, піклування , небайдужа,
відповідальна)
- Чи була Аліса обачною і уважною? (Випий мене – подивилася, чи не написано слово «отрута»)
- Вона дає сама собі поради. А які ще її риси
виділено у цьому епізоді? ( любить грати, має розвинену уяву )
- Епізод з тістечком ? ( оптимістка наполеглива, не
занепадає духом)
* Самостійне створення схеми-аналізу образу
Аліси у зошитах із зарубіжної літератури
(або колективна робота біля дошки: діти
по черзі записують риси навколо імені Аліса).
Порівнюємо створену схему із зразком на слайді презентації РР.
В
цей час на екрані ці слова (риси
характеру, тощо) англійською із транскрипцією.
*
Вчитель англ. мови . Словникова робота за матеріалами слайдів. Прочитали.
Гра. «Вибери рису характеру». Прикріпити до
портрету Аліси аркуші із її рисами характеру, правильно прочитати рису,
перекласти її на українську мову.
* Вчитель
англ. мови. Створюємо розповідь про Алісу англійською мовою (усно)
5. Рефлексія.
* Узагальнююча бесіда
- Чи цікаво цей твір читати? Чому?
- Чи хотіли
б ви опинитися на місці Аліси?
- Чому саме з Алісою трапилися такі дива?
* Перегляд відео-реклами нового видання «Аліси» із
технологією доповненої реальності.
6. Д/З.
- Прочит. розд. 2 «Озеро сліз»
- Підібрати цитати до
характеристики Аліси
– Записати розповідь про Алісу англійською мовою
(за бажанням)
- Намалюв. ілюстрації
(за бажанням).
Немає коментарів:
Дописати коментар