Читаючи народну драму Ф.Шиллера «Вільгельм Телль», поміркуємо разом…


Читаючи народну драму Ф.Шиллера «Вільгельм Телль», поміркуємо разом…

Ключовим для мене видається питання: - Чому німця Шиллера швейцарці вважають своїм національним письменником?


Дія перша.
-         Де і коли відбуваються події у творі?
-         Що таке кантони?
-         Хто такий Баумгартен? Хто і чому  йому допомагає?
-         Що гнітило Штауффахера, селянина із Швіцу? Свідченням чого є слова його дружини Гертруди?
-         Хто з героїв твору говорить слова: «Терпіти і мовчати – вся наша надія»? Прокоментуйте ці слова.
-         Чим для швейцарців мала стати добудована фортеця біля Альторфу?
-         Хто такий Арнольд Мельхталь? Що прийшлось пережити його сімї?
-         Чим для швейцарців мав послужити наказ про капелюх?
-         Як можна розуміти слова Штауффахера:
Покличте Урі – встане Унтервальден,
І Швіц до спілки давньої пристане.

Дія друга.
-         Хто такий барон Аттінгаузен? Чому він незадоволений своїм небожем Ульріхом фон Руденцом?
-         Що відбувається на галявині Рютлі? Що спонукало народ зібратися на раду?
-         Уважно прочитайте і проаналізуйте яву другу.
-         Чому Вільгельм Телль не був на Рютлі?
-         Як і коли селяни вирішили розпочати повстання?
-         У чому символічне значення сцени на Рютлі?

Дія третя.
-         Що ви дізналися про родину Телля?
-         Як Вільгельма характеризують слова: «Не був я там… Але свою вітчизну не зраджу я, якщо мене покличуть»?
-         Якою була перша зустріч Геслера з Теллем? Чому ландфогт пополотнів, був жалюгідним?
-         Який епізод твору ви вважаєте кульмінаційним?
-         Хто така Берта фон Брунек? Як вона поставилася до вимоги Геслера, щоб Телль стрілляв у яблуко на голові сина?
-         Яким був психологічний стан батька до і після пострілу?
-         Оцініть поведінку його сина Вальтера. Чому дитина має такий сильний характер?
-         Чому Вільгельма Телля все-таки арештували? Про що це свідчить?


Дія четверта.
-         Як Вільгельм Телль рятується від полону?
-         Яким показано Геслера у сцені зустрічі з Армгардою, чоловік якої косив вільні трави на полонині?
-         Яка доля спіткала Геслера?
-         Про які зміни у свідомості Вільгельма Телля свідчить його постріл у Геслера?
-         Яку роль відіграють картини природи, змальовані автором у ремарках?

Дія п’ята
     - Якими подіями розпочалося повстання швейцарців?
- У чому символічне значення руйнування фортеці?
-  Як швейцарці сприйняли звістку про смерть імператора?
- Чи згодні ви із словами Штауффахера, що Вільгельм Телль зробив найбільше для здобуття народом волі?
- Як ставилися до Телля інші селяни? Про що це свідчить?
- Які  риси характеру дали змогу Теллю стати народним героєм і улюбленцем?
- Як характеризує Вільгельма Телля ставлення до австрійського герцога, який убив свого дядька імператора?
- Чому народне повстання показано майже безкровним? Чи не проглядає у цьому певна позиція Шиллера?

Узагальнюючі питання.
-         Чому п’єса називається «Вільгельм Телль»?
-         Які ідеї Просвітництва доносить автор у творі?
-         Чи є актуальними  проблеми, підняті у народній драмі?
-         Чи порадили б ви прочитати цей твір українським представникам влади? Чому?
-         Що дає знайомство з цією народною драмою пересічному громадянину?
-         Як би ви відповіли на ключове питання до цього твору?

Немає коментарів:

Дописати коментар