Тиждень Зарубіжної літератури 2017 рік

Івангородська філія
КЗ «Олександрівське НВО №2»
План тижня
зарубіжної  літератури
 (22 – 26 січня  2017р.)
Читання для розуму – те ж саме,
що фізичні вправи для тіла
Понеділок - Відкриття тижня
- Лінійка «Успішні люди – це перш за все успішні читачі» Вівторок Літературний квест «Хто читає, той перемагає»
Середа Тематична пресінформація
«Читайте хороші книги»
- Літературні змагання «Світ зарубіжної літератури»              
Четвер Конкурс малюнків «Бібліотекар»
- Літературна гра для наймолодших школярів
П'ятниця Літературне свято «Ода книзі»

Літературний квест
Хто читає – той перемагає!!!

Запрошення до подорожі

І знову у мандри запрошують книги...
В далекі часи, в дивовижні країни.
Відкриються вам таємниці великі,
Знайдете ви справді безцінні перлини.

Нехай не минає вас байка чи казка,
Хай міфи і вірші у душу вам линуть.
Та тільки уважно читайте, будь -  ласка,
Тоді лиш почуєте слово нетлінне.

І мудрі поради, і жарти дотепні,
Й думки, що летять крізь кордони і мури.
Усе, чим приваблює світ цей безмежний,
Усе, що дарує нам література!
                                                                      Жанна Клименко
Інформація для учасників квесту.
Мета гри: - поповнити знання про книгу, літературу, творчість
            зарубіжних   письменників;
-         розвивати кмітливість, мислення, мовлення, вміння дружити, працювати в команді;
-         сприяти вихованню активної життєвої позиції, поваги до мудрості книг.
Умови гри: у квесті беруть участь учні 5, 6, 7, 8 класів, які створюють команду та, подорожуючи від станції до станції і виконуючи завдання, отримують інформацію для відновлення ключової фрази, яку вони повинні озвучити(5 балів) та пояснити її зміст(5 балів) на фінальній станції. Переможець визначається не лише за швидкістю виконання завдань, але і за правильністю відповідей (5 балів), охайністю та грамотністю виконання завдань (5 балів), культурою поведінки (5 балів).
Переможці отримують символічні призи та всенародну шану Івангородської школи, а також можливість отримати грамоту як активні учасники тижня Зарубіжної літератури.
Станція Старт.
 Напутнє слово організатора гри, знайомство з умовами квесту.
Станція ФОЛЬКЛОРНА.
 Помічники-експерти - учні 9 класу – пропонують завдання командам і після його виконання надають учасникам квесту частину інформації про ключову фразу. Виконані завдання в кінці гри надають організаторові.
5 клас.
Продовжити польське прислів’я «Хліб не пада з неба - ……………………..         ……………………………..»
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 5 класу (Київ, Грамота, 2005рік), с.18
6 клас
Продовжити грецьке прислів’я «На Афіну покладайся,     …………………………………………»
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 5 класу (Київ, Грамота, 2005рік), с.17
7 клас
Продовжити іспанське прислів’я «Дерево пізнають по тому, що воно …. .………………………………………………………………………………….»
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 5 класу (Київ, Грамота, 2005рік), с.17
8 клас
Продовжити французьке прислів’я «Правда – як  олія: ………………..   ..……………………………………………….»
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 5 класу (Київ, Грамота, 2005рік), с.18

Станція Поетична
Помічники-експерти - учні 10 класу – пропонують завдання командам і після його виконання надають учасникам квесту частину інформації про ключову фразу. Виконані завдання в кінці гри надають організаторові.
5 клас.
Відновіть поетичні рядки за римами. Вкажіть автора та перекладача твору.
………………………………………………………глибини
………………………………………………………печалі
……………………………………………………….весни
………………………………………………………далі

Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Світова література для 5 класу (Київ, Генеза, 2013рік), с.129
6 клас
Відновіть поетичні рядки за римами. Вкажіть автора та перекладача твору
………………………………………………………………….зібрався
……………………………………………………………попрощався
…………………………………………………………….край вікна
…………………………………………………………….сумна

Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 5 класу (Київ, Навчальна книга, 2013рік), с.208
7 клас
Відновіть поетичні рядки за римами. Вкажіть автора та перекладача твору
………………………………………………………………………..край
………………………………………………………………………розмай
…………………………………………………………………………..знов
…………………………………………………………………………любов
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Світова література для 6 класу (Київ, Генеза, 2014рік), с.197
8 клас
Відновіть поетичні рядки за римами. Вкажіть автора твору
………………………………………………………….вернусь
………………………………………………………… жди
…………………………………………………………..грусть
………………………………………………………….дожди
………………………………………………знать
……………………………………………….с тобой
………………………………………………….ждать
………………………………………………….другой
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 7 класу(Київ, Генеза, 2015рік), с.185
Станція Фантастична
Помічники-експерти - учні 11 класу – пропонують завдання командам і після його виконання надають учасникам квесту частину інформації про ключову фразу. Виконані завдання в кінці гри надають організаторові
5 клас
Різні чарівні, фантастичні предмети є у багатьох казках, але є три літературні казки, в яких одна і та ж річ, яка в повсякденному житті дуже корисна всім. Але письменники-казкарі з Америки Волт Дісней, з Данії Андерсен та з Росії Пушкін  у своїх казках зробили цю річ носієм зла і навіть смерті. Назвіть цей фантастичний предмет, запишіть назви казок.

Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 5 класу (Київ, Грамота, 2005рік), с.163

6 клас
Вони вживали чарівну їжу амброзію і пили чудодійний напій нектар, що дарувало їм безсмертя і вічну молодість. А ще вони любили активно втручатися в життя людей. Хто вони такі? Де жили? Назвіть хоча б декілька їхніх імен.
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Світова література для 6 класу (Київ, Генеза, 2014рік), с.24

7 клас
Ні письменник не напише досконалого твору, ні читач цього твору не зрозуміє, якщо вони не матимуть добре розвиненої уяви, не вмітимуть уявляти. А як словосполучення «вміння уявляти» звучить давньогрецькою мовою? Запишіть ще декілька слів, споріднених із даним.
Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 6 класу (Київ, Грамота, 2006рік), с.90

8 клас
Таких письменників, як Бредбері, називають авторами футуристичної літератури. Про що їхні твори. Наведіть приклади: назви творів, їх автори.
 Якщо завдання для вас складне, зверніться до підручника Зарубіжна література для 6 класу (Київ, Грамота, 2006рік), с.253

