Методична допомога для 7 класу


Календарно – тематичне планування
навчального матеріалу
із  зарубіжної літератури
2015/2016 н.р. у 7класі

Зарубіжна література 7 клас
70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Обов’язкова кількість видів контролю у 7 класі

Семестр
Контрольні роботи
Розвиток мовлення
Позакласне читання
Перевірка зошитів
Прим.
Різні форми контролю
Контрольний класний твір
І
2
1
2
(1у+1п)
2
4

ІІ
2
1
2
(1у+1п)
2
5



Дата
Кор
Тема уроку
Учні повинні знати і вміти
Д/З
Примітки



Вступ (2год.)
- вивчені у 6 кл. літературні твори;
- визначення понять «оригінал, переклад, переспів», види перекладу


1


Оригінал і переклад. Види перекладів.

Чит. на стор.6-9

2


Специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів.
Завд. на ст.10




Билини і балади ( 10 г.)



- виразно читати билини і балади;
- визначення жанрів «билина, балада», їх характерні ознаки;
- виявляти засоби поетичної мови (метафори, гіперболи, епітети, повтори);
- висловлювати особисте ставлення до описаних подій;
- перекладачів билин, балад
Чит. на стор

3


Билина як жанр давньоруської літератури.


4


Основні цикли билин (Київський, Новгородський).
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»


5


Ідеал воїна-захисника в билині


6


Балада як жанр фольклору і літератури. 
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі.


7


 Король Лір як вічний образ..
Чит

8


«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.
Чит

9


РМ (письмово). Твір «Хто він – справжній герой»
Чит.

10


Й.К.Ф.Шиллер. «Рукавичка». Образ справжнього лицаря.
Відп. на пит. на стор.

11


А.Міцкевич. «Світязь».Утвердження любові до батьківщини


12


Р.Л.Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади.
Повт. тему

13


ПЧ. О.Пушкін «Пісня про віщого Олега»



14


Контрольна робота (завдання у тестовій формі)

Повт. художні засоби




Історичне минуле в літературі (10г)

- основні відомості про життя і творчість письменників;
- виразно читати твори;
- виявляти історичну основу творів,
- висловлювати власне судження про прочитане;
- характеризувати образи персонажів;
- види і функції пейзажу;
- поняття «художній час», його відмінність від хронологічного часу;
- поняття «художній простір»;
- висловлює враження про прочитані ліричні твори



15


В.Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
Чит. роман «Айвенго»

16


Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря
Хар образ Айв

17


Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у р. «Айвенго»
Цитати до характ образів

18



Образи лицарів. Жіночі образи у р. «Айвенго»
Повт «істор колорит»

19


Історичний колорит роману В.Скотта. Динаміка сюжету і гумор.
Прочит на ст

20


 Друга світова війна у європейській поезії
Виразно чит поезію

21


Друга світова війна у європейській поезії
Прочит про Бикова

22


В.Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції.
Чит повість

23


Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства
Характ  образи

24


РМ. (у). Диспут «Чи врятує кохання світ»
Повт. тему

25


Контрольна робота (письмовий твір) «Переможе дух добра»
Повт. літер. жанри




Духовне випробування людини (6г).
- виразно читати твори;
- розкривати проблематику творів, їх актуальність;
- вирізняти кульмінаційні моменти творів;
- знаходити у творах символи, виявляти їх прихований зміст;
- висловлювати власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем


26


Дж.Олдрідж. «Останній дюйм».Проблема взаємин між батьками і дітьми
Чит оповідання

27


Образи Бена і Деві. Віра у внутрішні можливості людини
Характ образи твору

28


Символічність назви оповідання Олдріджа
Відп. на пит. ст.

29


Р.Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі, ідеї миру і дружби
Виразно чит поезію

30


Р.Кіплінг. «Якщо…» Проблема духовного випробування людини
Вірш напам’ять

31


Контрольна робота (відповіді на питання)
Відп. на пит. на ст.

