Календарно – тематичне
планування
навчального матеріалу
із зарубіжної літератури
2015/2016 н.р. у 7класі
Зарубіжна література 7
клас
70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин
текстуальне
вивчення творів – 56 годин;
розвиток
мовлення – 4 години;
позакласне
читання – 4 години;
резервний
час – 6 годин.
Обов’язкова кількість видів
контролю у 7 класі
Семестр
|
Контрольні роботи
|
Розвиток мовлення
|
Позакласне читання
|
Перевірка зошитів
|
Прим.
|
|
Різні форми контролю
|
Контрольний класний твір
|
|||||
І
|
2
|
1
|
2
(1у+1п)
|
2
|
4
|
|
ІІ
|
2
|
1
|
2
(1у+1п)
|
2
|
5
|
№
|
Дата
|
Кор
|
Тема уроку
|
Учні повинні знати і вміти
|
Д/З
|
Примітки
|
Вступ (2год.)
|
- вивчені у 6 кл.
літературні твори;
- визначення понять
«оригінал, переклад, переспів», види перекладу
|
|||||
1
|
Оригінал
і переклад. Види перекладів.
|
Чит. на
стор.6-9
|
||||
2
|
Специфіка
художнього перекладу. Переклад і
переспів.
|
Завд. на
ст.10
|
||||
Билини
і балади (
|
- виразно
читати билини і балади;
- визначення
жанрів «билина, балада», їх характерні ознаки;
- виявляти
засоби поетичної мови (метафори, гіперболи, епітети, повтори);
- висловлювати
особисте ставлення до описаних подій;
- перекладачів
билин, балад
|
Чит. на стор
|
||||
3
|
Билина як жанр
давньоруської літератури.
|
|||||
4
|
Основні
цикли билин (Київський, Новгородський).
«Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник»
|
|||||
5
|
Ідеал
воїна-захисника в билині
|
|||||
6
|
Балада
як жанр фольклору і літератури.
«Король
Лір і його дочки». Моральний урок у творі.
|
|||||
7
|
Король Лір як вічний образ..
|
Чит
|
||||
8
|
«Як Робін Гуд став
розбійником». Ідеї свободи і
служіння народові.
|
Чит
|
||||
9
|
РМ (письмово). Твір «Хто він – справжній герой»
|
Чит.
|
||||
10
|
Й.К.Ф.Шиллер.
«Рукавичка». Образ справжнього лицаря.
|
Відп. на
пит. на стор.
|
||||
11
|
А.Міцкевич.
«Світязь».Утвердження любові до батьківщини
|
|||||
12
|
Р.Л.Стівенсон.
«Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади.
|
Повт. тему
|
||||
13
|
ПЧ.
О.Пушкін «Пісня про віщого Олега»
|
|||||
14
|
Контрольна робота (завдання у тестовій формі)
|
Повт.
художні засоби
|
||||
Історичне
минуле в літературі (10г)
|
-
основні відомості про життя і творчість письменників;
-
виразно читати твори;
-
виявляти історичну основу творів,
-
висловлювати власне судження про прочитане;
-
характеризувати образи персонажів;
-
види і функції пейзажу;
-
поняття «художній час», його відмінність від хронологічного часу;
-
поняття «художній простір»;
-
висловлює враження про прочитані ліричні твори
|
|||||
15
|
В.Скотт –
засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
|
Чит. роман
«Айвенго»
|
||||
16
|
Утілення в
образі Айвенго кодексу лицаря
|
Хар образ
Айв
|
||||
17
|
Зіткнення
добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у р. «Айвенго»
|
Цитати до
характ образів
|
||||
18
|
Образи
лицарів. Жіночі образи у р. «Айвенго»
|
Повт «істор
колорит»
|
||||
19
|
Історичний
колорит роману В.Скотта. Динаміка сюжету і гумор.
|
Прочит на ст
|
||||
20
|
Друга світова війна у європейській поезії
|
Виразно чит
поезію
|
||||
21
|
Друга
світова війна у європейській поезії
|
Прочит про
Бикова
|
||||
22
|
В.Биков.
«Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції.
|
Чит повість
|
||||
23
|
Протиставлення
сили дружби і кохання світу насильства
|
Характ образи
|
||||
24
|
РМ. (у). Диспут «Чи врятує кохання світ»
|
Повт. тему
|
||||
25
|
Контрольна робота (письмовий твір) «Переможе дух добра»
|
Повт. літер.
жанри
|
||||
Духовне
випробування людини (6г).
|
-
виразно читати твори;
-
розкривати проблематику творів, їх актуальність;
-
вирізняти кульмінаційні моменти творів;
-
знаходити у творах символи, виявляти їх прихований зміст;
-
висловлювати власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних
проблем
|
|||||
26
|
Дж.Олдрідж.
«Останній дюйм».Проблема взаємин між батьками і дітьми
|
Чит
оповідання
|
||||
27
|
Образи
Бена і Деві. Віра у внутрішні можливості людини
|
Характ
образи твору
|
||||
28
|
Символічність
назви оповідання Олдріджа
|
Відп. на
пит. ст.
|
||||
29
|
Р.Кіплінг.
«Балада про Схід і Захід». Антитези у творі, ідеї миру і дружби
|
Виразно чит
поезію
|
||||
30
|
Р.Кіплінг.