Ключові фрази.
5 клас «Книга – твій друг, без неї як без рук»
6 клас «Учітеся, брати мої, думайте, читайте. І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь»
7 клас «Літературі так само потрібні талановиті читачі, як і талановиті письменники»
8 клас «Людина з гарною книжкою в руках ніколи не буде самотньою» Карло Гольдоні, італійський драматург 18ст., епохи Просвітництва.
Сценарій літературного свята “Ода книзі»
Мета: поглибити знання дітей про роль книги у житті людини; розвивати читацькі навички учнів, їхні здібності та природні  позитивні якості;
сприяти вихованню любові та поваги до книги та читання літератури.
Форма проведення - Літературно-музична композиція.
Літературно-музична композиція.
Музичний вступ (аудіозапис пісні «Читайте, читайте»)
Ведучий 1. Ми розпочинаємо літературне свято, під назвою «Ода книзі»
Ведучий 2. Чекай, а чому саме ода і саме книзі?
Ведучий 1. Чому саме книзі, у нашій школі, мабуть, вже всі зрозуміли, у тому числі і ти.
 Ведучий 2. Я зрозумів: у нас був цілий тиждень зарубіжної літератури, який ми провели під девізом «Читання для розуму – те ж саме, що фізичні вправи для тіла» і присвятили художній книзі. Але при чому тут це незрозуміле слово ода»?
Ведучий 1. А ось чому ми використали слово «Ода»,  нам може пояснити літературознавчий словник. Ода – це урочистий ліричний вірш, в якому хтось або щось оспівується, прославляється. У перекладі з грецького слово це і означає – пісня.
Ведучий 2. То ми що будемо сьогодні співати? А до чого тут книга?
Ведучий 1. І співати будемо також, і вірші розповідати, можливо і потанцюємо, і посміємося, як на справжньому святі. А книга тут до того, що і наші пісні, і вірші, і все інше буде присвячено саме їй – ЇЇ Величності Книзі.
Вірш «Книжка»
У шафі в мене - скарби всіх століть.
І кожен том - неначе дім стоїть.
Обкладинки, мов двері, відчиняй -
І ти вже гість: господаря вітай!
Як вулиця - книжок тих рівний ряд,
А шафа вся - чарівний Книгоград.
Коли його ти мудрість осягнеш -
Заглянеш у незвідане не раз.
Бо кожна книга - це країна й час...
В моїй кімнаті на усі віки
У злагоді живуть материки!
Пісня «Книга – добрий, мудрий  друг»
Ведучий 2. Ні, а я все-таки не згодний, що книга така вже і важлива у нашому житті. Я думаю, що книжок скоро взагалі не буде,  їх замінять комп’ютери, планшети, ноутбуки, електронні книги. Та зі мною усі присутні тут погодяться.
Ведучий 1. Погодяться. Навіть я в дечому тебе підтримую, адже дійсно наш світ стає все більше насичений різними електронними новинками техніки. Навіть письменники спочатку свої книги набирають на комп’ютері,  потім уже  ці твори з’являються в друкарні, а потім і в книгарні.
Ведучий 2. Ось бачиш: комп’ютер! Не книжка, а комп’ютер!!!
Ведучий 1. Чекай, ти головного не зрозумів: книга, якою б вона не була, - це слово, а слово – це те, що було найпершим і що зробило нас людьми.
А щоб ще краще зрозуміти значення слова, книги, читання у житті людини, послухаймо усну народну мудрість.
Народна мудрість про книгу.
* Хто багато читає, той більше знає
* Золото добувають із землі, а знання - з книжок
* Книга - світ, книга - серцю привіт.
* У домі без книги, як без вікон, темно.
* Нема розумного сусіда, з книгою поговори.
* Книга добру навчить, від дурного відверне.
* Книгу почитав - на крилах полетів.
* День без книги - що обід без хліба.
* Книга подібна воді - дорогу проб'є усюди.
* У Землі супутник - Місяць, у людини - книга.
* Книга для розуму, що теплий дощик для посівів.
* Книга - дзеркало життя.
* Хороша книга - свято душі.
* Книга - міст у світ знань.
* Книги читають не очима, а Розумом
* Будеш книги читати - будеш усе знати.
* Розум без книги, що птах без крил.
* Одна мудра книга дорожча від найбільшого багатства
Ведучий 2. Згоден, наші предки були мудрі. Але ж у них не було Інтернету. А сьогодні у вік Інтернету які книги, яке читання? Тут хоч би встигнути переглянути все в контактах, в однокласниках, у фейсбуці…
Ведучий 1. Ось чим ти займаєшся у вільний час, але чи знаєш ти, як називають оці соціальні мережі, які ти озвучив: усякі там однокласники, фейсбуки і так далі? Ні! Всесвітня павутина! Ніколи не за думувався над значенням слова «па-ву-ти-на».
Ведучий 2. Ну від слова павук… Підожди, а павук  затягує в павутину, висмоктує соки і перетворює свою жертву… Ой-ой-ой, не хочу думати на що.
Ведучий 1. Не хочеш, а треба, бо буде те, про що англійський письменник Роалд Дал попереджав ще у ХХ столітті.
Вірш із роману «Чарлі і шоколадна фабрика»
Ведучий 2. Мені здається, я починаю розуміти, чому книга заслуговує на нашу увагу і пошану.
Ведучий 1. Я думаю, ти ще більше зрозумієш, послухавши пісню про Інтернет, книгу, бізнесмена, читання і ліки від усіх хвороб.
Пісня «Якщо у вас немає книги»
Ведучий 2. Слухай, а я і не знав, що треба багато читати, щоб у житті багатим стати.
Ведучий 1. І багатим, і здоровим, а ще і розумним. Ось послухай, що буває з тими, хто не читає і не перечитує навіть того, що сам написав, не говорячи вже про мудрі книги.

