Уроки за казкою-притчею Екзюпері «Маленький принц»
Урок 1
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері.  «Маленький принц» - філософська алегорична казка-притча.
Мета: допомогти учням зрозуміти особливості  особистості та творчості французького письменника;  розвивати логічне мислення, вміння уважно читати, аналізувати прочитане; сприяти вихованню поваги до оточуючих, зацікавити твором Екзюпері.
Обладнання:  портрет письменника, ілюстрації до твору, карта світу, книги Екзюпері, презентація Power Point  про Сент-Екзюпері
Епіграф                                 Бути людиною – це значить відчувати, що ти за все відповідаєш.
Екзюпері

Хід уроку.
1. Повідомлення теми, мети уроку.
2. Актуалізація знань.   – Вивчаємо тему «Людські стосунки»
 - Творчість яких письменників ми вивчали у цій темі?
 - Як називають письменників, які пишуть про майбутнє, про те, чого ніколи не було? (фантасти)
 – Хто  у світовій літературі перший почав писати фантастичні твори? (Ж.Верн)?
– Які ще інші фантастичні твори ви читали? (укр. літ. казка про яянина     )   

 3. Мотивація навчальної діяльності. Про майбутнє, про те, чого ще не було читати дуже цікаво, але в будь-якому разі насамперед ми читаємо про людину. А що про людину сказав той письменник, про творчість якого ви прочитали вдома? (Обговорення змісту епіграфу до статті про Екзюпері - ст. 259)
4. Робота над темою уроку.
* Бесіда про життя і творчість Екзюпері на основі прочитаної учнями вдома статті.
– Що найбільше вразило у розповіді про письменника?
 - Географічні назви пов’язані з його життям? ( робота за картою, південь Франції, Париж,  Марокко, Алжир, США, Марсель)
 – В які роки він жив?
– Що ви знаєте про історичні події у світі у цей час?
– Хто такі аристократи? (граф)
– Про   що  Екзюпері вперше замислився, переживаючи першу усвідомлену трагедію у своєму житті – смерть брата? ( про Людину, основи її буття)
– Яка риса характеру завадила йому здобути вищу освіту? (щирість і відвертість)
– Чому головними героями творів  Екзюпері є льотчики? ( був першим, хто почав виконувати нічні польоти, і  над Сахарою теж)
- Чому під час Другої світової війни йому не дозволяли літати?
– Про які проблеми він писав?
 – Яка легенда існує про Екзюпері?
* Створення асоціативного куща «Екзюпері».
*Хвилинка літературознавця. – Що таке казка? – притча? – алегорія? – Які твори ми називаємо філософськими?
*Робота з текстом казки-притчі «Маленький принц». Присвяту і 1 розділ читає вчитель ( використовується презентація Power Point  про Сент-Екзюпері – слайди 5, 6).
-  Чому саме таку присвяту робить Екзюпері? (не дорослому, а дитині)
 - У чому особливість оповіді у творі? (від 1-ї особи) Чому? (про себе)
- Чому дорослі не сприйняли малюнок 6-річної дитини? ( образно-символічний, потрібна уява)
- Чому діти розумніші для автора, ніж дорослі?
- Чи вдалося Екзюпері вберегти в собі дитину? Чому ви так вважаєте?
* Коментоване читання вголос розділу 2-го.
5.Рефлексія. – Які характерні риси Екзюпері як людини ви можете назвати?
 – Які особливості його творів ви помітили? (про себе, про друзів-льотчиків, фантазія, міркування про сенс життя, притчі, алегорії) (використовується презентація Power Point  про Сент-Екзюпері – слайди 1, 2, 3, 4).
6. Д\З - Прочит. перші 10 розділів казки Екзюпері. –Поміркувати над їх алегоричним і повчальним змістом

                                                                Урок 2

Тема. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності у творі Екзюпері
Мета: допомогти учням побачити  красу чистих людських взаємин у творі Екзюпері;  розвивати логічне мислення, вміння уважно читати, переказувати і аналізувати прочитане; виховувати увагу до оточуючих, толерантність, людяність.
Обладнання:  портрет письменника, ілюстрації до твору, карта світу, презентація Power Point «Екзюпері».
Епіграф                                                   Існує лише одна проблема, одна-єдина у світі – повернути людям духовну сутність…
Екзюпері

Хід уроку.


1. Повідомлення теми, мети уроку.
2. Актуалізація знань.   – Вивчаємо тему «Людські стосунки».
- Представте письменника Екзюпері.
– Які характерні риси Екзюпері як людини ви можете назвати?
 – Які особливості його творів ви помітили? (використовується м\м презентація про Сент-Екзюпері – слайди 1, 2, 3, 4).
 – Що таке казка? – притча? – алегорія? – Які твори ми називаємо філософськими? – Що означає слово «поетизація»?
3. Робота над темою уроку.
Р.ІІ – Що відомо про героя твору, від чийого імені ведеться розповідь? (самотній, зберіг душу дитини)
- Про що свідчить історія з намальованим баранцем?
Р.ІІІ – Що льотчик дізнався про планету Маленького принца?
Р.ІV Чому автор пише твір?
- То чому Маленький принц ніколи нічого не пояснював? (треба розуміти серцем)
Р. V – Яка алегорія прихована у міркуваннях про насіння?
- Який зміст слів, що стали афоризмом? ( про прибирання планети)
Р. VІ    –   Чому життя принца було сумне?
Р. VІІ    – Якою є таємниця життя принца? – Що, на думку принца, є ділом серйозним, а що – ні?
 Р. VІІІ –  Які філософські висновки робить принц, згадуючи про свою квітку? ( судити треба не по словах, а по вчинках)
Р. ІХ – Чому принц покинув свою планету і квітку?
Р. Х – Чому, відвідавши планету короля, принц зробив висновок: дивні люди ці дорослі?
4.Рефлексія. – Які людські взаємини описані у прочитаних нами розділах?
- Чи можна їх назвати по-справжньому чистими? 
- Які рядки, сторінки казки свідчать про поетизацію таких взаємин?
- Які моральні цінності оспівано у творі Екзюпері? (створення грона «Моральні цінності» - доброта,  - увага, - вміння любити, - повага,
 - шанобливість, - відповідальність)
5. Д\З. – Прочит. – розд. ХІ – ХХІ – Усно дати відповіді на питання ст.185     

Немає коментарів:

Дописати коментар