Урок Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка» у 5 класі.
Тема.
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Символічний
зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.
Мета: допомогти учням зрозуміти символічний зміст назви твору
О.Уайльда; прослідкувати еволюцію образу
головного героя казки «Хлопчик-зірка»;
розвивати вміння думати над художнім текстом, тлумачити його, формувати
початкові навички аналізу художнього тексту; сприяти вихованню поваги до
культурної спадщини народів світу.
Обладнання: портрет О.Уайльда, ілюстрації до його творів, схема до казки, карта
світу.
Епіграф.
Краса врятує світ.
Ф.Достоєвський
Хід уроку.
1. Повідомлення теми, мети уроку.
2.
Актуалізація знань: * бесіда: -
Представте автора казки «Хлопчик-зірка»;
- Які ознаки народної казки ви помітили у казці Уайльда? (трикратні повтори) -
З якими героями ви зустрілися на сторінках казки, охарактеризуйте їх. – Чи
можна їх поділити на якісь групи? - Яким
є основний конфлікт казки? (добро і зло, жорстокість і милосердя)
*
Робота з терміном символ? Символ – умовне позначення будь-якого предмета, поняття або явища.
Наприклад, квітка троянда – кохання, соловей – справжнього таланту, творчості.
*
Створення асоціативного куща до слова «зірка»
Дарує світло Яскрава
Зірка
Далеко вгорі
Недосяжна
3.
Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні ми поміркуємо, чому О.Уайльд саме так
назвав свою казку «Хлопчик-зірка», а ще ви дізнаєтеся одну особливість казок
літературних. Виявляється, їх герої не лише можуть мати і позитивні, і
негативні риси, але і змінюватися, тобто еволюціонувати.
4.
Робота над темою уроку.
*
Робота з терміном Еволюція –
здатність до змін на краще.
*
Обговорення питання - Кого з героїв стосується це слово?
*
Бесіда за змістом казки: – Як хлопчик
з’явився вперше? – Ким він виявився насправді?
- Про що свідчив його плащ і бурштинове намисто? - Чому у таких добрих людей,як лісоруб, виріс
такий син?– Чи справедливо стверджувати, що герой казки Уайльда захворів на
«зоряну хворобу»? - Якими є ознаки цієї
хвороби? (самолюбування, пишання, гордовитість, егоїзм) – Чи випадково герой
казки захворів на «зоряну хворобу»? -
Чому ця хвороба небезпечна для людей? – Як у казці показано те зло, що несе
така хвороба?- Що може допомогти людині
вилікуватися від «зоряної хвороби?
*
Робота в групах: прослідкуйте
зміни хлопчика-зірки,і складіть план.
* Міркування над літературною схемою до казки Уайльда: робота в парах.
*
Обговорення проблемного питання: – Чи зміг би хлопчик змінитися, якби не став
потворним?
– Коли
хлопчик став дійсно схожий на зірку, яка дарує своє сяйво усім? ( коли став і зовні, і всередині гарним) –
Визначте символічний зміст назви казки Уайльда. - Що символізує назва казки? ( зірка – символ світла, а може
величі, знаменитості?)
5. Рефлексія.
– Пояснення змісту епіграфа до уроку.
-
Вправа «Незакінчене речення»: Прочитавши цю казку, я зрозумів, що…
6.
Д/З. Підготуватися до контрольної роботи – повторити тему «Літературна казка» : попрцювати усно над
завданнями на ст. 113-114.
Урок розроблено за
підручником Євгенії Волощук. Підручник для 5 класу ЗНЗ. Київ, «Генеза», 2013.
Немає коментарів:
Дописати коментар