Зі шкільних творів

або що буває, коли хтось не дуже читає

 (те, що перед цим написав)

«Хлопчака, який ширяв у небі, помітив орел».
«В своїх чоботах я почував себе як удома».
«У Вови синець під оком, який йому дуже личить».
«Завіса відкрилася, й аплодисменти голосно заплескали».
«Він стояв і брязкотів зубами».
«З-за куща визирнули заячі вуха».
«Мисливець широко заплющив очі й вистрілив».
«На столі стояв глечик з молоком і бутербродами».
«Спортсмени бігли, відштовхуючись задніми ногами».
«Південна частина Гренландії покрита ескімосами».
«Корова топнула копитом і махнула хвостом з рогами».
«Цілу ніч у наметі пищали комарі і комахи».
«В руках Діда Мороза була велика палиця, якою він охороняв торбу з подарунками».
«Снігуронька живе у лісі і харчується снігом, бурульками і пломбіром».
«В густій бороді Діда Мороза заплутався заєць».
«Годинники бувають висячі, стоячі, лежачі і ходячі».
«Коли в горах злива, то іде дощ».
«Я не люблю літати літаком, бо ніколи ще не літав».
«Він прибив до коня підкову».
«Вночі було два градуси нижче цельсія».
«Троянда — прекрасна квітка. Вона схожа на капусту».
«Навкруги стояли розгублені обличчя».
«Бики — це найстрашніші корови в череді».
«Його руки з такою ж швидкістю, як і язик, місили тісто».
«Хлопчик облизався до вух».
«Ми спали, але нам не спалося».
«Він оглянувся і сторопів: перед ним, сидячи на коні, стояв Тарас Бульба».
«Хлопчики йшли, дружно ляпаючи носами по калюжах».
«Льотчик змахнув крилами й обігнув шосе».
«Коза кричала нелюдським голосом».
«Свиня заскавучала й радісно замахала хвостом».
«Шкільний дзвоник захлинувся, а потім закашлявся».
«М'яч ударився об ворота, а ті зойкнули і впали».
Ведучий 2. А якби той, хто це написав та більше читав, то не було б нам над чим і посміятися.
Ведучий 1. А якби той, хто оце тільки-що сказав та більше читав, то нам не прийшлося б скільки гаяти часу,  і ми вже б давно відправилися у подорож.
Вірш  Запрошення до подорожі
І знову у мандри запрошують книги...
В далекі часи, в дивовижні країни.
Відкриються вам таємниці великі,
Знайдете ви справді безцінні перлини.

Нехай не минає вас байка чи казка,
Хай міфи і вірші у душу вам линуть.
Та тільки уважно читайте, будь -  ласка,
Тоді лиш почуєте слово нетлінне.

