Урок 5 клас "Хлопчик - зірка"


Урок 
Оскар Уайльд  «Хлопчик-зірка»   у 5 класі.
Тема.  Оскар Уайльд  «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору. Еволюція образу     головного героя.
Мета: допомогти учням зрозуміти символічний зміст назви твору О.Уайльда;  прослідкувати еволюцію образу головного героя казки «Хлопчик-зірка»;  розвивати вміння думати над художнім текстом, тлумачити його, формувати початкові навички аналізу художнього тексту; сприяти вихованню поваги до культурної спадщини народів світу.

Обладнання: портрет О.Уайльда,  ілюстрації до його творів, схема до казки, карта світу.

Епіграф.
 Краса врятує світ.

 Ф.Достоєвський                                                               

Хід уроку.
1. Повідомлення теми, мети уроку. 

2. Актуалізація знань:  * бесіда: - Представте автора казки  «Хлопчик-зірка»; - Які ознаки народної казки ви помітили у казці Уайльда? (трикратні повтори) - З якими героями ви зустрілися на сторінках казки, охарактеризуйте їх. – Чи можна їх поділити на якісь групи?  - Яким є основний конфлікт казки?  (добро і зло, жорстокість і милосердя)
* Робота з терміном  символСимвол – умовне позначення будь-якого предмета, поняття або явища. Наприклад, квітка троянда – кохання, соловей – справжнього таланту, творчості.
* Створення асоціативного куща до слова «зірка»
                                                  Дарує світло                       Яскрава
Зірка
                                                  Далеко вгорі                        Недосяжна
  
3. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні ми поміркуємо, чому О.Уайльд саме так назвав свою казку «Хлопчик-зірка», а ще ви дізнаєтеся одну особливість казок літературних. Виявляється, їх герої не лише можуть мати і позитивні, і негативні риси, але і змінюватися, тобто еволюціонувати.
4. Робота над темою уроку.
* Робота з терміном Еволюція – здатність до змін на краще.
* Обговорення питання - Кого з героїв стосується це слово?
* Бесіда за змістом казки:  – Як хлопчик з’явився вперше? – Ким він виявився насправді?  - Про що свідчив його плащ і бурштинове намисто?  - Чому у таких добрих людей,як лісоруб, виріс такий син?– Чи справедливо стверджувати, що герой казки Уайльда захворів на «зоряну хворобу»?  - Якими є ознаки цієї хвороби? (самолюбування, пишання, гордовитість, егоїзм) – Чи випадково герой казки захворів на «зоряну хворобу»?  - Чому ця хвороба небезпечна для людей? – Як у казці показано те зло, що несе така хвороба?-  Що може допомогти людині вилікуватися від «зоряної хвороби?
 *  Робота в групах:  прослідкуйте зміни хлопчика-зірки,і складіть план. 
* Міркування над літературною схемою до казки Уайльда: робота в парах.







* Обговорення проблемного питання: – Чи зміг би хлопчик змінитися, якби не став потворним?
– Коли хлопчик став дійсно схожий на зірку, яка дарує своє сяйво усім?  ( коли став і зовні, і всередині гарним) – Визначте символічний зміст назви казки Уайльда. - Що символізує назва казки? ( зірка – символ світла, а може величі, знаменитості?)
5. Рефлексія. – Пояснення змісту епіграфа до уроку.
- Вправа «Незакінчене речення»: Прочитавши цю казку, я зрозумів, що…
6. Д/З. Підготуватися до контрольної роботи – повторити тему «Літературна казка» : попрцювати усно над завданнями на  ст. 113-114.

Урок розроблено за підручником Євгенії Волощук. Підручник для 5 класу ЗНЗ. Київ, «Генеза», 2013.

Немає коментарів:

Дописати коментар