Уроки за казкою-притчею Екзюпері «Маленький принц»
Урок 1
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері.
«Маленький принц» - філософська алегорична казка-притча.
Мета: допомогти учням зрозуміти особливості особистості та творчості французького
письменника; розвивати логічне мислення,
вміння уважно читати, аналізувати прочитане; сприяти вихованню поваги до
оточуючих, зацікавити твором Екзюпері.
Обладнання: портрет письменника,
ілюстрації до твору, карта світу, книги Екзюпері, презентація Power Point про Сент-Екзюпері
Епіграф Бути людиною –
це значить відчувати, що ти за все відповідаєш.
Екзюпері
Хід уроку.
1. Повідомлення
теми, мети уроку.
2. Актуалізація
знань. – Вивчаємо тему «Людські
стосунки»
-
Творчість яких письменників ми вивчали у цій темі?
-
Як називають письменників, які пишуть про майбутнє, про те, чого ніколи не
було? (фантасти)
–
Хто у світовій літературі перший почав
писати фантастичні твори? (Ж.Верн)?
– Які ще інші фантастичні твори ви читали?
(укр. літ. казка про яянина )
3. Мотивація навчальної діяльності. Про
майбутнє, про те, чого ще не було читати дуже цікаво, але в будь-якому разі
насамперед ми читаємо про людину. А що про людину сказав той письменник, про
творчість якого ви прочитали вдома? (Обговорення
змісту епіграфу до статті про Екзюпері - ст. 259)
4. Робота
над темою уроку.
* Бесіда
про життя і творчість Екзюпері на основі прочитаної учнями вдома статті.
– Що найбільше вразило у розповіді про
письменника?
-
Географічні назви пов’язані з його життям? (
робота за картою, південь Франції, Париж, Марокко, Алжир, США, Марсель)
– В
які роки він жив?
– Що ви знаєте про історичні події у світі
у цей час?
– Хто такі аристократи? (граф)
– Про
що Екзюпері вперше замислився,
переживаючи першу усвідомлену трагедію у своєму житті – смерть брата? ( про Людину, основи її буття)
– Яка риса характеру завадила йому здобути
вищу освіту? (щирість і відвертість)
– Чому головними героями творів Екзюпері є льотчики? ( був першим, хто почав виконувати нічні польоти, і над Сахарою теж)
- Чому під час Другої світової війни йому
не дозволяли літати?
– Про які проблеми він писав?
–
Яка легенда існує про Екзюпері?
* Створення
асоціативного куща «Екзюпері».
*Хвилинка
літературознавця. – Що таке казка? – притча? – алегорія? – Які твори ми
називаємо філософськими?
*Робота
з текстом казки-притчі «Маленький принц». Присвяту і 1 розділ читає
вчитель ( використовується презентація Power Point про Сент-Екзюпері – слайди 5, 6).
-
Чому саме таку присвяту робить Екзюпері? (не дорослому, а дитині)
- У
чому особливість оповіді у творі? (від 1-ї особи) Чому? (про себе)
- Чому дорослі не сприйняли малюнок
6-річної дитини? ( образно-символічний,
потрібна уява)
- Чому діти розумніші для автора, ніж
дорослі?
- Чи вдалося Екзюпері вберегти в собі
дитину? Чому ви так вважаєте?
* Коментоване
читання вголос розділу 2-го.
5.Рефлексія.
– Які характерні риси Екзюпері як людини ви можете назвати?
–
Які особливості його творів ви помітили? (про себе, про друзів-льотчиків,
фантазія, міркування про сенс життя, притчі, алегорії) (використовується презентація Power Point про Сент-Екзюпері –
слайди 1, 2, 3, 4).
6. Д\З - Прочит. перші 10 розділів казки
Екзюпері. –Поміркувати над їх алегоричним і повчальним змістом
Урок
2
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини, моральні
цінності у творі Екзюпері
Мета: допомогти учням побачити
красу чистих людських взаємин у творі Екзюпері; розвивати логічне мислення, вміння уважно
читати, переказувати і аналізувати прочитане; виховувати увагу до оточуючих,
толерантність, людяність.
Обладнання: портрет письменника,
ілюстрації до твору, карта світу, презентація Power Point
«Екзюпері».
Епіграф Існує
лише одна проблема, одна-єдина у світі – повернути людям духовну сутність…
Екзюпері
Хід уроку.
1. Повідомлення
теми, мети уроку.
2. Актуалізація
знань. – Вивчаємо тему «Людські
стосунки».
- Представте письменника Екзюпері.
– Які характерні риси Екзюпері як людини
ви можете назвати?
–
Які особливості його творів ви помітили? (використовується
м\м презентація про Сент-Екзюпері – слайди 1, 2, 3, 4).
–
Що таке казка? – притча? – алегорія? – Які твори ми називаємо філософськими? –
Що означає слово «поетизація»?
3. Робота
над темою уроку.
Р.ІІ – Що відомо про героя твору, від чийого імені
ведеться розповідь? (самотній, зберіг
душу дитини)
- Про що свідчить історія з намальованим баранцем?
Р.ІІІ – Що льотчик дізнався про планету Маленького
принца?
Р.ІV – Чому автор пише твір?
- То чому Маленький принц ніколи нічого не пояснював?
(треба розуміти серцем)
Р. V – Яка алегорія прихована у
міркуваннях про насіння?
- Який зміст слів, що стали афоризмом? ( про прибирання планети)
Р. VІ – Чому життя принца було сумне?
Р. VІІ – Якою є таємниця життя принца? – Що, на думку
принца, є ділом серйозним, а що – ні?
Р. VІІІ – Які філософські висновки робить принц,
згадуючи про свою квітку? ( судити треба не по словах, а по вчинках)
Р. ІХ – Чому принц покинув свою планету і квітку?
Р. Х – Чому, відвідавши планету короля, принц зробив
висновок: дивні люди ці дорослі?
4.Рефлексія.
– Які людські взаємини описані у прочитаних нами розділах?
- Чи можна їх назвати по-справжньому
чистими?
- Які рядки, сторінки казки свідчать про
поетизацію таких взаємин?
- Які моральні цінності оспівано у творі
Екзюпері? (створення грона «Моральні
цінності» - доброта, - увага, - вміння
любити, - повага,
- шанобливість, - відповідальність)
5. Д\З. – Прочит. – розд. ХІ – ХХІ – Усно
дати відповіді на питання ст.185
Немає коментарів:
Дописати коментар