І мудрі поради, і жарти дотепні,
Й думки, що летять крізь кордони і мури.
Усе, чим приваблює світ цей безмежний,
Усе, що дарує нам література!
                                                                      Жанна Клименко
Вірш  «Книги»
Книги, книги на полицях,
Завше тихо поміж книг.
Та яку ти не розгорнеш -
То й легенда в кожній з них.
То в одній синіє море,
В іншій криється тайга.
А ось в тій – Північний полюс,
Де морози і пурга…
Все, що серце і що розум
Вік творили не один,
Повизбирувало людство
В книги – перли із перлин.
                                   Ю. Ванаг
Вірш.
Не викинь книгу на смітник!
Її віддай в бібліотеку,
Бо книга - скарб, у ній для тебе
Думок і висловів квітник.
У ній поета віршів море.
Кохання, радість, смуток, біль...
А ще не видані простори
Письменник відкриває в ній
Тож дурно книгу не змарнуй - 
Бібліотеці подаруй!
Ведучий 2. Я сьогодні так багато зрозумів, що хочу і з іншими поділитися своїми відкриттями.
Ведучий 1. Мені теж цікаво, що ж ти для себе взяв із нашої сьогоднішньої зустрічі.
1.     Якщо хочеш поговорити з ким-небудь – відкрий книгу.
 2. Якщо ти занудьгував – візьми книгу.
1. Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її у книзі.
2. Якщо прагнеш знайти друга – подружися з книгою.
1. Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.
2. Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй з книгою.
Ведучий 1. Ти хочеш сказати, що ти сам зробив такі глибокі висновки?
Ведучий 2. Та ні, я їх прочитав у нашого земляка Василя Олександровича Сухомлинського, вчителя і письменника. Але я хочу сказати, що цілком їх підтримую.
Ведучий 1. Я дуже радий за тебе і пропоную всім ще раз уважно послухати пісню та подивитись інсценізацію, щоб ще більше зрозуміти про значення книги у житті людини, а особливо дитини!
Флешмоб на пісню «Читайте, читайте»
  Звіт про проведення
тижня зарубіжної літератури
    З 23 по 27 січня 2017 року з метою зацікавлення учнів вивченням  зарубіжної літератури; закріплення і розширення знань школярів; розвитку творчих здібностей, уваги, спостережливості, вміння працювати з додатковою інформацією; сприяння вихованню людяності, уважного ставлення до оточуючих, поваги до культури народів світу, до книги та читання в школі проходив тиждень зарубіжної літератури.
   Тиждень розпочався літературною лінійкою, присвяченою відкриттю тижня, який проходитиме під девізом «Читання для розуму – те ж саме, що фізичні вправи для тіла». На лінійці учні познайомилися з інформацією на тему «Успішні люди – це перш за все успішні читачі» та  ще раз переконалися у великій силі літератури та читання, їх значенні у житті людини.
     У вівторок було проведено літературний квест для учнів  з 5 по8 класи на тему  «Хто читає – той перемагає». Помічниками вчителя у проведенні гри були учні 9, 10 та 11 класів, які були експертами на станціях відповідно Фольклорній, Поетичній та Фантастичній.  Переможцем квесту стала команда учнів 7 класу.
   У середу для учнів 5- 10 класів проведено тематичну прес інформацію на тему «Читайте хороші книги», на якій учні взнали про 10 книг, які відомі у світі люди вважають найкращими. Крім цього, було проведено літературні змагання під назвою «Світ зарубіжної літератури» для учнів 5 і 6 класів (перемогла команда 5 класу), 7-8 класів (перемогла команда 8 класу) та 9-10 класів (  перемогла команда 9 класу). Усі ці заходи проводили учні 11 класу.
    У четвер проведено літературну гру для наймолодших школярів. Ведучою на цьому заході була учениця 5 класу Маган Каміла, а переможцем гри став учень 3 класу Боровіков Дмитро. Конкурс малюнків на тему «Бібліотекар ХХІ століття» оголошено продовженим
   У п’ятницю відбулося літературне свято «Ода книзі», яке провели учні 7 та 10 класів. На святі  діти  почули вірші та пісні про книгу, її значення, подивилися флешмоб на пісню «Читайте, читайте». Ведучі свята переконливо довели, що навіть  у час Інтернету ЇЇ Величність книга відіграє значну роль у становленні особистості справжньої Людини.
      План тижня було в основному виконано, учні отримали багато цінної інформації про книги, значення художньої літератури у житті людини, проявили і закріпили свої знання із зарубіжної літератури, розвивали свої мовні, літературознавчі, акторські та читацькі здібності.
Відповідальний за проведення тижня

вчитель зарубіжної літератури Бойко С.М.    

Немає коментарів:

Дописати коментар