за повістю Чарлза Діккенса “Різдвяна пісня у прозі»
Тема. Значення образу Різдва. Елементи фольклору (казки, пісні).
Мета: допомогти учням усвідомити значення образу Різдва у творі Діккенса та побачити елементи фольклору у цьому творі; розвивати навички уважного читання; сприяти вихованню поваги до світлого свята Різдва.
Обладнання: портрет Ч.Діккенса, аудіо і відеозаписи різдвяних пісень, малюнки до твору.
Перебіг уроку.
1. Повідомлення теми, мети уроку.
Урок ми проведемо у формі літературної подорожі, яка допоможе нам поглибити розуміння змісту повісті Діккенса. А починаємо  ми її під звуки ось цієї мелодії
2. Мотивація навчальної діяльності. Звучить мелодія різдвяної пісні «Джингл белс»   - Які асоціації з’являються під час слухання цієї пісні?
Ніч напередодні Різдва… Всього три слова… здавалося б, не так вже й багато може уміститися в них…
     Різдво — особливе свято. Ми чекаємо на нього щороку з надією на радість. Цієї пори на вулиці горять святкові вогні, у крамницях продаються блискучі іграшки, а в наших домівках готується святкова вечеря. І коли над землею сходить різдвяна зірка, а на ялинці запалюються запашні свічки,   всім – і дорослим, і дітям - здається, що зараз трапиться диво… А я теж надіюсь на диво: всі учні 6 класу якнайкраще справляються із завданнями літературної подорожі.
3. Актуалізація знань  Зупинка№1. Літературні терміни – Лото
Зупинка №2. Герої повісті – Вікторина
Зупинка №3.Скрудж. Відгадуємо загадку.
Різдво – велике свято – дурницею назвав.
Цим дуже всіх присутніх герой наш здивував.
 Його вітають – він не розуміє.
Радіють всі, а він не сміє.
Що то за людина є, яка Різдва не визнає.
Вправа. Скажи речення про героя.
4. Образ Різдва у творі. Зупинка Порівняльна №4: святкування Різдвяних свят в Україні і в Англії. Робота в групах( поділ у групи по літерах А і У) – усно скласти 5 речень про свято. Висновок: багато спільного, а найголовніше, що це радісне свято, що прославляє народження Ісуса Христа .
Зупинка №5 творча.
Складання Акровірша
Р адість, рішучість на нове життя
 І спит на милосердя
 З доров'я, зірка
Д обро, дари, дідух
В дячність, веселощі
 О чищення
Зупинка №6 Фольклорна
Елементи яких фольклорних творів ви помітили у повісті Діккенса?
Мозковий штурм: які ознаки казки є у творі? (чарівні події, нереальні герої, подорож у часі і просторі); а які ознаки пісні? (назва, строфи – куплети).
Як ці елементи фольклору допомогли авторові розкрити тему та ідею твору?
Схема
 Казкові елементи  ------- подорож Скруджа у часі і  просторі ---- Тема
Елементи пісні ----- оспівується свято Різдва і найкращі людські риси ---  Ідея твору
5. Рефлексія. Зупинка №7 Гарних оцінок.
Усне опитування із самооцінюванням.
1) У якій країні жив і творив Діккенс?
2) Яким є жанр твору «Різдвяна пісня у прозі»?
3)Яким словом називають щиру любов до людини, повагу до її гідності?
 4)Як звати головного героя повісті Діккенса?
5) Які риси характеру Скруджа ви помітили на початку твору?
6)Які фантастичні образи допомогли Скруджеві усвідомити свої життєві помилки?
7)Хто такий Боб Кретчит?
 8)Як звали племінника Скруджа?(Фред)  
9)Хто така Марта?
 10)Які риси характеру Скруджа ви помітили у кінці твору?
11)Хто сказав ці слова: «Нехай буде над кожним з нас Боже благословення, його любов та ласка!»(Тайні Тім)
12) Якою є ідея твору Різдвяна пісня у прозі»?
Зупинка №8. Побажань, які діти  пишуть на зображеннях ялинкових прикрас і, озвучивши,  прикріплюють до малюнка ялинки.
6.Підсумки уроку.
Все небо вкрите зірочками і одна з них - твоя.
З Різдвом Христовим я вітаю, бажаю миру і добра!
Здоров'я всій вашій родині, нехай Господь вас береже.
І білий янгол цілу скриню любові й щастя принесе!
Звучить аудіозапис пісні «Ми бажаємо щасливого Різдва!» (оцінки у щоденник і кожній дитині побажання)
7. Д/З. Написати твір на чорновику  на одну з тем
«Диво Різдва»
«Що я зрозумів, прочитавши твір Діккенса»
«Мої враження від повісті Діккенса»


Немає коментарів:

Дописати коментар