Питання для навчального діалогу за твором Пауля Маара


Питання для навчального діалогу за твором Пауля Маара
 «Машина для здійснення бажань,
або Суботик повертається в суботу».
(З використанням методу «слідом за автором»).
І.
1.     Чому пан Пляшкар чекає свого друга Понеділкуса саме в понеділок?
2.     Чи схожий Понеділкус на пана Пляшкара (Пеппермінта)?
3.     Як повинен був пройти тиждень, щоб з'явився Суботик? Чому все повинно бути саме так?
4.     Чому, на вашу думку, саме до пана Пляшкара одного разу з'явився Суботик?
5.     За що пан Понеділкус образився на свого друга? (убити двох зайців)
6.     Про що свідчить кіносеанс у кімнаті пана Пляшкара?
7.     Коли у творі вперше з’являються вірші? Про що це свідчить?
8.     Хто такий, на вашу думку, Суботик? Спробуйте описати його зовнішність і характер.
9.     Як Суботик і пан Пляшкар зустрілися уперше? А як удруге? Чому Суботик сам прийшов у дім П. Пляшкара?
ІІ.
1.     Чому пані Брюкман знову стає нелюб’язна? Чому чари стають слабшими?
2.     Опишіть зовнішність Суботика. Чому він саме такий? Які ознаки чарівної казки ви ще помітили у цьому творі?
3.     Чому бажання пана Пляшкара не подобаються Суботикові? Як ці бажання характеризують пана Пляшкара?
4.     За що поплатився пан Жабман? ( до речі, він ще два рази буде звертатися до поліцейських: папуга і автомобіль)
ІІІ.
       1.Чому панові Пляшкареві і Суботикові прийшлось піти із ресторану «Еліта»?
       2. Як була використана передостання синя цяточка Суботика? Чи правильним було бажання пана Пляшкара покарати відвідувачів ресторану?

 ІV.
         1.Чому панові Пляшкареві важливо було повернути будильник?
         2. Чому приходить пан Понеділкус? ( він вже не сердиться на друга)
         3. Якими є його бажання? Чому їх приходиться теж перефразовувати?
         4. Як  після пошуків папуги змінюється пані Брюкман?

V.      1. Які епізоди свідчать про те, що Суботик розумний, освічений, обдарований? ( порахував хвилини і цяточки, читає і переказує газету)
         2. Про що свідчать бажання про автомобіль і безлюдний острів? ( п. пляшкар не думає над змістом бажань; знову число 3)

VІ.     1. Чому зламалась машина бажань?
           2. Чи переживає про це пан Пляшкар? Про що це свідчить?
           3. Чому пан Пляшкар і пан Понеділкус посварилися знову?  Чи варто друзям так себе поводити? (Понеділкус винен, що машина зламалася, Суботик захворів, але ж він хотів як краще)

VІІ.     1. Що сталося з машиною після ремонту?
            2. Якими є наслідки спілкування п. Пляшкара з машиною бажань?  Чому пан Пляшкар залишився ні з чим? (може не ті бажання просив виконати)
             3. У чому повчальне значення віршика про поросятко (чи слоненя)? (варто вірити у свої сили)
              4. Які бажання пана Пляшкара так і не виконалися? ( про Суботика і щоб помиритися з паном Понеділкусом)
               5. Як друзі помирилися? Що після цього зрозумів пан Пляшкар? ( треба добиватися самому, щоб твої бажання здійснювалися)
                6. Як було використано останню синю цяточку? Чому Суботик її приберіг?

Узагальнюючі питання.

1.     Над якими питаннями замислюєшся, читаючи твір Пауля Маара?
2.     Який рецепт успішних стосунків між дітьми і дорослими, між друзями  дає П.Маар?
3.     Яку роль у творі відіграють віршовані рядки?
4.     Чому автор використовує у творі елементи фантастики і фольклору?
5.     Якою є головна думка твору про Суботика?
6.     Що б ви попросили у машини бажань?
7.     Які епізоди казки німецького письменника ви б хотіли обговорити зі своїми батьками?

Вірші із твору Пауля Маара
 «Машина для здійснення бажань,
або Суботик повертається в суботу».


   Стулом я полакомился снова, 
  И в столе огромная дыра. 
  Я готов для папы дорогого 
  Песни петь с утра и до утра! 

  Мы с папой, как франты, одеты. 
  Дорога ведет в ресторан. 
  Там ждут нас свиные котлеты, 
  И жареный ждет нас баран! 
  Бегу я за папочкой следом 
  И песню пою на бегу: 
  “Хотел бы я съесть за обедом 
  Жаркое, гуляш и рагу!” 

Говорить с набитым ртом 
  Строго запрещается. 
  А когда проглотишь ком, 
  То запрет снимается. 


Прошу родного папу 
  Скорей пожать мне лапу! 

  Северное море, горе мне с тобой – 
  Не хочу дружить я с Северной звездой. 
  А на Средиземное вовсе б не глядел – 
  У меня хватает неотложных дел! 
  Очень мне не нравится бурный океан. 
  Волны все качаются. Он, наверно, пьян! 
  Мне куда милее добрый Южный Крест, 
  Съел я сто бананов за один присест! 
  В тропиках уютней, в тропиках теплей, 
  Веет нежный ветер с рисовых полей. 
  Плавать три дельфина учатся на круге. 
  Что ни говорите, лучше жить на Юге! – 

  Взялся смело я за дело – 
  Стенку мигом отвинчу. 
  Там проводка вся сгорела, 
  Починить ее хочу! 

  Гордо вскинув пятачок, 
  Не страшась ошибки, 
  Поросенок, взяв смычок, 
  Заиграл на скрипке! 

3 коментарі: