Календарно – тематичне
планування
навчального матеріалу
із зарубіжної літератури
2015/2016 н.р. у 6 класі
Головна
мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі –
прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої
особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої
моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює
свою належність до світової спільноти.
Завдання вивчення літератури в 5 – 7
класах (прилучення до читання):
· сформувати в учнів стійкий інтерес до
літератури, прилучити їх до читання;
· сприяти формуванню моральних якостей школярів
засобами літератури, їх національній самоідентифікації, розумінню значення
української мови та іноземних мов в опануванні здобутків світової культури;
· дати уявлення про зміст і форму художнього
твору, їх складники;
· сформувати в учнів основні вміння аналізу та
інтерпретації художнього твору;
· сформувати вміння характеризувати літературних
персонажів, виявляти засоби виразності;
· дати основні уявлення про оригінал і художній
переклад, сформувати елементарні вміння та навички порівняння художніх творів в
оригіналах і перекладах (із використанням іноземних мов, якими володіють учні);
· розвивати вміння і навички зв’язного мовлення
(усного і писемного) у процесі підготовки різних видів робіт (висловлення
власної думки щодо прочитаного, характеристика образу, складання плану твору,
написання твору на літературну тему тощо).
Календарно-тематичне
планування складено відповідно до нових
програм із зарубіжної літератури (2012., зі змінами 2015р.).
(Зарубіжна література, 5-9 класи. Авторський
колектив:
д.філол.н., проф., зав. кафедри світової літератури
Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка О.М.
Ніколенко (керівник колективу),
к.пед.н., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної
освіти Міністерства освіти і наук, молоді та спорту України К.В.
Таранік-Ткачук, зав. сектору Інституту інноваційних технологій і змісту
освіти МОНмолодьспорту С.П. Фоміна,
зав. навчально-методичного кабінету світової літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В.
Сухомлинського О.В. Ревнивцева, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі
Українки м. Києва Т.П. Сегеда,
учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м . Києва Н.В. Онищенко. )
Підручник - Євгенія Волощук.
Світова література. Підручник для 6 класу ЗНЗ. Київ, «Генеза», 2014р.
Зарубіжна література 6
клас
70 годин, І семестр – 32 години, ІІ семестр – 38 годин
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Обов’язкова кількість видів
контролю у 6 класі
Семестр
|
Контрольні роботи
|
Розвиток мовлення
|
Позакласне читання
|
Перевірка зошитів
|
Прим.
|
|
Різні форми контролю
|
Контрольний класний твір
|
|||||
І
|
2
|
1
|
2
(1у+1п)
|
2
|
4
|
|
ІІ
|
2
|
1
|
2
(1у+1п)
|
2
|
5
|
№
|
Дата
|
Корек-
ція
|
Тема уроку
|
Учні повинні знати і вміти
|
Д/З
|
Примітки
|
Вступ
(2год.)
|
- вивчені у 5 кл.
літературні твори;
- наводити приклади
художніх текстів про життя, побут, культуру інших народів світу
|
|||||
1
|
Література як вид мистецтва.
|
Розповідь
про улюблені твори
|
||||
2
|
Художній образ. Традиційні образи, вічний образ.
|
Завд
на ст. 12
|
||||
Міфи народів світу (7г.)
|
-
причини появи схожих елементів у міфах різних народів;
-
переказувати прочитані міфи;
-
пояснювати велич подвигу Прометея, чому Геракл став улюбленцем давніх греків;
-
висловлювати особисте ставлення до міфічних героїв, писати твір;
-
наводити приклади втілення в міфах
шкали цінностей людини, народу, людства
|
|||||
3
|
Поняття про міф.
Основні тематичні групи міфів (про
створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).
|
Чит.
на стор. 16-19
|
||||
4
|
Відображення
єдності людини й природи в міфах різних народів. Індійські міфи. Творення.
Про створення ночі
|
Чит.
на ст 21-23
|
||||
5
|
Єгипетські
міфи. Міф про те, як Тефнут покинула
Єгипет
|
Міф
про Прометея ст.28-32
|
||||
6
|
Грецькі міфи. Міф
про Прометея
|
Міф
про Геракла
|
||||
7
|
Грецькі
міфи. Міф про Геракла
|
Ст.34-37
|
||||
8
|
Грецькі
міфи. Дедал та Ікар
|
Підг.
до уроку ПЧ
|
||||
9
|
ПЧ. Біблія про створення світу і людини
|
Твір
на чорнов.
|
||||
10
|
РМ. Твір «Мій улюблений міфологічний герой» (п.)
|
Відп.
на пит. на стор.43
|
||||
11
|
Контрольна робота з теми «Міфи народів
світу» (літературний диктант)
|
Повт.
