Методична допомога для 6 класу


Календарно – тематичне планування
навчального матеріалу
із  зарубіжної літератури
2015/2016 н.р. у 6 класі

 Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.
Завдання вивчення літератури в 5 – 7 класах (прилучення до читання):
· сформувати в учнів стійкий інтерес до літератури, прилучити їх до читання;
· сприяти формуванню моральних якостей школярів засобами літератури, їх національній самоідентифікації, розумінню значення української мови та іноземних мов в опануванні здобутків світової культури;
· дати уявлення про зміст і форму художнього твору, їх складники;
· сформувати в учнів основні вміння аналізу та інтерпретації художнього твору;
· сформувати вміння характеризувати літературних персонажів, виявляти засоби виразності;
· дати основні уявлення про оригінал і художній переклад, сформувати елементарні вміння та навички порівняння художніх творів в оригіналах і перекладах (із використанням іноземних мов, якими володіють учні);
· розвивати вміння і навички зв’язного мовлення (усного і писемного) у процесі підготовки різних видів робіт (висловлення власної думки щодо прочитаного, характеристика образу, складання плану твору, написання твору на літературну тему тощо).  

    
 Календарно-тематичне планування  складено відповідно до нових програм із зарубіжної літератури (2012., зі змінами 2015р.).
(Зарубіжна література, 5-9 класи.  Авторський колектив:
д.філол.н., проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка  О.М. Ніколенко (керівник колективу), к.пед.н., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і наук, молоді та спорту України  К.В. Таранік-Ткачук, зав. сектору Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту С.П. Фоміна, зав. навчально-методичного кабінету світової літератури та російської  мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського  О.В. Ревнивцева, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва Т.П. Сегеда, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м. Києва Н.В. Онищенко. )
  Підручник  - Євгенія Волощук. Світова література. Підручник для 6 класу ЗНЗ. Київ, «Генеза», 2014р.
  
Зарубіжна література 6 клас
70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
   
Обов’язкова кількість видів контролю у класі

Семестр
Контрольні роботи
Розвиток мовлення
Позакласне читання
Перевірка зошитів
Прим.
Різні форми контролю
Контрольний класний твір
І
2
1
2
(1у+1п)
2
4

ІІ
2
1
2
(1у+1п)
2
5


Дата
Корек-
ція
Тема уроку
Учні повинні знати і вміти
Д/З
Примітки



Вступ (2год.)
- вивчені у 5 кл. літературні твори;
- наводити приклади художніх текстів про життя, побут, культуру інших народів світу


1


Література як вид мистецтва.

Розповідь про улюблені твори

2


Художній образ. Традиційні образи, вічний образ.
Завд на ст. 12




Міфи народів світу (7г.)
- причини появи схожих елементів у міфах різних народів;
- переказувати прочитані міфи;
- пояснювати велич подвигу Прометея, чому Геракл став улюбленцем давніх греків;
- висловлювати особисте ставлення до міфічних героїв, писати твір;
- наводити приклади втілення  в міфах шкали цінностей людини, народу, людства


3


Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).
Чит. на стор. 16-19

4


Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Індійські міфи. Творення. Про створення ночі
Чит. на ст 21-23

5


Єгипетські міфи.   Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет
Міф про Прометея ст.28-32

6


Грецькі міфи. Міф про Прометея
Міф про Геракла

7


Грецькі міфи. Міф про Геракла
Ст.34-37

8


Грецькі міфи. Дедал та Ікар
Підг. до уроку ПЧ

9


ПЧ. Біблія про створення світу і людини
Твір на чорнов.

10


РМ. Твір «Мій улюблений  міфологічний герой» (п.)
Відп. на пит. на стор.43

11


Контрольна робота з теми «Міфи народів світу»  (літературний диктант)
Повт. художні засоби





Мудрість байки (3+1г)

- визначення жанру «байки», її характерні ознаки, приклади з прочитаних творів; мораль  байок, місце її розташування в прочитаних творах; поняття «езопова мова», особливості езопової мови;  байки Езопа («Мурашки й цикада», «Вовк і Ягня») та І.А. Крилова («Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня»), їх  схожість і відмінності; алегоричні образи байок, прихований в них зміст



12


Байка як літературний жанр. Байки Езопа. Втілення людських якостей у байках.
Вир. чит. байки Езопа

13


Байки І.А.Крилова «Квартет»,  «Бабка й Муравель»,
Вир. чит. байки Крилова

14


Байка І.А.Крилова «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І.А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.
Вир. чит.  і аналіз.байки Крилова

15


РМ. Виразне читання та аналіз байок. Створення власної байки (у).
Повт. тему «Байка»

16


Контрольна робота. Відповіді на питання.
Повт. літер. жанри




Пригоди і фантастика (16+4г).
- основні події роману «П’ятнадцятилітній капітан» Ж. Верна; основні теми і проблеми роману Ж. Верна; роль описів природи у творі Ж. Верна; характеристику образу Діка Сенда, порівняння його з іншими персонажами, етапи духовного зростання героя, зміни в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя.
Чит. роман Стівенсона

17


Роберт Льюїс Стівенсон.  «Острів скарбів» (7г)

18


Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі Стівенсона.
Чит. роман Стівенсона

19


Р.Л.Стівенсон «Острів скарбів». Романтика подорожей та пригод у романі
Відп. на пит. ст.65, 77

20


Тема духовного випробування в романі «Острів скарбів»
Хар.  образи роману

21


Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.).
Образ Сільвера

22


Засудження жаги до збагачення, зрадливості, підступності у романі Стівенсон
Відп. на пит. На ст. 77-78

23


Моральні цінності у романі Стівенсона
Підг. до ур. ПЧ.

