Літературний марафон
Методичні рекомендації щодо проведення позакласного заходу.
 Гра «Літературний марафон» сприяє повторенню знань учнів, отриманих на уроках літератури; розвиває мислення, творчі здібності; сприяє зацікавленню життям світу художньої літератури.  Учасники гри можуть брати участь як командно, так і  індивідуально.  Учні виконують завдання, рухаючись від однієї зупинки до іншої, помічники учителя у маршрутному листі відмічають успіхи учасників. Зупинки розташовуються у різних кабінетах школи, таким чином активізується не лише мислительна та пізнавальна активність учнів, але і їх фізична активність, що немало важливо у наш час гіподинамії. Переможцями вважаються та команда або окремий учасник, хто найпершим пройде всі етапи гри, тобто зупинки, і набере найбільшу кількість балів за правильні відповіді.
5 клас
Зупинка книжна.
Упізнай твір за його уривком. Назви автора, країну.
 «Я не можу дати їй більше сили, аніж вона має тепер. Хіба ти не бачиш, яка велика її сила? Хіба не бачиш, як підкоряються їй і люди, і тварини?
6 клас
Зупинка книжна.
Упізнай твір за його уривком. Назви автора, країну.
 «Він мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, полювати лісову звірину»
7 клас
Зупинка книжна.
Упізнай твір за його уривком. Назви автора, країну.
 «Попереду інших мчав рицар, від усіх меткіший, за всіх вродливіший. Так і летіло чорне волосся з-під мідної його шапки; маяв зав’язаний на руці дорогий шарф, вишитий руками першої красуні.»
8 клас
Зупинка книжна.
Упізнай твір за його уривком. Назви автора, країну.
 «Так я жив самотнім життям, і не було нікого, з ким міг би по-справжньому поговорити, аж до аварії, якої я зазнав у Сахарі шість років тому. Щось поламалось у моторі мого літака.»

9 клас
Зупинка книжна.
Упізнай твір за його уривком. Назви автора, країну.
« Я вважаю, що всякий обман принижує порядну людину. Негідно ховати своє справжнє походження, з’являтись під чужим титулом товариству на очі, вдавати з себе не те, що ми є справді.»
10 клас
Зупинка книжна.
Упізнай твір за його уривком. Назви автора, країну.
«Іноді його жертви обурювалися, кричали в нестямі, а тоді раптом западала мертва тиша, наче в кухні, коли там ріжуть качку»

11 клас
Зупинка книжна.
Упізнай твір за його уривком. Назви автора, країну.
«Він завжди виглядав людиною, якої не торкнувся життєвий бруд. Люди, що говорили брутальності, знічувались і змовкали, коли він заходив, наче сама незворушна ясність його обличчя була їм докором.»




5 клас
Зупинка героїчна.
Упізнай літературного героя. Вкажи назву твору, автора, країну.
1.Ця героїня не має рідної мами.
2.Вона гарна і роботяща.
3.І хоч дома її не шанували, та все ж вона повертається додому, бо взяла її туга за рідним краєм.
5 клас
Зупинка слави
Упізнай письменника з трьох спроб.
1.  В дитинстві він не мав гарних іграшок і навіть не куштував багатьох солодощів, але у нього було найголовніше – любов батьків.
2.  У шкільні роки він любив розповідати товаришам неймовірні історії.
3.  Справжньої слави він зазнав, коли видав свою першу збірочку «Казки, розказані дітям»

6 клас
Зупинка героїчна.
Упізнай літературного героя. Вкажи назву твору, автора, країну.
1.  Його ім’я дослівно означає «провидець».
2.  Він виступив проти свого двоюрідного брата, що хотів знищити людей.
3.  Він дав людям вогонь, навчив їх різним ремеслам, мистецтву, наукам.


7 клас
 Зупинка героїчна.
Упізнай літературного героя. Вкажи назву твору, автора, країну.
1.Його мати була чесною жінкою.
2. Сам він відправився разом із лікарем та сквайром у подорож на «Еспаньйолі».
3. Переживши багато випробувань, він разом із товаришами знайшов скарби.