художні засоби
|
||||
Мудрість
байки (3+1г)
|
- визначення жанру «байки», її характерні ознаки, приклади з
прочитаних творів; мораль байок, місце
її розташування в прочитаних творах; поняття «езопова мова», особливості
езопової мови; байки Езопа («Мурашки й
цикада», «Вовк і Ягня») та І.А. Крилова («Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня»),
їх схожість і відмінності; алегоричні
образи байок, прихований в них зміст
|
|||||
12
|
Байка
як літературний жанр.
Байки Езопа. Втілення людських якостей у байках.
|
Вир.
чит. байки Езопа
|
||||
13
|
Байки І.А.Крилова
«Квартет», «Бабка й Муравель»,
|
Вир.
чит. байки Крилова
|
||||
14
|
Байка І.А.Крилова «Вовк і
Ягня». Моральні проблеми в байках
І.А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.
|
Вир.
чит. і аналіз.байки Крилова
|
||||
15
|
РМ. Виразне читання та аналіз байок. Створення власної
байки (у).
|
Повт.
тему «Байка»
|
||||
16
|
Контрольна робота. Відповіді на питання.
|
Повт.
літер. жанри
|
||||
Пригоди
і фантастика (16+4г).
|
- основні події роману «П’ятнадцятилітній капітан» Ж. Верна; основні
теми і проблеми роману Ж. Верна; роль описів природи у творі Ж. Верна;
характеристику образу Діка Сенда, порівняння його з іншими персонажами, етапи
духовного зростання героя, зміни в його внутрішньому світі, у сприйнятті
людей і життя.
|
Чит.
роман Стівенсона
|
||||
17
|
Роберт Льюїс
Стівенсон. «Острів скарбів» (7г)
|
|||||
18
|
Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі Стівенсона.
|
Чит.
роман Стівенсона
|
||||
19
|
Р.Л.Стівенсон «Острів скарбів». Романтика подорожей
та пригод у романі
|
Відп.
на пит. ст.65, 77
|
||||
20
|
Тема духовного випробування в романі «Острів скарбів»
|
Хар. образи роману
|
||||
21
|
Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.).
|
Образ
Сільвера
|
||||
22
|
Засудження жаги до збагачення, зрадливості,
підступності у романі Стівенсон
|
Відп.
на пит. На ст. 77-78
|
||||
23
|
Моральні цінності у романі Стівенсона
|
Підг.
до ур. ПЧ.
|
||||
24
|
ПЧ. Роман Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан»
|
- ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в
прозі»; динаміку образу Скруджа, підтверджену у тексті відповідними цитатами;
- висловити власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його
внутрішньої зміни);
знаходити елементи фольклору в повісті Ч. Діккенса, виявляти їх роль у тексті.
- про зв’язки М.В. Гоголя з Україною, про музеї М.В. Гоголя в
Україні; національні традиції й
звичаї, що знайшли відбиток у повісті М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»,
елементи українського фольклору у творі;
- характеристики образів Оксани й Вакули; окремі епізоди повісті М.В.
Гоголя;
особливості композиції творів.
|
Прочит.
про Ч.Діккенса
|
|||
25
|
Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»(6г)
|
Чит
твір Діккен
|
||||
26
|
Подорож Скруджа у часі і просторі.
|
Переказув.
твір
|
||||
27
|
Динаміка образу Скруджа.
|
Образ
Скруджа
|
||||
28
|
Причини духовного переродження
Скруджа.
|
Побудова
твору
|
||||
29
|
Сюжет і композиція повісті.
|
Відп.
на пит.
|
||||
30
|
Значення образу Різдва. Елементи фольклору (казки, пісні).
|
Підготуватись
до КР
|
||||
31
|
Контрольна робота. Письмовий твір.
|
Повт.
тему
|
||||
32
|
Урок узагальнення знань.
|
Повт
вивчене
|
||||
ІІ
семестр
|
||||||
33
|
М.Гоголь «Ніч перед Різдвом»
(4)
|
Читати
твір Гоголя
|
||||
34
|
Народні традиції і звичаї у творі М.Гоголя
|
Образи
героїв
|
||||
35
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
|
Фольклор
у творі
|
||||
36
|
Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору.
|
Повт.
тему
|
||||
37
|
Контрольна робота. Тести
|
Повт.
ст.252
|
||||
Людські
стосунки(12-1г.)
|
- визначати актуальні проблеми у прочитаних творах, висловл. своє
ставлення до порушених питань, розкривати їх актуальність; особливості сюжету
і композиції творів, кульмінаційні
моменти;
характеристики персонажів у їх ставленні до світу, природи, людей,
мистецтва;
- визначення понять «гумор», «іронія», схожість і різницю між ними,
виявляти гумор та іронію в текстах,
значення для розкриття образів персонажів, авторської позиції;
вирізняти в окремих епізодах
підтекст, прихований зміст висловлювання, обґрунтовувати свою думку; окремі
факти життєвої і творчої біографії митців, про літер музеї
|
|||||
38
|
А.Чехов. «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва.
|
Чит.