32


ПЧ. М.Шолохов «Доля людини»
Повт вивч у І семестрі





ІІ семестр







Дружба і кохання (10 г.)
- знати основні факти життя митців, їхні зв’язки з Україною;
- основні події повісті О.Гріна;
- характеризувати духовно-емоційний світ героїв;
- сутність трактування проблеми кохання;
- виразно читати вірші;
- висловлювати враження від прочитаних творів


33


О.Пушкін «19 жовтня 1825 року». Уславлення дружби і вірності ідеалам
Прочит про О.Гріна

34


О.Грін «Пурпурові вітрила». Робота над змістом повісті
Чит роман Гріна

35


О.Грін «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного у повісті
Чит роман Гріна

36


Основний конфлікт твору О.Гріна
Образи Ассоль і Грея

37


Ассоль і Грей
Відп. на пит. на ст.

38


Символіка образу пурпурових вітрил
Підг до РМ

39


Вірші Р.Бернса і Г.Гейне про дружбу і кохання.

Чит вірші

40


К.Симонов «Жди мене». Поетизація високого почуття
Напам’ять

41


Виразне читання поезії напам’ять
Підг до уроку ПЧ

42


ПЧ. І.Фраєрман «Дика собака динго»
Підг до КР

43


 Контрольна робота (письмовий твір). «Коли мрії стають реальністю»
Повт. тему




Літературний детектив (7г)
- визначення жанру «детектив»,  його характерні ознаки ;
-  ключові віхи життя і творчості Е. А. По і           А. Конана Дойла,
- виразно читати текст і визначати головну думку прочитаного, підтверджувати її прикладами, цитатами з тексту; основні ознаки  детективної літератури;
характеризувати образи головних героїв; встановлювати сутність конфлікту поміж героєм і світом;
-  поняття «точка зору»


44


Е.А.По - засновник жанру детективу у світовій літературі.  «Золотий жук»
Чит твір По

45


«Золотий жук».  Захопливий сюжет повісті
Чит твір

46


«Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді»
Характ образи твору

47


«Золотий жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача
Завд на ст

48


А.Конан Дойл - відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах
Чит оповід Дойла

49


Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
 Підг. до уроку РМ

50


РМ (усно). Створення реклами улюбленого твору
Повт тему

51


Контрольна робота. Комбінована.
Повт  ознаки новели




Світова новела (7г.)
- визначення жанру новели, її характерні ознаки основні;
- події сюжету творів, виокремлювати в них кульмінаційні моменти;
визначати актуальні проблеми у творах;
- виявляти риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;



52


О.Генрі – майстер новели
Чит новели О.Генрі

53


Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього
Характ образи героїв

54


Моральні цінності в новелі «Дари волхвів»
Відп. на пит у зошиті

55


Г.Уеллс – видатний англійський фантаст.
Чит твір Уеллса

56


Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».
Завд на ст.

57


Рюноске Акутаґава - майстер японської новели. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».
Повт тему

58


 Контрольна робота. Тестові завдання.
Повт ознаки фантастики




Сучасна література (8г.)


59


Айзек Азімов  «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства
- основні відомості про життя та творчість сучасних письменників;
ключові події сюжету творів;
розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах;
- образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.;
- особливості художньої оповіді у творах (від 1-ої чи 3-ої особи), роль оповідної форми у розкритті образів героїв;
 - художню вартість прочитаних творів; 

Чит твір Азімова

60


«Фах». Проблема духовної реалізації людини.
Завд на ст.

61


Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі «Фах».
Підг. до ур. ПЧ

62


ПЧ. Г.Уеллс «Машина часу»
Чит про Джонс

63


Діана Вінн Джонс. «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі
Чит твір Д.Джонс

64


«Мандрівний Замок Хаула» Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів
Харкт. Образ Софі

65


Значення художнього прийому чаклунства у творі Д.Джонс
Підг до уроку додатк чит.

66


Додаткове читання. Корнелія Функе . «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.
Підг. до уроку РМ

67


РМ (письмово). Презентація улюбленого художнього твору
Повт тему

68


Систематизація та узагальнення знань з теми «Сучасна література»

Повт вивчене у 7 класі

69


Повторення і узагальнення вивченого у 7 класі



70


Підсумковий урок




Немає коментарів:

Дописати коментар