8 клас
 Зупинка героїчна.
Упізнай літературного героя. Вкажи назву твору, автора, країну.
1.  Він – смілива, чесна, внутрішньо незалежна людина.
2.  Він не бажає бути іграшкою в руках будь-кого – чи дами, чи короля, чи суспільства.
3.  Він вступає в конфлікт з хижим світом людей, і сила духу його особистості перемагає над світом зла і насильства.
9 клас
Зупинка героїчна.
Упізнай літературного героя. Вкажи назву твору, автора, країну.
1.Цей герой виходить за межі конкретного історичного часу та конкретної країни і сприймається читачем як образ символічний.
2. Він прожив довге життя і зрозумів, що істина незбагненна для людини.
3. Заради вищої радості пізнання він погоджується продати дияволові власну душу.
11 клас
Зупинка героїчна.
Упізнай літературного героя. Вкажи назву твору, автора, країну.
1.Ця героїня в житті керується переважно серцем і почуттями.
2. Вона любить людей, захоплюється красою природи, розуміє народну культуру і сама не відділяє себе від простого народу.
3.У кінці твору в героїні вже не було того вогню тієї юної жвавості й молодої чарівності, але вона «світилася» іншим вогнем – красою любові до сім'ї, чоловіка, дітей.
5 клас
Зупинка слави
Упізнай письменника з трьох спроб.
4.  В дитинстві він не мав гарних іграшок і навіть не куштував багатьох солодощів, але у нього було найголовніше – любов батьків.
5.  У шкільні роки він любив розповідати товаришам неймовірні історії.
6.  Справжньої слави він зазнав, коли видав свою першу збірочку «Казки, розказані дітям»
6 клас
Зупинка слави
Упізнай письменника з трьох спроб.
1.  Його твори сповнені гіркого душевного щему за те, що люди живуть так негарно.
2.  На дверях його будинку висіла табличка, на якій перед його прізвищем стояло слово доктор, тому що він лікував не лише хвороби, а передусім людські душі і серця.
3.  Його літературний дебют – гумористичні оповідання і пародії, що їх він підписував численними псевдонімами.
7 клас
Зупинка слави
Упізнай письменника з трьох спроб.
1.Його правилом було писати тисячу слів щодня.
2. У 17 років він найнявся матросом і вирушив на ловлю котиків до берегів Японії і в Берингове море.
3. Він був одним із перших золотошукачів. З Аляски повернувся бідним, але привіз дещо цінніше, ніж золото, - матеріали для своїх майбутніх книг.
8 клас
Зупинка слави
Упізнай письменника з трьох спроб.
1.Його батьком називають бога ріки Мелета, матір’ю – німфу Кретеїду.
2. Деякі із сучасників лаяли його за те, що він зобразив богів не ліпшими від людей, а навіть гіршими.
3.Його безсмертні твори називають «енциклопедією давнини». Це найпрекрасніші перлини світової культури і  національна гордість греків.

9 клас
Зупинка слави
Упізнай письменника з трьох спроб.
1.На одному із відомих пам’ятників цьому драматургові напис: «Для його слави нічого не потрібно, але для нашої – потрібен він»
2. Він створив сатиричні комедії, що подарували йому вічність, а за життя принесли лише неприємності.
3. Його заборонили хоронити за церковним обрядом. Його тіло покоїться на цвинтарі в саркофазі, що піднятий над землею на чотирьох колонах.






11 клас
Зупинка слави
Упізнай письменника з трьох спроб.
1.  За словами історика Е.Тарле, він «відкрив у людській душі такі провалля і безодні, які для Шекспіра і Толстого залишилися закритими».
2.  Через усі його твори проходить тема «маленької людини», надто приниженої і ображеної в житті.
3.  Він пережив страшні хвилини на Семенівському плацу в очікуванні смертної кари, яку потім замінили на 4 роки заслання в Омську і 6 років солдатчини в Семипалатинську.
5 клас
Зупинка творча
Складіть не менше 5 речень зв’язної розповіді про вказаного героя, впізнавши його по портрету чи опису.
 «Хлоп’я було розумне, та от біда – нітрохи не росло.»

6 клас
Зупинка творча
Складіть не менше 5 речень зв’язної розповіді про вказаного героя, впізнавши його по портрету чи опису.

«Усі тамтешні матусі, щиро ненавиділи його, бо він був нероба, безпритульник і розбишака, а ще тому, що всі діти тяглися до нього, тішились його забороненим товариством і шкодували, що не можуть бути такими, як він.»
7 клас
Зупинка творча
Складіть не менше 5 речень зв’язної розповіді про вказаного героя, впізнавши його по портрету чи опису.

«Його розумне обличчя дихало енергією. Це було обличчя не тільки завзятої, а й хороброї людини. У п'ятнадцять років хлопець уже міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми.»

8 клас
Зупинка творча
Складіть не менше 5 речень зв’язної розповіді про вказаного героя, впізнавши його за портретом чи описом.
 «То я ж їм, дітям нетямущим, розум дав. Я наділив їх мудрою розважністю. Не для докору людям це розказую, лише щоб силу показать  дарів моїх.

9 клас
Зупинка творча
Складіть не менше 5 речень зв’язної розповіді про вказаного героя, впізнавши його по портрету чи опису.
«…буде він чоловіком вкрай зухвалим, принцом-кривдником жорстоким і монархом нечестивим, за якого королівство стане розбратом злостивим.»
10 клас
Зупинка творча
Складіть не менше 5 речень зв’язної розповіді про вказаного героя, впізнавши його по портрету чи опису.
«Я переконався, що привчити його до нашого ремесла
11 клас
Зупинка творча
Складіть не менше 5 речень зв’язної розповіді про вказаного героя, впізнавши його по портрету чи опису.

 «Гидко було дивитися, як облудник чепурився, кокетливо поводив кривими плечима, пускав припухлі очі під лоба й щирив щербаті зуби в солодкій


посмішці… Ох, та що сталося від цих облесливих слів з нашим Маріо?»


Маршрутний лист 5 класу                           

 Зупинка героїчна
                   
Зупинка книжна

Зупинка слави

Зупинка творча


Маршрутний лист 7 класу

 Зупинка творча

Зупинка слави

Зупинка книжна
                   
Зупинка героїчна




Маршрутний лист 6 класу

Зупинка слави

Зупинка героїчна

Зупинка творча

Зупинка книжна


Маршрутний лист 8 класу

 Зупинка книжна

Зупинка творча

Зупинка героїчна
                   
Зупинка слави


Немає коментарів:

Дописати коментар