оповід. Чехова
|
||||
39
|
А.Чехов. «Товстий і тонкий».Роль художньої деталі.
|
Прочит.
про Д.Лондона
|
||||
40
|
Д.Лондон. «Жага до життя». Проблема життя і смерті, дружби і
зрадництва у творі
|
Прочит
оповід Лондона
|
||||
41
|
Д.Лондон. «Жага до життя». Характеристика героїв твору. Значення
назви твору
|
Завд
на ст 151
|
||||
42
|
«Жага до життя». Описи природи та їхня роль у тексті.
|
Підг
до ур ПЧ
|
||||
43
|
ПЧ. Оповідання Джека Лондона
|
Чит
про Корол
|
||||
44
|
В.Короленко. «Сліпий музикант».
|
Читати
твір
|
||||
45
|
Пошуки головним героєм свого місця у світі.
|
Образи
Петра та Евеліни
|
||||
46
|
Тема мистецтва. Образи Петра та Евеліни.
|
Образ
Максима
|
||||
47
|
Образ Максима Яценка, стійкість його переконань, увага і повага до
інших.
|
Образи
природи
|
||||
48
|
Українська природа, народні образи і традиції в повісті.
|
Підг.
до РМ.
|
||||
49
|
Контрольна робота. Письмовий твір
|
Повт
літер. Жанри
|
||||
Поетичне
бачення світу (6+1г)
|
- читати твори; висловлювати враження від прочитаного, а також емоції
й почуття, що виникли від зустрічі з поезією;
визначення жанрів хайку, поема, їх характерні ознаки; - особливості розвитку ліричного сюжету;
характеризувати образ ліричного
героя, окремі особливості художньої мови
(епітети, метафори, повтори, інверсії)
|
|||||
50
|
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу. Художня
деталь, підтекст.
|
Напам
поезію Басьо
|
||||
51
|
Р.Бернс. «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини.
|
Завд
на ст 197
|
||||
52
|
Антитеза. Елементи фольклору у вірші Бернса
|
Напам
поезію Бернса
|
||||
53
|
Виразне читання напам’ять вірша Р.Бернса
|
Чит
на ст 197-198
|
||||
54
|
Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських індіанців
та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».
|
Напам
уривок поеми Логфел.
|
||||
55
|
Г.Лонгфелло «Пісня про Гайявату». Ідеї миру, національного єднання.
|
Чит
на ст 202-203
|
||||
56
|
ДЖ.Родарі «Листівки з видами міст» Широта світу та його сприйняття
героєм вірша.
|
Виразно
чит поезію
|
||||
57
|
РМ(у). Аналізуємо улюблену поезію
|
Завд
на ст 205
|
||||
Образ
майбутнього в літературі (4+1г)
|
- виразно читати текст і визначати головну думку прочитаного,
підтверджувати її прикладами, цитатами з тексту; основні ознаки фантастичної літератури;
характеризувати образи головних героїв; встановлювати сутність
конфлікту поміж героєм і світом; характеризувати образи майбутнього у творах
письменників;
|
|||||
58
|
Р.Д.Бредбері «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в
оповіданні.
|
Прочит
опов Бредбері
|
||||
59
|
Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору Бредбері.
|
Відп.
на пит ст 215
|
||||
60
|
Р.Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі
|
Прочит.
твір Шеклі
|
||||
61
|
Р.Шеклі «Запах думки». Віра в перемогу людського розуму.
|
Повт
тему
|
||||
62
|
Контрольна робота. Комбінована.
|
Повт
фентезі
|
||||
Сучасна
література.
Зростання
і взаємини зі світом (4г)
|
- основні події сюжету творів, виокремлювати в них кульмінаційні
моменти;
визначати актуальні проблеми у творах митців, пов’язані із зростанням
дитини, її взаєминами із колективом, світом дорослих; жанрові ознаки (казки,
повісті, роману) в прочитаних творах;
- виявляти риси характерів героїв у життєвих випробуваннях;
розповідати про
свої улюблені твори сучасних письменників
|
|||||
63
|
А.Ліндгрен. «Міо, мій Міо»
|
Зміст
твору Ліндгрен
|
||||
64
|
Образи головних героїв.
|
Хар
образи героїв
|
||||
65
|
Моральні цінності у творі Ліндгрен
|
Відп.
на пит у зошиті
|
||||
66
|
Перемога добра над злом
|
Підг.
до ур. ПЧ
|
||||
67
|
ПЧ. М.Гельмут. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
|
Підг.
до уроку РМ
|
||||
68
|
РМ. Письмово. Написання листа улюбленому авторові
|
Повт
вивчене у 6 класі
|
||||
69
|
Повторення і узагальнення вивченого у 6 класі
|
|||||
70
|
Підсумковий урок
|
Немає коментарів:
Дописати коментар