24


ПЧ. Роман Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»
- ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; динаміку образу Скруджа, підтверджену у тексті відповідними цитатами;
- висловити власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни);
знаходити елементи фольклору в повісті Ч. Діккенса, виявляти їх роль у тексті.
- про зв’язки М.В. Гоголя з Україною, про музеї М.В. Гоголя в Україні;  національні традиції й звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом», елементи українського фольклору у творі;
- характеристики образів Оксани й Вакули; окремі епізоди повісті М.В. Гоголя;
особливості композиції творів.
Прочит. про Ч.Діккенса

25


Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»(6г)
Чит твір Діккен

26


Подорож Скруджа у часі і просторі.
Переказув. твір

27


Динаміка образу Скруджа.
Образ Скруджа

28


Причини духовного  переродження Скруджа.
Побудова твору

29


Сюжет і композиція повісті.
Відп. на пит.

30


Значення образу Різдва. Елементи фольклору (казки, пісні).
Підготуватись до КР

31


Контрольна робота. Письмовий твір.
Повт. тему

32


Урок узагальнення знань.
Повт вивчене




ІІ семестр



33


М.Гоголь «Ніч перед Різдвом»  (4)                                                                                     
Читати твір Гоголя

34


Народні традиції і звичаї у творі М.Гоголя
Образи героїв

35


Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
Фольклор у творі

36


Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору.
Повт. тему

37


Контрольна робота. Тести
Повт. ст.252




Людські стосунки(12-1г.)
- визначати актуальні проблеми у прочитаних творах, висловл. своє ставлення до порушених питань, розкривати їх актуальність; особливості сюжету і композиції творів,  кульмінаційні моменти;
характеристики персонажів у їх ставленні до світу, природи, людей, мистецтва;
- визначення понять «гумор», «іронія», схожість і різницю між ними, виявляти гумор та іронію в  текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції;
вирізняти в окремих  епізодах підтекст, прихований зміст висловлювання, обґрунтовувати свою думку; окремі факти життєвої і творчої біографії митців, про літер музеї


38


А.Чехов. «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва.
Чит. оповід. Чехова

39


А.Чехов. «Товстий і тонкий».Роль художньої деталі.
Прочит. про Д.Лондона

40


Д.Лондон. «Жага до життя». Проблема життя і смерті, дружби і зрадництва у творі
Прочит оповід Лондона

41


Д.Лондон. «Жага до життя». Характеристика героїв твору. Значення назви твору
Завд на ст 151

42


«Жага до життя». Описи природи та їхня роль у тексті.
Підг до ур ПЧ

43


ПЧ. Оповідання  Джека Лондона
Чит про Корол

44


В.Короленко. «Сліпий музикант».
Читати твір

45


Пошуки головним героєм свого місця у світі.
Образи Петра та Евеліни

46


Тема мистецтва. Образи Петра та Евеліни.
Образ Максима

47


Образ Максима Яценка, стійкість його переконань, увага і повага до інших.
Образи природи

48


Українська природа, народні образи і традиції в повісті.
Підг. до РМ.

49


Контрольна робота. Письмовий твір
Повт літер. Жанри




Поетичне бачення світу (6+1г)
- читати твори; висловлювати враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією;
 визначення жанрів хайку, поема, їх характерні ознаки;  - особливості розвитку ліричного сюжету; характеризувати образ ліричного героя,  окремі особливості художньої мови (епітети, метафори, повтори, інверсії)


50


Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу. Художня деталь, підтекст.
Напам поезію Басьо

51


Р.Бернс. «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини.
Завд на ст 197

52


Антитеза. Елементи фольклору у вірші Бернса

Напам поезію  Бернса

53


Виразне читання напам’ять вірша Р.Бернса
Чит на ст 197-198

54


Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».
Напам уривок поеми Логфел.

55


Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Ідеї миру, національного єднання.
Чит на ст 202-203

56


ДЖ.Родарі «Листівки з видами міст» Широта світу та його сприйняття героєм вірша.
Виразно чит поезію

57


РМ(у). Аналізуємо улюблену поезію

Завд на ст 205





Образ майбутнього в літературі (4+1г)
- виразно читати текст і визначати головну думку прочитаного, підтверджувати її прикладами, цитатами з тексту; основні ознаки  фантастичної літератури;
характеризувати образи головних героїв; встановлювати сутність конфлікту поміж героєм і світом; характеризувати образи майбутнього у творах письменників;


58


Р.Д.Бредбері «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.
Прочит опов Бредбері

59


Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору Бредбері.
Відп. на пит ст 215

60


Р.Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі
Прочит. твір Шеклі

61


Р.Шеклі «Запах думки». Віра в перемогу людського розуму.
Повт тему

62


Контрольна робота. Комбінована.
Повт фентезі




Сучасна література.
Зростання і взаємини зі світом (4г)
- основні події сюжету творів, виокремлювати в них кульмінаційні моменти;
визначати актуальні проблеми у творах митців, пов’язані із зростанням дитини, її взаєминами із колективом, світом дорослих; жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних творах;
- виявляти риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;
розповідати про свої улюблені твори сучасних письменників


63


А.Ліндгрен. «Міо, мій Міо»
Зміст твору Ліндгрен

64


Образи головних героїв.
Хар образи героїв

65


Моральні цінності у творі Ліндгрен
Відп. на пит у зошиті

66


Перемога добра над злом
Підг. до ур. ПЧ

67


ПЧ. М.Гельмут. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
Підг. до уроку РМ

68


РМ. Письмово. Написання листа улюбленому авторові
Повт вивчене у 6 класі

69


Повторення і узагальнення вивченого у 6 класі



70


Підсумковий урок




Немає коментарів:

Дописати коментар