«Якщо…» Проблема духовного випробування людини
|
Вірш
напам’ять
|
||||
31
|
Контрольна робота (відповіді на питання)
|
Відп. на
пит. на ст.
|
||||
32
|
ПЧ. М.Шолохов «Доля людини»
|
Повт вивч у
І семестрі
|
||||
ІІ семестр
|
||||||
Дружба і
кохання (
|
- знати основні факти життя митців, їхні зв’язки з
Україною;
- основні події повісті О.Гріна;
- характеризувати духовно-емоційний світ героїв;
- сутність трактування проблеми кохання;
- виразно читати вірші;
- висловлювати враження від прочитаних творів
|
|||||
33
|
О.Пушкін
«19 жовтня 1825 року». Уславлення дружби і вірності ідеалам
|
Прочит про
О.Гріна
|
||||
34
|
О.Грін
«Пурпурові вітрила». Робота над змістом повісті
|
Чит роман
Гріна
|
||||
35
|
О.Грін
«Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного у повісті
|
Чит роман
Гріна
|
||||
36
|
Основний
конфлікт твору О.Гріна
|
Образи
Ассоль і Грея
|
||||
37
|
Ассоль
і Грей
|
Відп. на
пит. на ст.
|
||||
38
|
Символіка
образу пурпурових вітрил
|
Підг до РМ
|
||||
39
|
Вірші
Р.Бернса і Г.Гейне про дружбу і кохання.
|
Чит вірші
|
||||
40
|
К.Симонов
«Жди мене». Поетизація високого почуття
|
Напам’ять
|
||||
41
|
Виразне
читання поезії напам’ять
|
Підг до уроку ПЧ
|
||||
42
|
ПЧ. І.Фраєрман «Дика собака динго»
|
Підг до КР
|
||||
43
|
Контрольна
робота (письмовий твір). «Коли мрії стають реальністю»
|
Повт. тему
|
||||
Літературний
детектив (7г)
|
-
визначення жанру «детектив», його
характерні ознаки ;
- ключові віхи життя і творчості
Е. А. По і
А. Конана Дойла,
-
виразно читати текст і визначати головну думку прочитаного, підтверджувати її
прикладами, цитатами з тексту; основні ознаки
детективної літератури;
характеризувати
образи головних героїв; встановлювати сутність конфлікту поміж героєм і
світом;
- поняття «точка зору»
|
|||||
44
|
Е.А.По
- засновник жанру детективу у світовій літературі. «Золотий жук»
|
Чит твір По
|
||||
45
|
«Золотий
жук». Захопливий сюжет повісті
|
Чит твір
|
||||
46
|
«Золотий
жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді»
|
Характ
образи твору
|
||||
47
|
«Золотий
жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача
|
Завд на ст
|
||||
48
|
А.Конан Дойл - відомий
автор детективних циклів, популярність
його героїв у різних країнах
|
Чит оповід
Дойла
|
||||
49
|
Шерлок
Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні
«Пістрява стрічка».
|
Підг. до уроку РМ
|
||||
50
|
РМ (усно). Створення реклами улюбленого твору
|
Повт тему
|
||||
51
|
Контрольна робота. Комбінована.
|
Повт ознаки новели
|
||||
Світова
новела (7г.)
|
-
визначення жанру новели, її характерні ознаки основні;
-
події сюжету творів, виокремлювати в них кульмінаційні моменти;
визначати
актуальні проблеми у творах;
-
виявляти риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;
|
|||||
52
|
О.Генрі
– майстер новели
|
Чит новели
О.Генрі
|
||||
53
|
Новела
«Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього
|
Характ
образи героїв
|
||||
54
|
Моральні
цінності в новелі «Дари волхвів»
|
Відп. на пит
у зошиті
|
||||
55
|
Г.Уеллс
– видатний англійський фантаст.
|
Чит твір
Уеллса
|
||||
56
|
Точка
зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».
|
Завд на ст.
|
||||
57
|
Рюноске
Акутаґава - майстер японської
новели. Утілення ідеї про моральну
справедливість у новелі «Павутинка».
|
Повт тему
|
||||
58
|
Контрольна робота. Тестові завдання.
|
Повт ознаки
фантастики
|
||||
Сучасна
література (8г.)
|
||||||
59
|
Айзек Азімов «Фах».
Роздуми про майбутнє людини й людства
|
-
основні відомості про життя та творчість сучасних письменників;
-
ключові події сюжету творів;
розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах;
- образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками,
друзями та ін.;
- особливості художньої оповіді у творах (від 1-ої чи 3-ої особи), роль
оповідної форми у розкритті образів героїв;
- художню
вартість прочитаних творів;
|
Чит твір
Азімова
|
|||
60
|
«Фах». Проблема духовної реалізації людини.
|
Завд на ст.
|
||||
61
|
Утвердження сили людського
інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі
«Фах».
|
Підг. до ур.
ПЧ
|
||||
62
|
ПЧ. Г.Уеллс
«Машина часу»
|
Чит про
Джонс
|
||||
63
|
Діана Вінн Джонс.
«Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі
|
Чит твір
Д.Джонс
|
||||
64
|
«Мандрівний Замок Хаула»
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів
|
Харкт. Образ
Софі
|
||||
65
|
Значення художнього прийому
чаклунства у творі Д.Джонс
|
Підг до
уроку додатк чит.
|
||||
66
|
Додаткове читання. Корнелія
Функе . «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.
|
Підг. до
уроку РМ
|
||||
67
|
РМ (письмово). Презентація улюбленого художнього твору
|
Повт тему
|
||||
68
|
Систематизація та узагальнення знань з теми
«Сучасна література»
|
Повт вивчене
у 7 класі
|
||||
69
|
Повторення
і узагальнення вивченого у 7 класі
|
|||||
70
|
Підсумковий
урок
|
Немає коментарів:
Дописати коментар